PDA

View Full Version : Een paar tracks + video'tje : Robbert Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
17 november 2006, 17:12
Hey jongens,

Alweer 'n tijdje geleden dat ik iets gepost heb hier.
Ben inmiddels verhuisd, dus nogal druk gehad.

Heb 'n aantal tracks en 'n video'tje gepost:

Track 1:
Beetje bluesy/funky track die ik hier in 'sounds' tegenkwam.
Begin is 'n beetje jazzy, daarna 'n beetje Lukather-achtig.

Link: http://www.xs4all.nl/~robbert0/Robbert___Jam.mp3

Track 2:
Solo over Malmsteen's 'Angel'. Tijdje terug opgenomen.

Link: http://www.xs4all.nl/~robbert0/_______Angel_______.mp3

Track 3:
Solo die ik hier 'n tijdje terug al gepost heb maar nu in combinatie met 't gitaargeweld van 2 waanzinnige gitaristen: Rick Graham en Mark Moore
Mijn solo begint op 0:17 min. en eindigt op 1:14 min.

Link: http://www.xs4all.nl/~robbert0/Track1.mp3

Heb ook 'n video'tje gepost van wat oudere en nieuwere filmpjes.
Voornamelijk 'n demonstratie van arpeggio-(tapping)technieken.

Link: http://www.xs4all.nl/~robbert0/Robbert%20Hanenberg_____Demo.wmv

Grtz,


Robbert

Lennert
17 november 2006, 18:18
Waanzinnig! Alle stukken zijn steengoed!

Zo hoop ik ook ooit eens te kunnen spelen :)

Negative K3 fan
17 november 2006, 19:12
heel mooi weer, ook knap dat je yngwie cover zonder enige twijfel erg robbert vd hanenberg klinkt.

meul
17 november 2006, 19:55
Hey Robbert,

Sja, wat kan men hier op aanmerken, het kan hoogstens je ding niet zijn maar iedereen met ook maar een beetje oren aan zijn hoofd zal erkennen dat je een vakman bent! hoedan ook, ik vind je frasering ERG fraai en bewonder je tapping techniek.

groetjes,
jan

benwave
17 november 2006, 21:17
Het blijft echt geweldig om te horen hoe jij je instrument beheerst.
Fenomenaal ik kan niet anders zeggen.

groet Ben

peter_heijnen
18 november 2006, 13:25
Geweldige oren en techniek!

Was je niet ook bezig met je CD, oftewel wanneer mag de wereld de grote doorbraak van die nieuwe linkshandige gitarist verwachten?

Robbert v.d. Hanenberg
18 november 2006, 18:42
Thanks!!

Meul: Ik heb jouw laatste stukken ook beluisterd...super!!

Peter_Heijnen: CD is spijtig genoeg door 'n aantal oorzaken (nog) niet van de grond gekomen. Doorbraak? Haha...tof dat je 't zo verwoordt maar ik denk dat de hedendaagse internet-wereld iedere 'beetje serieuze' gitarist behoorlijk met z'n beide voeten aan de grond nagelt. Buiten 't feit dat alles draait om 'MP3's' lopen er zoveel waanzinnige gitaristen rond op deze aardbol! Als ik hoor dat 'n gast als Guthrie Govan(geen kleine jongen!!) van z'n laatste cd(tevens z'n eerste trouwens) inmiddels nog maar 'n paar honderd exemplaren kwijt heeft kunnen raken...tja...dat zegt natuurlijk wel iets.
Ik ben allang blij dat ik nu door het maken van commercieele muziek(covers/artiesten-begeleiding/studio) al zo'n 13 jaar goed vd muziek kan leven. Vooral in deze tijd. En ik heb vooral door deze job doordeweeks lekker veel tijd om me bezig te houden met instrumentale stuff.

Negative K3 fan
18 november 2006, 18:46
ik denk dat guthrie's inkomen veel meer wordt bepaald door de clinics die hij doet dan door zn cd verkoop... inderdaad; met mp3's, internet enzo zitten heel weinig mensen te wachten op gitaar cd's.

new deep
18 november 2006, 19:47
klinkt cool!

FrankS
19 november 2006, 15:13
Kende ze al, maar blijft te gek man!!

grtz

krizz
20 november 2006, 11:55
Klinkt erg vet zoals altijd! :)

Die Mark Moore ken ik nog niet maar Rick Graham volg ik al een tijdje, die is ook echt asociaal goed. Waar is dat trackje voor wat je die Mark en Rick hebt opgenomen? Kun je dat ergens vinden? Klinkt super!

-Kris

Robbert v.d. Hanenberg
21 november 2006, 19:24
Thanks!!:)

Krizz:

Waar is dat trackje voor wat je die Mark en Rick hebt opgenomen? Kun je dat ergens vinden?

-Kris

Begrijp de zin niet helemaal...welke track bedoel je precies?

Grtz,


Robbert

Das Schaap
21 november 2006, 20:25
Jammer om te lezen over weer een hobbel in de weg van je eigen cd.

Geinige vid, ook eens een beeld van de persoon achter de muziek.
Heb niet alles geluisterd nog maar ja heb toch nooit echt iets op aan te merken.

Jij zou goed thuis staan op een Alchemist plaat denk ik (voor als je het niet kent, is dus gewoon een cd met allemaal gitaristen die een nummer daarop hebben, ook Guthrie Govan, Bumblefoot en ook Phi-Yaan Zek bijv.).

krizz
22 november 2006, 11:24
Krizz:
Begrijp de zin niet helemaal...welke track bedoel je precies?

Nou, dat nummer waar je samen met Mark Moore en Rick Graham op staat; je duidt het zelf aan met:


Track 3:
Solo die ik hier 'n tijdje terug al gepost heb maar nu in combinatie met 't gitaargeweld van 2 waanzinnige gitaristen: Rick Graham en Mark Moore
Mijn solo begint op 0:17 min. en eindigt op 1:14 min.

Link: http://www.xs4all.nl/~robbert0/Track1.mp3

Duss...nummertje drie! (ik heb het gevoel dat ik bij de Chinees ben :) )

VHsologitarist
25 november 2006, 15:57
Lekker Robbert,

Vooral die eerste spreekt mij het meest aan!! Fusion, want jazz kan je het niet noemen ;) lekker a la Steve Lukather!!
Succes man!!

Grtz
fer

Geronimo
25 november 2006, 23:25
Gast wat kan jij spelen!

c.hultermans
26 november 2006, 12:03
Kende ze al, maar blijft te gek man!!

grtz

Idem, blijft super ja!!!

En ff ter aanvulling;

Ik hoor vaak in de wandelgangen zoiets als; "ja die Robbert, tis een goeie gitarist hoor, maar hij kan alleen maar goed tappen"

pffffffffffff, ik vind gewoon dat je heel herkenbaar bent/klinkt met je sound, techniek, tone etc. en kunnen maar weinig gitaristen zeggen op deze aardbol!!

Grtz,

Conrad

WICKED
26 november 2006, 12:05
Ik durf eigenlijk niks te zeggen maar hoe ben je eigenlijk op die manier van arpeggio's tappen gekomen? Het klinkt echt zo vloeiend, super vet!

Roy K.
26 november 2006, 12:52
Supervette mp3's en film!! :cooler: :zz: :jam:

meul
26 november 2006, 12:59
Idem, blijft super ja!!!

En ff ter aanvulling;

Ik hoor vaak in de wandelgangen zoiets als; "ja die Robbert, tis een goeie gitarist hoor, maar hij kan alleen maar goed tappen"



gatver, ook wel erg hollands hoor (doe maar gewoon dan doe je....) truckjes bestaan niet, als het goed klinkt is het goed, bovendien is het in zijn geval niet waar.

c.hultermans
26 november 2006, 15:41
gatver, ook wel erg hollands hoor (doe maar gewoon dan doe je....) truckjes bestaan niet, als het goed klinkt is het goed, bovendien is het in zijn geval niet waar.

psies!!

afgunst wordt t ook wel eens genoemd hehe ;-)

meul
26 november 2006, 16:15
psies!!

afgunst wordt t ook wel eens genoemd hehe ;-)

ja, en das best jammer want er loopt genoeg talent rond in nederland maar krijgt vaak weinig steun, want je bent al snel homo, bent wel goed maar swingt niet, of kan alleen maar tappen...

Robbert v.d. Hanenberg
26 november 2006, 21:27
Hey bedankt weer!!

Krizz: Dat is de track die ik gepost heb...heb helaas geen langere versie.

Conrad & Meul: Ik weet heel goed vanuit welke wandelgang/en dat komt...dus dat scheelt ;)...maakt ook niet uit.
Stiekem 'pick' ik meer dan sommige mensen denken(einde 'Angel'-MP3 bijv.) maar blijf natuurlijk wel 'n tapper.
'Techniek' is natuurlijk 'n breed begrip. Het spelen van extreme picking-, tapping-,hybrid-picking-, sweeping-, fingerpicking-licks of wat dan ook, vereist natuurlijke 'n bepaalde technische bagage. ECHT techniek hebben is volgens mij, ongeacht de muziekstijl, snelheid kunnen koppelen aan 'n te gekke frasering, een te gek vibrato en VOORAL heel geintoneerd kunnen spelen(vooral live).
Gitaristen als Holdsworth, Garsed maar ook 'n Lukather, Landau of Huff(om maar 'n paar sessie-kanonnen te noemen) beheersen dat als geen ander.

Grtz,


Robbert

arjanb01
27 november 2006, 11:21
Robbert, je slaat de spijker op zn kop m.b.t. techniek. Geintoneerd kunnen spelen, juiste bends op het juiste moment, tone..... veel belangrijker dan al dat gesweep en gesjees.
Kan je nog meer Lukather-achtige fragmentjes posten please ??? Die vond ik echt het beste van alle fragmentjes !
So, post, please ! En wat anderen over je spel zeggen in NL, so be it.... Je moet maar denken, tis maar Nederland en Nederland is HEEL klein. Zolang de X-factor, Idols en Henk-Jan Smits bepaalt wat muzikaal goed is, moet je het als 'serieuze' gitarist hebben van veel optreden ! Maak je vooral niet druk om deze zogenaamde genieeen die denken het uitgevonden te hebben !
Lees maar eens voor de lol de columns van Jan Akkerman in GitaarPlus, echt vet lachen !

Fenndangoband
2 december 2006, 01:08
Waanzinnig! Alle stukken zijn steengoed!

Zo hoop ik ook ooit eens te kunnen spelen :)

Hiermee kan ik enkel akkoord gaan... kwijl, kwijl,... wat een spel zeg... topklasse!!!!!!!!!!!! RESPECT.