PDA

View Full Version : Richwood of Epiphone?



llahsraM
17 november 2006, 13:30
Een vriend van mij wilt ook een les paul kopen. Hij heeft niet zo een groot budget. Is het beter om een Richwood les paul te kopen en die helemaal te upgraden (nieuwe elementen en elecktronica, stemechanieken en de brug+tailpiece misschien?) of een standaard Epiphone les paul zonder upgrades?

zeppo
17 november 2006, 13:32
Het laatste.
Zoek een goede tweedehands Epi. Genoeg keuze op MP en SP

DarknessAwaits
17 november 2006, 13:32
Ik zou persoonlijk gaan voor de Epi en dan later nog upgraden. Als er echt helemaal geen budget is voor later en de keuze dus echt is: Richwood pimped en Epi stock... Dan zou ik voor de Richwood gaan.

Hector_Tsolodimos
17 november 2006, 14:52
gewoon een leuke Epi kopen.. met dat upgraden schiet je ook niet alles op, + dat kost je ontzettend veel geld..
tweedehands rulezzz

episua
17 november 2006, 14:55
Epiphone, heb je gewoon een betere gitaar aan.

FruscianteFan
17 november 2006, 15:36
gewoon een leuke Epi kopen.. met dat upgraden schiet je ook niet alles op, + dat kost je ontzettend veel geld..
tweedehands rulezzzMaar een Epi kost over het algemeen ook meer geld dan een Richwood.

Ik zou zelf voor de Epi gaan (sterker nog, ik ben ooit zelf voor de Epi gegaan). Ik heb pas één keer een Richwood Les Paul vastgehad, maar de feel was totaal niet te vergelijken met die van een Epi.

Hector_Tsolodimos
17 november 2006, 15:41
Maar een Epi kost over het algemeen ook meer geld dan een Richwood.

Daar zet ik er bij:
tweedehands rulezzz
dan zijn ze namelijk heel betaalbaar..

GunMetalBlue
17 november 2006, 15:56
Dat vind ik een moeilijke keus hoor joh!

Nu weet ik niet wat het beste klinkt natuurlijk..

Maar het heeft zo allebei z'n voordelen, die richwood is lekker uniek en van jezelf (mss niet veel waard ondanks de upgrades, maar ik ben niet zo'n handelaar in m'n hobby-spullen) en de échte les paul is dan weer... tja, een



[Bling bling]Les Paul.[/Bling bling]



Maar ik denk idd dat ik net zoals DarknessAwaits een (tweedehands) epi zou kopen en die alsnog, ook zou upgraden :)





...doe mij maar een plak elzen :D

FruscianteFan
17 november 2006, 16:30
Daar zet ik er bij:
tweedehands rulezzz
dan zijn ze namelijk heel betaalbaar..Dan nog, die Richwood kun je namelijk ook wel tweedehands scoren.

Hector_Tsolodimos
17 november 2006, 16:39
Dan nog, die Richwood kun je namelijk ook wel tweedehands scoren.
maar dan nog

BamBuFan1
17 november 2006, 17:40
Een vriend van mij wilt ook een les paul kopen. Hij heeft niet zo een groot budget. Is het beter om een Richwood les paul te kopen en die helemaal te upgraden (nieuwe elementen en elecktronica, stemechanieken en de brug+tailpiece misschien?) of een standaard Epiphone les paul zonder upgrades?

D'r zijn kl*te-Richwoods en kl*te Epi's en d'r zijn perfecte Richwoods en perfecte Epi's. Ik zou niet teveel naar het merk kijken en gewoon eens een paar LP-modellen van verschillende merken (niet alleen deze twee) bespelen en daar de beste uit kiezen. Zelfs onder gitaren van hetzelfde merk en type komen grote verschillen voor.

Ik heb hier zelf een Vintage LP liggen, iets dunner dan een gewone LP en met wat meer het geluid van een SG, maar oeioeioei wat speelt en klinkt dat ding lekker. Daarnaast heb ik ook Vintage's in mijn handen gehad waarmee ik alleen de kachel zou aanmaken, maar datzelfde geldt ook voor Richwood, Epi, Fender, Gibson enz enz (vooral de nieuwere USA Fenders zijn vaak slordig gebouwd).

Mitch
17 november 2006, 19:25
Kijk ook zeker effe naar Indie. Ongeveer even duur als Apiphone en ik vond de LP's duidelijk beter klinken en spelen.

llahsraM
18 november 2006, 00:32
thanks voor de tips!