PDA

View Full Version : Hoe ga ik dit oplossen?



stebru
17 november 2006, 12:14
Hoi, ik zit met een vraag cq. probleem m.b.t. de aansluiting van een wireless-system op m'n huidige rig.

Mijn gear:

gitaar --> wah -> od-808 --> amp (in fx-loop: eq -> racktuner) --> cab

*wah + od-808 zitten op een pedalboard, samen met een footswitch
* de parametrische equalizer en de racktuner zitten in de fx-loop van mijn top (framus cobra).

Nu is mijn vraag: als ik een wireless system wil aansluiten, dan zal de receiver de VOOR de wah moeten komen, op m'n pedalboard en dus op de grond.. Dit lijkt me niet echt een optie.
Ik kan de od eventueel in het rack zetten, maar dan zit ik nog te kijken met de wah, die moet echt op de grond blijven staan.....

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik wil de receiver van de wireless het liefst ook in het rack plaatsen..

Greetz, M.

sickpunk
17 november 2006, 12:24
gitaar->receiver(in rack)->wah(op de grond)->OD(op de grond)-> rest van de meuk

dus vanaf receiver kabeltrekken naar je wah...

maybe dat et werkt...

stebru
17 november 2006, 12:51
dank dank voor je reactie! ik zat er zelf ook al aan te denken om het op die manier te doen, maar dan zit ik weer met zo'n lading kabels op het podium...maar ik ben bang dat het de enige optie is..

iemand?

Angel
17 november 2006, 13:26
Doen zoals ik het doe, op je pedalboard je receiver bevestigen en klaar, geen extra kabel nodig.

sickpunk
17 november 2006, 13:38
dank dank voor je reactie! ik zat er zelf ook al aan te denken om het op die manier te doen, maar dan zit ik weer met zo'n lading kabels op het podium...maar ik ben bang dat het de enige optie is..

iemand?

nouja je gaat sowieso met kabels lopen kutten ben ik bang als je met losse pedaaltjes op de grond gaat werken...
en ach 2 kabeltjes zijn et maar, maar je bent wel zelf vrij om rond te rennen! dus in feite heb je er geen last van denk ik.....

kwante
17 november 2006, 16:02
Hoi,

Zoals Sickpunk het zegt, gewoon reciever in je rack zetten en kabel naar je wah en OD.
En van die hoop kabels, maak gewoon één fatsoenlijke multikabel. Is maar één kabel dat je mee moet pakken, één kabel die je maar moet afrollen en latter terug oprollen.
In Jouw geval even 4 jacks in pluggen en klaar is kees!

Groeten
Kwante

boss
17 november 2006, 16:04
Een kabel van je gitaar naar je wah of een kabel van je wireless (in je rack) naar je wah.... wat is het verschil??
Behalve dan dat je kan staan waar je wilt.
Volgens mij kan die kabel van je rack naar je wah zelfs in de meeste gevallen korter zijn dan wanneer je je gitaar aan een kabel hangt.