PDA

View Full Version : Randall Versterkers



GuitarMaster
16 december 2002, 11:46
Ik lees hier nooit wat over Randall versterkers, terwijl het volgens mij uitstekende amps zijn. Wat zijn jullie meningen hierover, en weet iemand misschien waar je ze kunt uitproberen?

BLOK182
16 december 2002, 11:50
Ik ken een nu-metalband waarbij beiden gitaristen een randall halfstack hebben (en een squier erbij :smile:

Negative K3 fan
16 december 2002, 15:54
Micheal angelo speelt ook op randalls in zn speed kills video, maarja, tzijn geen buizen he.

shred-o-matic
16 december 2002, 19:26
Het zijn algemeen goeie versterkers, op uitzondering van de titan misschien, ma je kan er maar 1 ding van verwachten: rauwe harde metalgeluiden. Het zijn echte one trick pony's.
Ik heb een Cyclone getest, scheurde geweldig, zeer origineel geluid, en geluid blijft goed bij hoge volume's ondanks het feit dat hij volledig solid-state is. Maar de clean is zeker niets om over naar huis te schrijven. De distortion was soms eigenlijk iet tè dirty naar mijn smaak.

gerrekat
16 december 2002, 21:18
Ik heb een Cyclone, denk erover om hem te verkopen, maar aan de andere kant is ie ook erg cool.

Erg apart zeer strak geluid, zo strak krijg je een buizenbak nooit.
Erg luidruchtig ook (300 Watt), ik heb er zelfs een Furman PQ-3 EQ bij om het ultime Dimebag geluid te kreeren, lukt natuurlijk nooit helemaal maar komt toch wel in de buurt.

Heb er ook een Digitech whammy bij, ook net als Dime, en een originele DEAN met Bill Lawrence L 500 XL, kicke geluid!

Ben niet eens zo'n PanterA fan, maar ik vind zijn gitaar geluid wel megavet.

Die PQ'3 Pre amp annex EQ zijn trouwens echt megacool, kosten alleen 975 EURO bij http://www.musik-ptroduktiv.com, heb hem danook uit de USA laten komen.

Vind het echt coole versterkers, zeker de Cyclone.
In eite is de Cyclone hetzelfde als de WARHEAD maar dan zonder de digtale effecten, zijn bepaald niet makkelijk te krijgen in Europa.

Ik weet dat de standaard RG 100 en 200 in Rotterdam en den Haag te koop zijn voor +/- 550 EUR, maar de Cyclone en WARHEAD zijn toch aanmerkelijk duurder en moeilijker te krijgen.

Pee
18 december 2002, 15:31
ik heb twee weken geleden de rg 75 gekocht.
ik vond het de beste versterker in die prijsklasse. hij heeft een nogal punchy clean. voor mij is hij voorlopig genoeg.

ook een goede reverb.

gerrekat
18 december 2002, 21:14
Klopt Randalls hebben goede rverbs aan boord in de CYCLONE zit de beste ingebouwde (digitale) reverb die ik ooit gehoord heb, en ht cleane kanaal is ongehoord goed voor een high gain versterker.

Bovendien blijft het clean ook clean als je hem harder zet, dat is het voordeel van solid state!

Je kan met Solid State ook hele mooie dingen doen, maar het is wel effe wennen ja.

heb hem vanavond weer eens ingeplugd, klinkt best kicke, twijfel nog sterk of ik hem wel weg zal doen, het si een mooie aanwinst voor iemand die binnen de scheurbakken ook nog wat afwisseling wil horen, echt apart, en op een bepaalde manier ook erg vet!

:Luister maar naar de diverse Pantera CD's.

gerrekat
21 december 2002, 21:16
Iemand geinteresseerd in Cyclone, hij is te koop 950 EURO, incl footswitch in nieuwstaat!

Ik wil toch nog een triple XXX erbij, vandaar.
is echt een kicke ding, maar ben toch meer een Peavey man.

ben je geinteresseerd mail me efe: tankard@wanadoo.nl