PDA

View Full Version : Hoe van Midi naar Audio in Cubase?



cesco
17 november 2006, 03:02
Ik heb in Cubase SX3 mbv Toontrack EZDrummer een drumtrack gemaakt via Midi. Ik heb er al een aardige drummix van weten te maken, maar om het als audio te kunnen bewerken (EQ etc.), of er überhaupt een mixdown van te kunnen maken, wil ik hem exporteren als -bijvoorbeeld- een wave file.

Kort door de bocht: hoe doe je dit?

Langer door de bocht: ik kon het niet terugvinden in dat dikke handboek; en de zoekfunctie op dit forum lijkt anders te werken dan andere. Wat ik heb geprobeerd is op een audiospoor de EZDrummer als DirectX plug-in te selecteren, maar ik krijg dan een foutmelding dat de plug-in niet op de juiste lokatie staat. Is dit wel de oplossing en zo ja: welk bestand/welke bestanden moet ik dan in welke map plaatsen?

Dank.

rjong999
17 november 2006, 10:49
File>Export>Audio Mixdown...

mesadude
17 november 2006, 10:59
File>Export>Audio Mixdown...

dan krijg je enkel je midi en niet je audio..
ergens bij je midi-spoor zou iets moeten te vinden zijn in de zin van "convert to audio".

Mithrandir
17 november 2006, 11:04
Volgens mij niet hoor, je kunt gewoon midi-tracks naar audio omzetten via de Audio Mixdown optie. Althans, de laatste keer dat ik het deed nog wel.

Digitech
17 november 2006, 11:05
Bij mij werkt het wel gewoon zoals rjong999 zegt.
Bij software synths zou het zo moeten werken.

Dus gebied selecteren in de tijdbalk met de pijltjes, dan file,export,audio mixdown en dan moet het goed gaan.

cesco
17 november 2006, 14:29
Ik had dat al geprobeerd maar zonder succes. Misschen dat ik een instelling verkeerd had, dus ik zal er nog eens naar kijken, bedankt!

Mocht het niet lukken: ik had het omslachtige idee om met een patchkabeltje één van de line outs met een line in te verbinden, en dan de Midi track solo af te spelen en de output in een audiospoor op te nemen. Plan?

bass blom
17 november 2006, 20:09
solo zetten, als wav exporteren, klaar.

cesco
18 november 2006, 01:24
Ja inderdaad. Slaat nergens op dat het eerder niet lukte. Vanmiddag in één poging. Appeltje eitje!

Debaser
18 november 2006, 10:46
Appeltje eitje!

shortcut voor de mac ? ?