PDA

View Full Version : Wie kan me helpen?



JuiCy-LiPs
16 november 2006, 20:31
K moet voor een presentatie op school 10 minuten lang vertellen over een stuk. Het heet vidalita en staat in het groene boekje van toca guitarra! by Cees Hartog

zelf heb ik echt 0 verstand van eh bijzonderheden aan dit stuk, kenmerken, stroming, stijl, opvallendheden, afwijkingen etc. dus ik had graag iemadn geahd die mij hierby zou kunnne helpen?

DankjeweL! :dance:

JuiCy-LiPs
16 november 2006, 20:38
en ik zit vast in het verkeerde subforum maar ik ben net nieuw en ik heb niet veel tijd nu dus ik heb even gauw gepost.. xx

JuiCy-LiPs
17 november 2006, 13:26
uuuuuuuuuuuuuuuuuup :blast:

Tho
17 november 2006, 14:15
Gaat het een beetje? wat moet je allemaal precies weten en wat moet je er over vertellen?

JuiCy-LiPs
17 november 2006, 14:33
Gaat het een beetje? wat moet je allemaal precies weten en wat moet je er over vertellen?
Haha


k moet vertellen niet over de componist of iets dergelyks
maar over t stuk zelf
dus bv. opvallendheden,
opbouw,
stijl/stroming
vergelykbaar met....

veel gebruikt voor/in ...


etc.

JuiCy-LiPs
18 november 2006, 15:08
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup :noob:

LaurentB
18 november 2006, 15:34
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup :noob:

Ik zou zeggen: typ de naam van de componist en de compositie eens in Google in.
Hoe hebben we dat vroeger op school toch gedaan, zonder Internet?? ;-)

JuiCy-LiPs
19 november 2006, 21:25
Dan vind ik niks
datheb ik allang geprobeert =)

Flipkoos
20 november 2006, 10:30
Scan em es in en post em es?

JuiCy-LiPs
20 november 2006, 11:47
k heb helaas geen scanner,
maar ik zal eens aan mn vader vragen of hij hem miss op t werk in kan scannn ofzo dat gaat vastwel denk ik..

JuiCy-LiPs
21 november 2006, 16:25
http://img453.imageshack.us/img453/3079/vidalitayn3.th.jpg (http://img453.imageshack.us/my.php?image=vidalitayn3.jpg)

JuiCy-LiPs
21 november 2006, 16:26
wilt iemand me nu helpn dan? :nervous:

JuiCy-LiPs
21 november 2006, 17:12
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup

kornelius
21 november 2006, 17:44
nog een paar van die uuuuuuuupjes op je eigen topic en iedereen is zo geïrriteerd dat je zeker geen antwoord meer krijgt.

Maar goed, ff gekeken, kan je helaas niet echt verder helpen. stuk staat in d mineur, heeft een soort globale A-B-A-C structuur, het "C"-stuk is een soort climax richting het eind, en verder, tja een typisch oefenstuk zoals ik er vroeger zo veel heb gehad op gitaarles. beetje klassiek met spaans sausje.
het A stuk heeft een herhaling, het B-stuk ook, waarbij de tweede helft wat luider gespeeld moet worden dan de eerste, om een soort opbouw te laten doorklinken naar het nog luidere C stuk.

het B stuk begint trouwens waar de "p" staat onder de derde notenbalk, het tweede A stuk halverwege de 5e balk en het C stuk halverwege de 6de, waar de "f" onder staat.

meer kan ik er niet van maken, succes met je 10 minuten

JuiCy-LiPs
21 november 2006, 17:51
dankjewel
maar het is nogal irriterend als ik iets post en dat mensen overal reacties krygen en omdat k nieuw ben iig n nieuwe naam heb mensen mij 'negeren'
vandaar die ups

sorry

Flipkoos
21 november 2006, 18:04
Zodra ik tijd heb kijk ik ff of ik er nog meer uit kan halen. Wanneer heb je de presentatie?

JuiCy-LiPs
21 november 2006, 18:10
Zodra ik tijd heb kijk ik ff of ik er nog meer uit kan halen. Wanneer heb je de presentatie?

superbedankt :)

ik had m eigenlijk dinsdag maar t is nu verzet naar maandagochtend. :(

Tho
21 november 2006, 18:21
niet reageren man, hij is nieuw.. :sneaky:

aad
21 november 2006, 18:30
Dan vind ik niks
datheb ik allang geprobeert =)

Cees Hartog in google gezocht. Minstens 3 pagina's met hits.

JuiCy-LiPs
21 november 2006, 18:47
niet reageren man, hij is nieuw.. :sneaky:
Ik ben een zij
en bedankt

en op de volgende..
ik vind helemaal niks op Google en dat zweer ik bij alles waar maar op gezworen kan worden

JuiCy-LiPs
21 november 2006, 18:48
Cees Hartog in google gezocht. Minstens 3 pagina's met hits.


en misschien pagina';s met hits
maar geen bruikbare

Tho
21 november 2006, 19:13
Ik ben een zij
en bedankt

en op de volgende..
ik vind helemaal niks op Google en dat zweer ik bij alles waar maar op gezworen kan worden

Mwhahahahaha :D Damn, ik zeg alleen maar dat het natuurlijk onzin is dat niemand op je wil reageren dat je nieuw bent.

Aah je bent een 'zij'. Kon natuurlijk ook zijn dat je een nicht was. Het is wel een breezah-naam ;)
Maar welkom hoor Juicylips, als ik je ergens mee kan helpen zal ik dat zeker doen

JuiCy-LiPs
21 november 2006, 19:26
oh jah.. vermoeidheid speelt zo z'n parten dus ik let niet op wat iemand precies typt ;)

en tis n breezah naam ja maar niet zo'n afschuwelyke 34545wqwqnnjdhuQNnSeXxiejajaja naam als je begrypt wat ik bedoel
en ik heb deze altijd al gebruikt nog vóór het breezah-tijdperk, t gaat namelijk niet over echte juicy-lips maar over n merk lipgloss wat ik oooooit vroeger es wilde ontwikkelen :???: (ja ben gek)

Maargoed dat terzijde

:strat:

Tho
21 november 2006, 19:28
oh jah.. vermoeidheid speelt zo z'n parten dus ik let niet op wat iemand precies typt ;)

en tis n breezah naam ja maar niet zo'n afschuwelyke 34545wqwqnnjdhuQNnSeXxiejajaja naam als je begrypt wat ik bedoel
en ik heb deze altijd al gebruikt nog vóór het breezah-tijdperk, t gaat namelijk niet over echte juicy-lips maar over n merk lipgloss wat ik oooooit vroeger es wilde ontwikkelen :???: (ja ben gek)

Maargoed dat terzijde

:strat:

Lipgloss ontwikkelen? Abities dus ;) Ik weet niet of je je al had voorgesteld in het 'voorstel' topic, maar doe dat anders even en vertel wat over jezelf!



Ik weet niet wat het is, ik word wel vaker nieuwsgierig naar mensen die me vertellen dat ze lipglossfabrikant willen worden

JuiCy-LiPs
21 november 2006, 20:13
Lipgloss ontwikkelen? Abities dus ;) Ik weet niet of je je al had voorgesteld in het 'voorstel' topic, maar doe dat anders even en vertel wat over jezelf!



Ik weet niet wat het is, ik word wel vaker nieuwsgierig naar mensen die me vertellen dat ze lipglossfabrikant willen worden


haha ja dat was 'ooit' he toen ik nog eh ahum.. klein was

ernieman
21 november 2006, 22:00
en hoe groot ben je nu?

on-topic: leuk stuk idd, meer een oefenstukje, maar het blijft leuk. Ik kan me wel vinden in hetgeen kornelius schrijft over de opbouw, maar ik zou misschien zelf met de herhaling een crescendo doen (schrijft ie ook) maar ook een "versnelling" doen.
Maar goed, muziek blijft eigen interpretatie.
Nu ik het nog eens doorspeel zou ik zelf de 3e regel, 2e maat, de Fa (F) naar een Fa# (f-kruis) zetten, klinkt opeens heel vernieuwend.

Maar goed, wie ben ik. Geen Cees Hertog iig.

Buzz
22 november 2006, 08:47
Best een leuk stukje, niet moeilijk met nét even wat leuker dan het geijkte C-groot, G-groot of A-klein, waarin te veel van die oefenstukjes zijn geschreven.


De maten 11, 12, 13, 14 laten duidelijk zien dat meneer Hartog goed geluisterd heeft naar meneer Sor.

JuiCy-LiPs
22 november 2006, 14:16
K ben nu 17

en dankjullie wel allemaal!