PDA

View Full Version : Beyer M160 Clip



Jimi Hendrix
16 november 2006, 15:24
Gisteren ff wat clipjes opgenomen met de Beyer M160 (Ribbon) op alle sporen,
deze heeft ook vox:

Feel Like Making Love (http://www.jurgenburdorf.nl/audio/Telesolo.mp3)

Geen EQ gebruikt op El gitaar en zang, geen compressie, alleen slapback als effect, mono. Overgedubt in 3 takes (1: ac. 2: zang 3: elektr).
Micpre: Amek DMCL.

Ben er zeer mee in m'n nopjes, wat een heerlijke microfoon!
Hij doet iets met de transienten wat ik erg mooi vind.
Aanrader, wat mij betreft.

Han S
16 november 2006, 16:45
Heb je hem nieuw gekocht? Het is wellicht de meest helder klinkende bandmicrofoon, kan veel opnameproblemen de baas. De 160 heeft een dubbel ribbon, ik heb drie 260's welke een single ribbon hebben en die wel 30/40 jaar oud zijn.

De latere 260 zou een roll off in het laag hebben, met die oude dingen merk ik dat niet. Ik had een drummer met een zeer helder klinkend ride cymbal, die ook nog met nylon tips speelde. Een condensator was niet om aan te horen, de M260 maakte daar een wereldklasse geluid van, echt toppie!

Wacht maar tot je een viool gaat opnemen met die 160, is genieten hoor! Of percussie in één ruimte met een harde band, je gelooft je oren niet, een geweldig geluid en geen 10% bleed welke je gewend bent van een condensator.

Eigenlijk zouden we dit geheem moeten houden weet je. :D

skanky
16 november 2006, 17:41
Ik heb laatst een opname van een draaiorgel gemaakt met 2 m130's in Blumlein opstelling. Het orgel was heel scherp qua sound maar met de m130's is daar echt een stuk minder van te horen op de opname. Dit is de opname zonder processing.

http://www2.hku.nl/~peter1/64%20-%20Schuyt.mp3

ja, het orgel klinkt in het echt ook zo uit balans, daar konden we niks aan veranderen.

Jimi Hendrix
16 november 2006, 17:56
Ik heb laatst een opname van een draaiorgel gemaakt met 2 m130's in Blumlein opstelling. Het orgel was heel scherp qua sound maar met de m130's is daar echt een stuk minder van te horen op de opname. Dit is de opname zonder processing.

http://www2.hku.nl/~peter1/64%20-%20Schuyt.mp3

ja, het orgel klinkt in het echt ook zo uit balans, daar konden we niks aan veranderen.

klinkt mooi zeg.
echt smooth, zo'n draaiorgel kan nogal schreeuwen in 't echt toch?
Van speelklok tot pierement?

@Han: nieuw gekocht, 'k ga 'm vast heel vaak gebruiken!
Beyers zijn top! (heb recentelijk de M88 ontdekt als vocalmic, U87 krijgt weinig uren op 't moment....)

Han S
16 november 2006, 17:59
Jezus man, dat orgel is een partij vals en uit balans, da's niet lekker meer.

En het klinkt nog steeds scherp, dat kan niet door die 130's gekomen zijn. Hij moet dat orgel eens in orde laten maken lijkt me.

Han S
16 november 2006, 18:00
klinkt mooi zeg.
echt smooth, zo'n draaiorgel kan nogal schreeuwen in 't echt toch?
Van speelklok tot pierement?

@Han: nieuw gekocht, 'k ga 'm vast heel vaak gebruiken!
Beyers zijn top! (heb recentelijk de M88 ontdekt als vocalmic, U87 krijgt weinig uren op 't moment....)

Wat moest je betalen?

En Beyers zijn echt ondergewaardeerd, probeer maar eens een M201 op snare.

Jimi Hendrix
16 november 2006, 18:04
Wat moest je betalen?

En Beyers zijn echt ondergewaardeerd, probeer maar eens een M201 op snare.

Haha wat ik smooth noem noem jij 'nog steeds scherp'....

Had 'm bij feedback besteld, doe ik niet meer, zeer trage levering en bij Thomann 20% goedkoper.
(had 'm al eerder willen gebruiken op een amp van een bluesband, die zeer schel klinkt in 't echt)... daar deed de M88 het trouwens ook erg goed.

De M201 heb ik ook al hoor!! SM57 alleen nog in gebruik als talkback hehe.
Binnenkort nog die kleinmembranen MC930 checken....

skanky
16 november 2006, 18:11
Jezus man, dat orgel is een partij vals en uit balans, da's niet lekker meer.

En het klinkt nog steeds scherp, dat kan niet door die 130's gekomen zijn. Hij moet dat orgel eens in orde laten maken lijkt me.

Het is kermisorgel 'de Schuyt' in het museum van speelklok tot pierement. Het orgel is inderdaad vals, uit balans en schreeuwerig. Maar dat schreeuwerige is op de opnames een stuk minder dan in echt (kan je nagaan hoe erg het is)

We zijn bezig het orgel te samplen als opdracht voor mn opleiding. Het orgel werkt op MIDI, dus dat is nogal makkelijk bij samplen.

guitartheo
17 november 2006, 00:21
Even een vraagje tussendoor ,ik heb een BeyerM320 (60'jaren)bandmicrofoon waar het membraam van stuk is , weet hier mischien iemand hier een adres voor reparatie of onderdelen? zou 'm erg graag weer kunnen gebruiken.