PDA

View Full Version : Rivera M100



mrg470
16 november 2006, 12:10
hey allemaal,

ik heb sinds een tijdje een Rivera M100, dat oude type, dus gebouwd als een tank!
nu zit ik er hard over te denken deze te verkopen en
wat anders te halen (GAS).........

een aantal maand geleden is tie helemaal nagekeken en een aantal punten zijn opnieuw gesoldeerd zodat alles weer helemaal solide is. ook heb ik de Din pluggen op de versterker en de switches laten vervangen door upt (netwerk) pluggen, dat werkt veel beter namelijk. verder heb ik er een Fs-1 en Fs-5 switch bij zitten.

ik ben alleen niet helemaal zeker v/d waarde van de M100, heeft 1 van jullie een idee? of is het meer wat de freak ervoor geeft :)

op onderstaande link staan een paar fotootjes
http://entertainment.webshots.com/album/546863689aNzpYd

jacky
16 november 2006, 12:56
Is momenteel lastig er worden er wat NOS aangeboden en het blijft een wat minder geliefd model (waarom is me onduidelijk ze zijn mooi gemaakt mischien de toch wat eigenzinnige rivera toon)

Ik denk voor de 100w versie iets van rond de 8 a 900 euro maar ik denk dat je wel geduld moet hebben

Succes

BLOK182
16 november 2006, 13:57
Denk dat ie wat minder geliefd is door het ontwerp, hoewel Rivera een goed merk is is de M-serie qua design nou niet echt je-van-het imho. Zien er een beetje uit als ouwe jaren tachtig bakken:p

Dirk_Hendrik
16 november 2006, 14:16
dat oude type, dus gebouwd als een tank!

Klinkt als een typische marktplaats advertentie...

mrg470
16 november 2006, 17:07
Klinkt als een typische marktplaats advertentie...

en dat is het nu juist niet Dirk.......dan had ik er wel even Te Koop bij gezet dacht ik zo......

ben gewoon benieuwd, ik gokte rond de 1100euro, en wil zo graag ff checken of ik een beetje goed zit.

Mitch
16 november 2006, 17:56
Ze zijn gewoon niet populair, mede door het gedateerde uiterlijk. Reken op 1000E hooguit.

Dirk_Hendrik
16 november 2006, 18:09
en dat is het nu juist niet Dirk.......dan had ik er wel even Te Koop bij gezet dacht ik zo......



Dat bedoelde ik weer niet. ;)
Je komt op MP nogal veel advertenties tegen met texten die suggereren dat de oude beter zijn. Soms is dat zo, vaak is het pure marketing, eventueel ge-hyped door online verhalen. Zo zat ik pasgeleden nog te kijken naar een add voor een flanger ,"nog gemaakt in Japan, dus de goede", terwijl het betreffende model nooit ergens anders gemaakt is.

mrg470
16 november 2006, 19:33
ok ik snap je, prima :).....................

neemt niet weg dat ie over het algemeen wel als beter word beschouwt als de nieuwere versies, ook vanwege de bouw. en dat meneer Paul er zelf aan heeft zitten bouwen.......

blijft gewoon lastig oordelen over iets met zo'n specifiek geluid. je moet maar net een gek (lees gitarist) vinden ervoor ;)

Mitch
16 november 2006, 21:37
Nou.....ik heb nog nooit van iemand gehoord dat -ie de huidige lijn Rivera's beter vindt dan de M serie :???: De constructie is nog steeds prima, is niks aan veranderd.

jacky
17 november 2006, 01:58
Nou.....ik heb nog nooit van iemand gehoord dat -ie de huidige lijn Rivera's beter vindt dan de M serie :???: De constructie is nog steeds prima, is niks aan veranderd.


Bij gitaar versterkers is helaas de construtie niet van belang en de toon wel ;-)

BeeJee
17 november 2006, 10:58
Ik denk dat je heel lang kunt wachten tot iemand er rond de 1000 voor geeft. 700-800 maakt het voor geinteresseerden wat aantrekkelijker.

Mitch
17 november 2006, 11:26
Bij gitaar versterkers is helaas de construtie niet van belang en de toon wel ;-)

Ja, maar dat was zijn punt niet. Hij zei juist "dat ie over het algemeen wel als beter word beschouwt als de nieuwere versies, ook vanwege de bouw."
Dat kan ik uit eigen ervaring tegenspreken.

mrg470
17 november 2006, 14:22
@mitch

en ik kan dat dan weer tegenspreken. laat we het er maar op houden dat er vele mensen mijn mening delen, zoals ook waarschijnlijk ook mensen jouw mening delen ;)

maar ik ga mijn M100 denk ik toch niet wegdoen voor 800euro. ding is toch wel meer waard lijkt me, met zoveel opties en die sounds die je eruit kan halen....
maar als ik hem verkoop zie ik wel ffkes hoeveel de gek ervoor geeft. maar bedankt voor alle reacties. weet ik een beetje meer over de waarde....

Dirk_Hendrik
17 november 2006, 14:30
maar ik ga mijn M100 denk ik toch niet wegdoen voor 800euro. ding is toch wel meer waard lijkt me, met zoveel opties en die sounds die je eruit kan halen....

Tip van mij,
Ga de ebay's eens een beetje in de gaten houden. Krijg je een beeld van wat de marktwaarde is. Als dat minder is dan wat je eigen mening daarover is is dat spijtig maar wel een betere referentie dan wat je zelf vind dat iets waard is.

Ik meen dat ik voor m'n Rivera Rake topje ook iets van 800 betaald heb. maar goed, die is uit de signature series wat betekent dat de blonde tolex gekleurd is met stront van Paul. ;)

Mitch
17 november 2006, 19:29
Tja, de amp is wel 'meer waard', kwalitatief, maar het merk is niet echt populair, het type is niet echt populair en het uiterlijk is gedateerd. Daarbij zit men 2ehands graag voor een dubbeltje op de eerste rang. Maar ik hoop dat je geluk hebt met een koper die de amp weet te waarderen !