PDA

View Full Version : Line 6 versterker Flextone of Spider



ateng
16 november 2006, 10:53
Ha ha ha... nee ik ga geen Line 6 versterker kopen, ik blijf mooi bij mijn Laney VH100R.

Ik moest wat informeren over Line 6 combo's en wou graag weten welke beter klinkt en ja ik weet wat sommigen denken... geen één. Ha ha ha ha!
Nee serieus, het gaat om een Flextone en een Spider allebei 2x12.

Dus wie heeft ervaring met die versterkers en welke van de twee raden jullie mij aan.

Alvast bedankt

guitardude
16 november 2006, 11:14
De flextone natuurlijk, dat is de duurdere versie waar ze meer werk in gestopt hebben :)

Mitch
16 november 2006, 11:21
Nieuwer is bij Line6 inderdaad beter. :p

almarvk
16 november 2006, 11:25
Spider's zijn toch die instapmodelletjes? Neem dan de flextone :)

PeteRS
16 november 2006, 12:17
De flextone is duidelijk de betere!





(zie sig)

ateng
16 november 2006, 19:37
Oké thanks dan weet ik genoeg.

Philippe
16 november 2006, 19:51
Voor 599,- heb je een Hughes & Kettner Zenamp. Die is nog beter dan een Flextone ook.

vettavillenl
16 november 2006, 23:34
Wellicht ten overvloede maar Flextone is er in verschillende versies, I, II en III

Flextone I is waarschijnlijk ondergeschikt aan Spider III...

Ik neem aan dat je het over de laatse Flextone (III) en Spider (III) series hebt.

ateng
17 november 2006, 10:32
Wellicht ten overvloede maar Flextone is er in verschillende versies, I, II en III

Flextone I is waarschijnlijk ondergeschikt aan Spider III...

Ik neem aan dat je het over de laatse Flextone (III) en Spider (III) series hebt.
Nee niet echt, gewoon in het algemeen.
Wat is het verschil qua sound tussen Flextone I, II en III?

vettavillenl
18 november 2006, 10:45
Ja, hoe beschrijf je de verschillen...

Flextone I is een product uit 1998, toen was modeling net begonnen, nu zijn we acht jaar later en zijn er doorontwikkelide modelingtechnieken om accurater toon reproductie te laten plaastvinden.

Mocht je tot aanschaf overgaan kijk dan in ieder geval naar het type van Flextone of Spider, hoe hoger het nummer hoe nieuwer de techniek.


Met een Flextone heb je meer opties tov Spider

ateng
18 november 2006, 14:26
Ja, hoe beschrijf je de verschillen...

Flextone I is een product uit 1998, toen was modeling net begonnen, nu zijn we acht jaar later en zijn er doorontwikkelide modelingtechnieken om accurater toon reproductie te laten plaastvinden.

Mocht je tot aanschaf overgaan kijk dan in ieder geval naar het type van Flextone of Spider, hoe hoger het nummer hoe nieuwer de techniek.


Met een Flextone heb je meer opties tov Spider

Nou... het is niet voor mij. En wat betekent XL bij de Flextone?
In ieder geval bedankt voor je info.

Trouwens die DuoVerb, hoe vind je m? Klinkt ie goed?

vettavillenl
21 november 2006, 07:58
Xl refereert aan een hoger wattage tov de overige Flextones in de betreffende serie.

Duoverb is een pure amp zonder effecten, die rekencapaciteit wordt gebruikt voor ampmodeling.

Bovendien kun je tot twee amps tegelijk gebruiken.

BartT5R
24 november 2006, 20:48
De XL is gewoon 2x12, de rest 1x12, ga niet voor de 1, de basis was er maar klonk nog niet overtuigend, de II is al een echt goeie amp, en de III wil ik direct inruilen op mijn Marshall SL-X.
Echt goeie amps.

ateng
24 november 2006, 21:54
De XL is gewoon 2x12, de rest 1x12, ga niet voor de 1, de basis was er maar klonk nog niet overtuigend, de II is al een echt goeie amp, en de III wil ik direct inruilen op mijn Marshall SL-X.
Echt goeie amps.
Beter dan de Vox AD 120 VTX?

BartT5R
26 november 2006, 17:12
Dat weet ik niet, ik heb de Vox nog niet in het echt gehoord.

GunMetalBlue
26 november 2006, 23:11
ik zeg zonder ze te hebben gespeeld: flextone is beter

logisch gezien de prijs gewoon lijkt me


ik ben niet ontevreden van m'n spider... maar ach had ik geld zaten er meer ballen aan het uiteinde van m'n kabel

je hoort wel dat het geluid van de spider niet... klopt :(
maar dat wist ik als beginneling ook niet he