PDA

View Full Version : Power Supply



jimihattricks
16 november 2006, 09:30
Luitjes,

Ik begin t overzicht langzamerhand n btje kwijt te raken aangezien mijn hoeveelheid pedalen langzaam toeneemt :)

Ben nu nog steeds aan t kloten met een ibanez adapter en versteksnoertjes, maar dit is uiteindelijk voor mij geen optie, aangezien op mijn 'droomboard' (wat ik nu dus bij elkaar aan t kopen ben) uiteindelijk 10 tot 11 pedalen komen te staan:

EHX Linear Power Boost > Boss GE-7 > Dunlop 535Q Wah > Ibanez TS9 > Marshall Guv'Nor II > EHX Big Muff > Digitech Digidelay..

en dan nog wat modulatie-effecten: Digitech XFlange - EVH Phase 90 - EHX Small Clone en evt. nog een tremolo pedaal (Pulsar of i.d.)...

Nu wilde ik daar graag een voedingkastje voor kopen in de vorm van een MXR DC Brick, Dunlop Juice, Voodoo Lab Pedal Power, Flatliner..

-tot zover het niet-n00b gedeelte-

-hier begint het n00b gedeelte van de vraag-

Die pedalen die ik opnoem hebben geen van allen 10 of 11 9V outputs.. toch zie ik mensen die er meer dan 10 9V pedalen op runnen.. Dit is dus blijkbaar mogelijk..? En hoe dan? Want ik heb geen zin om twee van die kastjes te kopen.. en ik wil t allemaal n btje netjes houden op mn pedalboard, dus liever ook niet nog een adaptertje erbij ofzo..

tnx

the feable
16 november 2006, 09:56
-Daisychain?
-2 pedalen voeden met 9v batt
- burkey flatliner heeft die niet meer outputs?

jimihattricks
16 november 2006, 10:37
ok, dus als ik bv 10 pedalen wil voeden met een Voodoo Lab Pedal Power (II), dan heb ik nog een extra adapter daarnaast nodig voor 2 pedalen..

daisy chain kan ook zeker, maar dan heb ik geen ruisonderdrukking, right..?

twee adapters is voor mij zeker een optie, t is allemaal n stuk goedkoper dan, maar volgens de reviews maakt t een wereld van verschil als je die ruisonderdrukking erbij hebt.. is dat zo..?

fullorder
16 november 2006, 11:28
Deze (http://www.adesign.eu/ontwerp/images/GPSU.jpg) heeft er 10 en misschien kun je 'm ook nog wel met meer krijgen als je daar om vraagt. Goede voeding! geisoleerde uitgangen (net als burkey en voodoo) en er zit een nieuw soort trafo in, waardoor het ook geen probleem meer is om je wah naast de voeding te zetten (mocht je dat willen ;)). Ik weet alleen niet wat ie kost...

jimihattricks
16 november 2006, 20:54
ziet er strak uit.. hou ik zeker in mn achterhoofd..

Punt
19 november 2006, 00:52
Ik gebruik voor de effectpedalen de PP2.
Voor de niet effect pedalen (1@3, noisegate, etc.) gebruik ik een Brick.
Effectpedalen aansluiten op de Brick klinkt minder.

Jan Buurman
19 november 2006, 11:34
Hoi, ik ben nieuw hier en toevallig ben ik afgelopen dagen bezig geweest met een nieuw pedalboard. Mijn plan was om gewoon een Boss adapter te gebruiken met een daisychain. Nu staat er ook een EX-7 op het board en die heeft 1.3 amp. nodig dus ik op zoek.
In een electronicazaak stuitte ik op een laptopvoeding. Deze is zeer klein en levert zeer veel ampere's. Verder is hij ook gebalanceerd dus geen brom. Deze in combinatie met een daisychain zou perfect geweest zijn voor mij MAAR........ toen kwam ik erachter dat de EX-7 wisselstroom nodig heeft.......... Weg idee.
Voorlopig dus maar met twee adapters en gaan zoeken naar een kleine voeding met gelijk én wisselstroom...

Mike McCready
19 november 2006, 14:45
De meeste pedalen kunnen goed met elkaar (daisy-chained) op 1 uitgang van bv. de Pedal Power. Als je maar zorgt dat je je pedalen in de effect loop en je wah bv. op verschillende uitgangen hangt.