PDA

View Full Version : Wat moet ik kopen?



StaceySonic
15 november 2006, 23:54
Heey,

Na jaren akoestisch :noob: te hebben gespeeld wil ik nu toch eens gaan beginnen met elektrisch spelen :strat: .
Het enige probleem is dat ik niet weet wat ik moet kopen.
Ik hoef niet het beste materiaal, gewoon iets leuks om mee te beginnen.
Want als het me niet bevalt vind ik dit zonde geld.
En kan iemand mij ook het verschil tussen een humbucker en een single coil uitleggen, want ik zie het vaak staan maar ik weet niet echt wat er mee bedoeld wordt.
Mijn muziekstyle is een beetje 'ala' Lenny Kravitz.
Dus een beetje soul/blues/rock
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen :D

Bedankt alvast :p

Brammibal
16 november 2006, 00:34
Lenny speelde natuurlijk voornamelijk op een gibosn flying v. Zo ken ik hgem van fotos in ieder geval. Ik zou als ik jou was even de zoekfunctie gebruiken, want er zijn al zoveel topics hierover geweest.

StaceySonic
16 november 2006, 00:39
Okeey bedankt ik zal de zoekfunctie eens gebruiken.
Lenny speelde ook veel op een Les Paul. Een echte is voor mij toch even te duur. Maar zijn die copies nu het geld waard of kan ik ze vergelijken met de goedkopere versie namaak Fenders.

Luke-wannabe
16 november 2006, 00:45
Ligt er aan wat voor kopie les paul je bedoelt..

vulvasonic
16 november 2006, 00:48
Als je niet gewend bent staand te spelen zou ik ZEKER geen flying V nemen!

Er zijn inderdaad hierboven een aantal topics waar vele modellen besproken en aangeprezen worden in diverse prijsklassen. Kijk daar eerst even naar.

Maar voor wat betreft je opmerking 'zonde geld' voor een iets duurder geval....., denk eens serieus na over de aanschaf van een tweedehands instrument. De meeste aardige modellen van gerenommeerde merken (dan heb ik het over de Fenders, die je voor een prikkie kan kopen, maar ook Ibanez, hoewel niet alle modellen) zijn in de aanschaf vaak niet duurder dan een leuk nieuw modelletje, maar kun je ook voor hetzelfde bedrag weer verkopen, mocht je er later toch niet zoveel plezier aan beleven.

Voorbeeld; een Mexicaanse strat van 360 euro 2de hands markt verkoop je over een jaar voor hetzelfde bedrag weer door.

Het is het overwegen waard.
En voor alle duidelijkheid. Aan een gitaar kan niet veel kapot hoor. Het is dus redelijk safe om een tweedehands gitaar te kopen. Zeker als je iemand mee kunt vragen die er een beetje verstand van heeft.

En nog iets; met tweedehands bedoel ik OP DE PARTICULIERE markt. Niet in een winkel, want daar betaal je veels te veel voor een gebruikt instrument.

Succes!

StaceySonic
16 november 2006, 00:56
Okeey bedankt allemaal.
Maar ik heb wel eens te horen gekregen dat mensen een gitaar 2de hands kochten en er na een paar dagen achter kwamen dat de snaren uit zichzelf ontstemden en dat de hals gebogen was.
Zelf ben ik akoestisch begonnen op een Stagg.
Is dit ook een goed beginners merk voor elec. gitaren.
Ik zag ook 2e handse modellen van Squire (by Fender).

Die flying V zou ik zoiezo niet zo snel kopen want die vind ik persoonlijk ook niet zo mooi.
Nou ja als iemand nog tips heeft ik hoor het wel ;)

future2future
16 november 2006, 01:15
Je kan inderdaad een 2e hands stratje kopen, altijd leuk, of een Epi Les Paul 2e hands, ook een optie.

Ik zou gewoon goed rondkijken, is een keer in een winkel op allebei spelen, om te kijken wel model je beter ligt en dan de 2e hands markt op gaan.

Squier4ever
16 november 2006, 01:39
Als je een Stagg koopt heb je zowel bij akoestisch als elektrisch grote kans op de kuren die je zojuist beschreef...... nooit kopen die troep

koennie
16 november 2006, 01:51
ik zou niet gaan voor een stagg, over t algemeen troep.
ga voor een squier, epiphone of een ibanezje. LondonCity is ook erg goed voor t geld.

o kijk ook ff in m'n onderschrift :)

olaf reijnders
16 november 2006, 02:26
Check Fame eens. Gemaakt in Polen bij Mayones en onder de naam Fame bij de Musicstore in Köln verkocht.
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/intershop.static/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/MusicStore/nl_NL/largeimages/GIT0002348-000.jpghttp://www.musicstorekoeln.de/is-bin/intershop.static/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/MusicStore/nl_NL/largeimages/GIT0006413-002.jpghttp://www.musicstorekoeln.de/is-bin/intershop.static/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/MusicStore/nl_NL/largeimages/GIT0006209-000.jpg