PDA

View Full Version : Aanschaf andere versterker



Bâh
15 november 2006, 21:47
Hallo,

Op het moment speel ik over een Marshall Valvestate 8280.
Maar die is nog nooit m'n woonkamer uit geweest aangezien er in de oefenruimte waar we met de band spelen al de nodige versterkers staan en er van optredens waar ik m'n eigen versterker nodig zou hebben nog geen sprake is.
Voor een woonkamerversterker vind ik de 8280 niet zo geschikt aangezien hij op stand 1 al de poezen onder de bank doet duiken. ;)
Dus ik ben op zoek naar een versterker die voornamelijk in de woonkamer zal staan. (lees: goed geluid op laag volume)
Maar ik zou graag nog wel de mogelijkheid open houden om hem ook voor kleine optredens te kunnen gebruiken, zoals kleine zaaltjes en cafeetjes.

Thuis speel ik voornamelijk blues, dus een warm bluesy crunch geluid is een must. Maar er moet ook een goede clean uit te halen zijn.

Mijn budget zal na verkoop van de Valvestate en mijn boss gt3 rond de 650, 700 euro liggen.

Alle suggesties qua versterkers, heads + cabs, en versterkers + effectpedalen zijn zeer welkom!

P.s. ik ben een newbie op het gebied van versterkers, dus graag alle technische termen toelichten a.u.b. :D

AART
15 november 2006, 22:25
Mmm, Mesa Studio .22+?(22 W)
Mesa Subway blues?(20 W)

Of een tech 21, transistor maar erg goede sound volgens veel mensen.

Maarja, op laag volume zou je ook een pod of andere modeller kunnen nemen en die door een koptelefoon gooien of via een set redelijke monitors.

Bâh
16 november 2006, 10:20
Mmm, Mesa Studio .22+?(22 W)
Mesa Subway blues?(20 W)

Of een tech 21, transistor maar erg goede sound volgens veel mensen.

Maarja, op laag volume zou je ook een pod of andere modeller kunnen nemen en die door een koptelefoon gooien of via een set redelijke monitors.

Ik zie idd zo'n Mesa Studio 22+ staan 2-hands voor 450 euro. De verkoper geeft aan dat het 35 W is.

Verder zie ik een Peavey Delta Blues 1x15 staan voor 400 euro. Dat is ook een lekker versterkertje toch?

Verder zie ik een hoop Fendertjes te koop staan.

B_2_the_a
16 november 2006, 11:05
epiphone valve junior head? 1x12 voor thuis, 4x12 voor live :punk:

Kim Wilson
16 november 2006, 11:09
Nou, dan eerder een 2x12. Anders hou je echt te weinig vermogen per speaker over om ze echt aan het werk te zetten.

jacky
16 november 2006, 11:36
Ik heb de indruk dat een grote amp lekkerder klinkt op laag volume dan een klein ampje.

Nou is het wel de bekende knuppel in het hoenderhok maar ja


De sweet spot van beide amps ligt toch op een volume wat thuis lastig is zodoende deze stelling

B_2_the_a
16 november 2006, 11:37
zijn ze zo luid?

wil er volgende week 1 kopen, dan op jacht naar 2x12 :P

(wil trouwens wel met een stereo set gaan spelen :P)

Kim Wilson
16 november 2006, 11:38
Ik heb de indruk dat een grote amp lekkerder klinkt op laag volume dan een klein ampje.

Nou is het wel de bekende knuppel in het hoenderhok maar ja


De sweet spot van beide amps ligt toch op een volume wat thuis lastig is zodoende deze stelling
Nee, dat ben ik niet met je eens. Mijn Epi klinkt thuis echt mooier dan mijn Fender Hotrod Deluxe. En hij is beter te regelen qua volume.

jacky
16 november 2006, 13:37
hmmm mijn bassman klinkt beter dan mijn tweed deluxe thuis maar ja appels en peren

Lekker proberen en zelf je keus maken

B_2_the_a
16 november 2006, 14:58
bassman is over het algemeen ook een stuk zachter dan je deluxe ;)

Bâh
16 november 2006, 16:23
Nee, dat ben ik niet met je eens. Mijn Epi klinkt thuis echt mooier dan mijn Fender Hotrod Deluxe. En hij is beter te regelen qua volume.

Maar het voordeel van de Hotrod is dat je 3 kanalen hebt. En een master volume.

Maar heb je met de Hotrod geen lekkere crunch als je de gain een beetje opengooit en de master laag houdt?

Want dat is eigenlijk wat ik zoek, een versterker die op harde en zachte volumes lekker klinkt, met het liefst 3 kanalen (switcheble(?) met footswitch).

Kim Wilson
16 november 2006, 16:28
Nee, ik vind de crunch van de Hotrod niet echt super. Wel bruikbaar, mits voorzichtig met de gain. Ik heb de Bluesdriver van Boss, en daar haal ik op laag volume een mooier resultaat mee. In combinatie met de Epi klinkt dat ook thuis best aardig.

Als je een leuke crunch zoekt, én een goed Fender-clean, zou je kunnen kiezen voor een Hotrod o.i.d. met een leuk overdrive pedaaltje ervoor. Of als je voor een Epiphone kiest, heb je op hogere volumes ook meer soorten crunch. Die uit je amp en uit je pedaal. En als je zacht aanslaat is ie nog clean ook.

B_2_the_a
16 november 2006, 16:44
nu de grote vraag

is een epiphone valve head over een 2x12 voldoende voor oefenruimte en/of kleine podia?

en voor wat groter werk 2 van die setjes?

Bâh
16 november 2006, 17:07
nu de grote vraag

is een epiphone valve head over een 2x12 voldoende voor oefenruimte en/of kleine podia?

en voor wat groter werk 2 van die setjes?

Inderdaad. Daar ben ik ook benieuwd naar.

Maar wat bedoel je met 2 van die setjes? Zijn ze te koppelen o.i.d.?

B_2_the_a
16 november 2006, 17:11
2 topjes met 2 2x12 cabs ;)

Kim Wilson
16 november 2006, 17:38
Dat ligt eraan. Onze drummer is redelijk tot erg rustig, en bij ons in de oefenruimte kan ie goed mee. Maar met meer gain en harder spelen kan ie nog wel eens tekort komen. Twee topjes zou best een uitkomst kunnen zijn. Maar de beste manier is om er één uit te proberen. Zo duur zijn ze niet, het is het proberen echt waard.

B_2_the_a
16 november 2006, 17:55
in iedergeval leuk voor thuis en als knutsel project

Kim Wilson
16 november 2006, 17:58
Voor mij is het momenteel mijn main amp. :)

B_2_the_a
16 november 2006, 18:10
hmm :P

nu nog speakerkast zien te regelen :)

zijn celestion tube 10 speakers wat?

Kim Wilson
16 november 2006, 18:11
Ik weet nog wel een adresje. :D

B_2_the_a
16 november 2006, 18:26
ik ga het zelf proberen :)

voor het geval van een 2x12 heb ik nog wel mooie tekening liggen (vox 212 cab)

jacky
16 november 2006, 19:31
bassman is over het algemeen ook een stuk zachter dan je deluxe ;)


Nee dus ik heb het over een deluxe tweed (5E3)die ik zelf in elkaar geprutst heb 15W tov een 5F6A eigenbrouwsel bassman 40W

B_2_the_a
16 november 2006, 19:32
dat is al een ander verhaal ;)

Bâh
20 november 2006, 22:30
De Marshall en de GT3 zijn verkocht.

Ik ga woensdag bij BartL kijken voor z'n Peavey Delta Blues.

Bâh
23 november 2006, 10:25
Heb hem meegenomen.
Heerlijk versterkertje is het!

Fijne gozer ook, die Bart! ;)