PDA

View Full Version : Bij gebruik tremolo irritant geluid!



Ritch
15 november 2006, 19:27
Hey folks,

Ik speel nu al een dikke maand met veel plezier op m'n nieuwe ouwe Stratje, maar sinds deze week beginnen de veren in de tremolocavity bij gebruik van de tremolo te kraken. Bijzonder irritant! Kan ik hier wat aan doen? Ik heb 't stuk plastic wat voor de tremolocavity zit er al die tijd al af gehad, omdat wanneer er een snaar breekt (nog niet eens voorgekomen) je er makkelijker de snaren kunt verwisselen. "Tissues er tussen proppen" heb ik hier ook ergens gelezen, maar komen de tissues dan niet tussen de veren met gevolg dat ie ontstemt? Andere tips nog?

Thanks in advance!

Negative K3 fan
15 november 2006, 19:39
tissues ertussen proppen werkt tegen de bijgeluiden...

wat betreft het ontstemmen; vai doet het ook.

Realeigo
15 november 2006, 19:41
nieuwe veren?

iwamoto
15 november 2006, 21:02
ik heb het ook gewoon gedaan, gewoon wat tisseus pakken, goed vouwen, dat het netjes in je vak past, en dan weer de boel dichtschroeven, hielp bij mij de boel aanzienlijk, zal het weer doen als de strat af is :)

Ritch
15 november 2006, 21:40
Ik heb er lappen stof in de cavity gestopt en nu is het probleem verholpen! Nadeel is wanneer ik op het tremoloblok sla, ik niet meer dat rauwige tremolo-effect krijg omdat de lappen stof de veren een beetje tegenhouden... Well, bedankt voor de reacties! Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden.