PDA

View Full Version : Vragen op veiling sites.



Dirkdewaard
15 november 2006, 18:05
Hallo iedereen,

Gister heb ik een advertentie geplaatst op verschillende sites omdat ik op zoek ben naar een oude Gibson ES.
Nu heb ik zojuist een email gehad met deze inhoud:

"Dirk, k***** op met dit soort advertenties, echt opk*****."

Even serieus, is er een probleem met dit soort vraag-advertenties?
Ik ben gewoon al een tijdje opzoek naar een oude ES en wil deze liever niet importeren. Helaas kan ik geen plaats in NL vinden waar ze dit soort gitaren verkopen, dus doe ik het op deze manier.
Ik zocht hiervoor een LP junior/special en die heb ik ook gevonden, geen probleem toch? Of wel? Jullie mening?

Dirk

olaf reijnders
15 november 2006, 18:12
Ach hufters zijn er overal. Niets van aantrekken.

Eko
15 november 2006, 22:35
Hufters heb je inderdaad overal. Een aantal mensen wil gewoon hun frustratie even kwijt.
Als je echt geinteresseerd bent in een wat oudere ES, bel dan eens met The American Guitarstore in Enschede. Uiteraard hebben ze ook een site. De Eigenaar Kaj heeft heel wat klanten die hem vragen om een instrument te zoeken. Varierend van een echt oude Les Paul tot een antieke Fender uit een bepaalde serie.
Hij kent de weg en weet de spraak op de markt. Gaat regelmatig over de plas om voor klanten in te kopen. Als je iets speciaals zoekt zul je echter wel een goede prijs moeten willen betalen.

Dirkdewaard
16 november 2006, 00:09
Bedankt voor de tip!
Ja ik heb gevraagd waarom hij zo reageerde, maar ik heb nog geen mailtje terug.

mvg
Dirk

Harry
16 november 2006, 09:35
waarschijnlijk zat hem een drol dwars

piezo
16 november 2006, 09:55
Wat dacht je van "de concurrentie intimideren"?

Dirkdewaard
16 november 2006, 11:41
Ik heb een reactie terug:

>Gelul,
>
>Je denkt voor een prikkie een oude es weg te tikken. fuck you.
>
>Ik heb er een(335) uit 1959, bied maar dan.
>
>Vanaf 20000 euro.
>
>groet,
>
>XXXX

Daarom reageerde hij zo! (nog steeds niet echt een rede volgens mij)
Mijn reactie daarop:

Hallo XXXX,

Het zit je dwars he? Ik ga er niet vanuit dat mensen voor een prikkie een ES weg doen.
Tengenwoordig met het internet weet iedereen precies wat de prijs is.
Zeker als ze weten uit welk jaar de gitaar komt.
Ik zoek gewoon een mooie gitaar, ik snap niet wat je probleem is.

Nou het lijkt me handig dat ik weet wat de originele onderdelen/lak is, dat ik even langs kom en erop speel en dat we het dan over de prijs gaan hebben.

Maar als dit jou "normale" manier van reageren is op een advertentie heb ik er al helamaal geen zin meer in.

Succes met de verkoop, en als je hem niet kwijt wilt, geniet van je gitaar en van het leven alsjeblieft.

mvg
Dirk

Het zal me benieuwen.....

Spitfire
16 november 2006, 14:35
netjes :p

vooral dat je niet direct terug gaat schelden

sickpunk
16 november 2006, 15:18
net antwoord van je man! ik vraag me af of ik zo beleefd zou blijven....
maar wat een gefrustreerd mannetje zeg.... lekker laten gaan, en gewoon verder zoeken en wat moois kopen!

olaf reijnders
16 november 2006, 16:33
Zulke eikels wil ik al helemaal geen contact mee hebben.

Fenndangoband
28 november 2006, 11:56
Respect for your answer... Na jouw antwoord moet hij hem ook wel als een misbaksel voelen (hopelijk :D ). Tja zulke reacties zijn gewoon niet te vatten... waarschijnlijk ligt het aan de opvoeding, slechte jeugd en/of slechte vrienden ;)