PDA

View Full Version : Michael Landau Live



future2future
15 november 2006, 16:28
Ik heb net de Nieuwe Michael Landau Live cd binnen en hij is echt helemaal te gek! Man wat een sound ook te gek spel met onder andere jimmy johnson, gary novak en scott kinsey

Echt een Aanrader!

LordRiffenstein
29 januari 2007, 12:14
Hier de eerste geconfirmeerde data van zijn tour in Europa!!!

THE MICHAEL LANDAU GROUP
MICHAEL LANDAU - guitar
JIMMY JOHNSON - el.bass
GARY NOVAK - drums

APRIL 7 - WEIZ (Austria), KUNSTHAUS WEIZ
APRIL 9 - BUDAPEST (Hungary), A 38
APRIL 10 - PRAGUE (Czech Rep), LUCERNA MUSIC BAR
APRIL 11 - OSTRAVA (Czech Rep), PARNIK CLUB
APRIL 13 - VELDEN (Austria), BLUESIANA ROCK CAFE'
APRIL 15 - KARLSRUHE (Germany), JUBEZ
APRIL 16 - BRESCIA (Italy), LA NAVE DI HARLOCK
APRIL 17 - BRESCIA (Italy), LA NAVE DI HARLOCK
APRIL 18 - INGOLSTADT (Germany), BUERGERHAUS
APRIL 19 - HELLENDOORN (Holland), DE LANTAARN
APRIL 20 - VERBIERS (Belgium), SPIRIT OF 66
APRIL 21 - ZOETERMEER (Holland), BOERDERIJ

future2future
29 januari 2007, 13:16
Hiermee maak je mij zo gelukkig!!!

LordRiffenstein
29 januari 2007, 14:17
Heb net mijn tickets voor Zoetermeer besteld, nu nog ASAP die voor Verviers, 2 dagen Landau :dance: :dance: :dance:

future2future
29 januari 2007, 14:27
Ik ga ook duidelijk naar zoetermeer, mijn hometown

henkr
29 januari 2007, 16:27
Hier de eerste geconfirmeerde data van zijn tour in Europa!!!
[...]
APRIL 21 - ZOETERMEER (Holland), BOERDERIJ[/B]

Ha! Top, bedankt!

LordRiffenstein
21 april 2007, 10:31
Gisteren Landau gezien in Verviers en OMG, wat een ongelooflijk briljante gitarist. Touch, sound, feel, inspiratie, hij heeft het gewoon ALLEMAAL. Kan niet wachten om hem vanavond opnieuw te zien in Zoetermeer. En het wordt helemaal leuk als je Landau hoort zeggen dat hij vanaf nu elk jaar nr Europa wil komen.

Als voorproefje voor vanavond:

http://www.lordriffenstein.com/Landau/Landau1.avi

http://www.lordriffenstein.com/Landau/Landau2.avi

http://www.lordriffenstein.com/Landau/Landau3.avi

savecracker85
21 april 2007, 14:21
Gisteren Landau gezien in Verviers en OMG, wat een ongelooflijk briljante gitarist. Touch, sound, feel, inspiratie, hij heeft het gewoon ALLEMAAL. Kan niet wachten om hem vanavond opnieuw te zien in Zoetermeer. En het wordt helemaal leuk als je Landau hoort zeggen dat hij vanaf nu elk jaar nr Europa wil komen.

Als voorproefje voor vanavond:

http://www.lordriffenstein.com/Landau/Landau1.avi

http://www.lordriffenstein.com/Landau/Landau2.avi

http://www.lordriffenstein.com/Landau/Landau3.avi
klinkt goed!

ik ben er ook bij vanavond :)

thefox
21 april 2007, 16:51
Ben er ook bij vanavond :P

savecracker85
22 april 2007, 00:07
DAMN!! ben net terug..wat was dat onwijs tof zeg!!
dat wordt weer hard oefenen :p

btw...nog nooit zoveel nederlandse sessie-gitaristen bij elkaar gezien..in het publiek dan :p

thefox
22 april 2007, 09:15
DAMN!! ben net terug..wat was dat onwijs tof zeg!!
dat wordt weer hard oefenen :p

btw...nog nooit zoveel nederlandse sessie-gitaristen bij elkaar gezien..in het publiek dan :p
Jah was echt mind blowing :) Ik herkende eigenlijk alleen Leendert Haaksma. Maar man wat kan die Landau spelen! Ik stond na de pauze echt helemaal vooraan, precies in het midden. Super mooi :) Ik vond het ook boeiend om te zien hoe hij continu zn geluid aan het tweaken was tijdens het spelen...

future2future
22 april 2007, 10:10
Was echt te gek! Wat een sound heeft die man. Erg goede band ook

thefox
22 april 2007, 17:07
Was echt te gek! Wat een sound heeft die man. Erg goede band ook
Zeker indrukwekkend om te zien wat zij met zn drieën neerzetten! En ik ben echt een fan geworden van Gary Novak, wat een beest zeg. Heb ik minstens zoveel van zitten genieten als van Landau

future2future
22 april 2007, 17:58
Zeker indrukwekkend om te zien wat zij met zn drieën neerzetten! En ik ben echt een fan geworden van Gary Novak, wat een beest zeg. Heb ik minstens zoveel van zitten genieten als van Landau
Ja zeker ik ook, erg goede drummer

Jimi Hendrix
22 april 2007, 19:39
ik was er ook, heb vooral genoten van de ritmesectie, jimmy johnson is echt van de buitencategorie en lekker dat zo ook echt konden rocken als 't moest.
Landau is wel te gek, goede sound, lekker hoekig, maar ik houd van meer lyrische/melodische solisten (coltrane, holdsworth, eef albers). Vind hem net iets te gitaristisch in met name z'n solo's. Wel genoten hoor verder!
oftewel: zeer goed, maar die hype op dit soort forums maakt dat ik nog kritischer word dan ik normaal al ben. kan de beste man zelf niks aan doen natuurlijk.

Overigens had ik toevallig net een 'nieuwe' jaren '80 cd in de auto van Linda Ronstadt, 3x raden wie daarop gitaar bleek te spelen....

rocker_71
23 april 2007, 12:33
Ik was er ook en heb echt genoten. Soms heb je van die concerten dan denk je van te voren 'dat kan wel eens wat worden' en Landau heeft het helemaal waargemaakt!!
Heb zijn live cd nu ook (met die SG voorop), en vanochtend geluisterd op de fiets naar mijn werk. Kon ik weer helemaal genieten. Wat een dynamiek. Die rustige nummers ben ik in principe niet zo'n fan van, maar passen wel in het totaalplaatje. Tussen twee scheurnummers een laidback nummer. En wel met passie gepeeld. Om eerlijk te zijn heeft het concert me ook wel weer geïnspireerd: zo heb ik mijn pookje ook maar weer op mijn Strat geschroefd. Hopelijk kan mijn Highway stratje daar een beetje tegen, want je kunt er wel killer sounds mee krijgen.

Omdat ik die avond werkte in de Boerderij (stage-manager) heb ik de heren ook nog kunnen spreken en het zijn echt goede gasten. Zo wist de drummer heel veel over Europese geschiedenis :cooler:. De bassist had een heel bijzondere bas en had niet eens een versterker. Hij gebruikte een klein kastje en dat ging zo de PA in. De bas vond ik lelijk, maar de sound was prima.
De heren hebben zelf ook erg genoten van het optreden, dat was wel te zien. Ze konden niet wachten om de 2e set te spelen.

In gitaarblad gitarist van deze maand staat trouwens een heel artikel over Landau.

LordRiffenstein
23 april 2007, 13:02
Omdat ik die avond werkte in de Boerderij (stage-manager)

Kijk, dan hebben we mekaar na het optreden ontmoet, je zat toen op de bank buiten de zaal te praten met de vrouw van mijn vriend :)

rocker_71
23 april 2007, 13:10
Kijk, dan hebben we mekaar na het optreden ontmoet, je zat toen op de bank buiten de zaal te praten met de vrouw van mijn vriend :)

Er waren 2 'stagers' die avond. Ik was die knappe gozer met kale kop en een bril. :seriousf: Was dit niet die andere?

LordRiffenstein
23 april 2007, 13:24
Er waren 2 'stagers' die avond. Ik was die knappe gozer met kale kop en een bril. :seriousf: Was dit niet die andere?

LOL, ja zal dan wel die andere geweest zijn.

rocker_71
23 april 2007, 13:25
toch jammer, volgende keer beter.

(met Bo Diddley moet ik er weer werken)

savecracker85
23 april 2007, 21:13
Om eerlijk te zijn heeft het concert me ook wel weer geïnspireerd: zo heb ik mijn pookje ook maar weer op mijn Strat geschroefd.
haha ik had precies hetzelfde.. Heb dat ding de volgende dag gelijk maar weer eens op mn gitaar gezet :p

rocker_71
24 april 2007, 10:03
haha ik had precies hetzelfde.. Heb dat ding de volgende dag gelijk maar weer eens op mn gitaar gezet :p

Hahahaha, grappig. En ging het een beetje? Ik vind het wel lastig, maar er komen wel gave geluiden uit de gitaar, zeker met een beetje distortion erbij. Ontstemmen viel nog wel mee op mijn Highway Strat. Alleen ben ik er nog niet uit hoe de tremolo af te stellen. Op mijn Squier moet ik viel harder duwen dan op mijn Highway. Ik ben er nog niet uit wat ik prettiger vind.

Ik heb trouwens vandaag de 2e cd geluisterd van Landau live, maar die vond ik een stuk minder goed. er staan geen lekkere rockers op, het is wat meer tecnisch gefreubel. Vast wel god, maar niet zozeer mijn kopje thee.

savecracker85
24 april 2007, 23:33
Hahahaha, grappig. En ging het een beetje? Ik vind het wel lastig, maar er komen wel gave geluiden uit de gitaar, zeker met een beetje distortion erbij. Ontstemmen viel nog wel mee op mijn Highway Strat. Alleen ben ik er nog niet uit hoe de tremolo af te stellen. Op mijn Squier moet ik viel harder duwen dan op mijn Highway. Ik ben er nog niet uit wat ik prettiger vind.

Ik gebruikte hem vroeger wel vaker..Alleen het nadeel van zo'n standaard strat tremolo is dat hoe meer je hem gebruikt hoe meer speling er in dat schroefdraad komt..