PDA

View Full Version : 19" MFX ~250 euro... Wat moet ik kopen.



Luke
15 november 2006, 15:29
Luitjes,

Ik heb het afgelopen uur zitten zoeken naar allerlei comments over lexicon, rocktron, TC apparaatjes...

Ik ben zelf dus op zoek naar een multi effecten ding rond de 250 euro.
Ik heb niet de illusie dat ik voor een dubbie op de eerste rang zit en voor dat geld een 2290 delay kan krijgen of eem PCM70 galm...
Wel ben ik op zoek naar goede delays, een goede galm en eigenlijk ook de optie om bijvoorbeeld een delay en een chorus te combineren (de G-sharp valt dan bijvoorbeeld al af)

Op marktplaats vind ik toch nog wel aardig wat dingen rond in deze prijsklasse... G-major, M300, MPX110, MX200 enzovoorts.

Ik heb een effectloop op mijn peavey Classic 30 zitten dus de veelbesproken tonesuck van de serieel geschakelde TC geldt voor mij niet. Ik ben ook benieuwd of jullie me nog opname tips kunnen geven... Als ik bijv. via een 19" effect ook nog eens op kan nemen op mijn PC (zonder andere audio interface, microfoon oid..) zou dat natuurlijk retehandig zijn...

rjong999
15 november 2006, 16:42
Tweedehands is er voor 250 euro volop spul te krijgen, rocktron, yamaha, boss, noem maar op. Ga je naar 300 dan kun je wel een tweedehands GT8 scoren, ben je helemaal het heertje (geen 19" natuurlijk maar je dan leg je 'm maar in een laatje). De VF1 van Boss is zeker goed (1/2 19"), idem natuurlijk de G-Major.

Luke
15 november 2006, 16:58
Tsjah... op zich interessant die Boss... maar die versterkermodellen heb ik eigenlijk totaal niet nodig... Ik ben heel blij met het geluid van mijn versterker... Ik heb het liefst geen versterkermodellen. Zijn de delays en de reverbs van de GT-8 dan echt zo goed???

Ibanez RuleZ
15 november 2006, 17:11
wat ik hoor heb je maar heel weinig nodig, net zoveel als ik; ik gebruik een intellifex, maar dat is in een seriële fxloop. eigenlijk zou er iemand moeten reageren die wat meer weet van de tc gmajor en intellifex naast elkaar in een par. loop. dat zouden denk ik de twee meest standaard oplossingen zijn.

harrald

Marco5150
15 november 2006, 19:19
Luitjes,

Ik heb een effectloop op mijn peavey Classic 30 zitten dus de veelbesproken tonesuck van de serieel geschakelde TC geldt voor mij niet.

Hoezo geldt die tonesuck niet??? Voor zover ik weet is de loop op een classic 30 serieel toch? Dat 'suckt' dus wel hoor. :-)

Als je geen (beter gezegt: minder) last wil hebben van tonesuck, dan heb je een parallele effectloop nodig. (of met behulp van een goede mixer je seriele effectloop omtoveren in een parallele)

Ibanez RuleZ
15 november 2006, 20:18
Hoezo geldt die tonesuck niet??? Voor zover ik weet is de loop op een classic 30 serieel toch? Dat 'suckt' dus wel hoor. :-)

Als je geen (beter gezegt: minder) last wil hebben van tonesuck, dan heb je een parallele effectloop nodig. (of met behulp van een goede mixer je seriele effectloop omtoveren in een parallele)

of een intellifex kopen ;), hoewel ik er achter ben gekomen dat die ook wel DEGELIJK tone zuigt, meer dan ik dacht. naja, dat zal je altijd houden denk ik met effecten, zelfs met de beste effecten kan ik me niet voorstellen dat dit anders is.

Harrald

Mr.Bluesbreaker
16 november 2006, 10:12
Beetje offtopic, maar vraag van mij tussendoor: (beetje zinloos voor nieuw topic)

Ik heb een Valvetech VAC 1*12 combo, en een oude Roland DEP-5 19" delay/galm/chorus unit. Ik zet de Roland in de effectsloop van de Valvetech.
Wat ik ook doe met de wet/dry verhouding op de effectsloop, mijn volume na het inprikken van de DEP-5 is veel lager op een of andere manier.\

Edit:
Lees net dit in een HC review:

"Also as I tell anyone who is interested in the loop that is for LINE LEVEL rack effects only." Over mijn combo. Is een DEP-5 een line-level 19" bak?

rjong999
16 november 2006, 10:32
Tsjah... op zich interessant die Boss... maar die versterkermodellen heb ik eigenlijk totaal niet nodig... Ik ben heel blij met het geluid van mijn versterker... Ik heb het liefst geen versterkermodellen. Zijn de delays en de reverbs van de GT-8 dan echt zo goed???

Misschien niet de beste die er te krijgen zijn, maar voor het geld goed genoeg. En de GT-8 heeft verreweg de meeste mogelijkheden, ook zonder de modeling sectie (die ik zelf ook haast nooit gebruik, ik heb een preamp in de loop hangen), vooral omdat 'ie twee processoren heeft. Dat, icm dynamic merging, geeft echt heel veel extra effecten. Daarkomt dan nog bij dat 'ie heel netjes switcht tussen effecten en dat je erg veel zelf kunt instellen. En alles midi-bestuurbaar, dus zet er een goede midi-controller voor en je bent het heertje.

Luke
16 november 2006, 10:47
Sjah maar over die intelliflex hoor ik verhalen dat het een enorme kriem is om het ding te bedienen/in te stellen...

Ben idd wel benieuwd naar de intelliflex in vergelijking met de G-Major... en wat van de lexicon MPX550...?

morris
16 november 2006, 21:04
voor <250 is een intellifex een absolute aanrader. Liefst de oude met het zwarte frontje. Ik heb hem zelf jaren gehad, en achteraf spijt gehad dat ik hem niet meer (nodig) heb. Vooral de modulatie en delays zijn erg goed, ik zou zo geen goed alternatief weten voor dit geld.

Morris

Oh ja, de bediening is super simpel. Je moet alleen even wat meer scrollen t.o.v. bijv. een Gmajor.

Ibanez RuleZ
16 november 2006, 21:46
op zich zijn goede basisdelays en reverbs niet zo moeilijk, het is idd een beetje meer scrollen. chorus is een ander verhaal, das wel wat lastiger vind ik.

harrald

vinni
20 november 2006, 11:44
Met de oude Korg A1, A2 en A3 is ook nix mis...


Heb ook tijden gespeeld met een Ensoniq DP/2.....zeer goed hoor....

Enne....Roland SRV330, SDE330 en SDX330........

Groet,
Vinni

Harm
20 november 2006, 13:32
Met de oude Korg A1, A2 en A3 is ook nix mis...


Heb ook tijden gespeeld met een Ensoniq DP/2.....zeer goed hoor....

Enne....Roland SRV330, SDE330 en SDX330........

Groet,
Vinni

Ja, maar dan de combo van de SRV, SDE en SDX natuurlijk .... Ik heb de SRV, mooie galm zo ben ik ook begonnen!! :p

Harm

Chiel
20 november 2006, 14:24
Voor onder de 250 euro blijft de Intellifex (na al die jaren!) nog steeds onovertroffen. Gewoon serieel te gebruiken want hij is intern voorzien van een prima parallel(!) mixertje.

LostHighway
20 november 2006, 14:45
Kheb mijn Xpression voor 250EUR gekocht en ben daar zeer tevreden van..

rjong999
20 november 2006, 15:15
Ik heb vorige week voor 61 euro op Ebay een Digitech Studio Quad V2 gekocht. De reverbs zijn bruikbaar, de modulatie-effecten en pitchshifters heel goed. Heeft zelfs een harmoniser. De octachorus is 1-op-1 vergelijkbaar met de advanced chorus van mijn TC G-System.

Maar vooral de waanzinnig schakelmogelijkheden, he...het is een 4x4 midi matrix met vrij toe te wijzen effecten. Dus jah...Intelliflex...Xpression...Lexicon...