PDA

View Full Version : Peavey Wolfgang: hals element geeft zwaar geluid



happyharry
14 november 2006, 22:40
Beste mensen,

Ik speel op Ernie Ball Musicman Axis en Peavey Wolfgang Standaard deLuxe. Wat mij opvalt is het voorste element van de Peavey veel zwaarder klinkt dan van de Musicman, veel te zwaar, alles dreunt. Beiden zitten in de body vast geschroeft dus maximale afstand van de snaren.

Voordat ik aan de 6 schroefjes op het element ga draaien vraag ik of anderen dezelfde ervaring hebben en wellicht de oplossing.

Bedankt.

Davidian
14 november 2006, 23:54
Je weet dat de hals element bedoeld is om zwaarder te klinken he? Bij de ene gitaar is de balans tussen de hals en de nek element groter natuurlijk.


Je kan een ander element erin zetten natuurlijk, of aan het huidige element kloten maar verwacht daar niet verandering van.

fred dons
15 november 2006, 08:02
de peavey heeft volgens mij in tegenstelling tot de de MM EVH wel een toneregeling toch? je je zou de tone regeling kunnen loskoppelen dit geeft net wat meer hoog in je geluid

no 1 hops
15 november 2006, 12:33
je zou toch kunnen proberen de pups wat omhoog te laten komen.
het kan zijn dat er dan freq bij komen die de sound veranderen.
zou daar eens naar vragen bij peavey wat de afstand moet zijn.

koennie
15 november 2006, 14:02
je kan wel je element in zijn geheel in hoogte kunnen veranderen, maar ik zou niet aan die 6 polepieces gaan draaien. Wat is de afstand tussen het element en je snaren? meestal is dit ongeveer 5 mm.

happyharry
13 januari 2007, 14:22
OK, bedankt allen maar ik denk dat de gitaar toch maar naar de tech gaat.