PDA

View Full Version : Ibanez vs Stagg



vox
14 november 2006, 19:17
even nu een vraagje omtrent bas gitaren een vriend van mij wil bass gaan spelen, en heeft zo'n oog laten vallen op de Ibanez GSR 180, hij heeft gebeld met een winkel in amsterdam en bood hem een stagg aan inplaats van de Ibanez, die Ibanez werd daar afgekraakt, weet iemand waarom deze afgekraakt wordt of afgekraakt kan worden.

Ik heb weleens in de gitaar handel een stagg vastgehouden en ook 2 of 3 bespeeld en ook weleens een aantal Ibanezen (ook al is het niet mijn type maar goed dat terzijde) Ik vertelde hem ga voor die Ibanez.

huskey
14 november 2006, 19:48
Stagg is rommel, niet doen. Ibanez is opzich een aardig merk, maar over die GSR 180/190 hoor ik ook niet al te positieve dingen. Kijk eens in de beginnersbasgitaren-sticky.

olaf reijnders
14 november 2006, 20:09
Stagg is inderdaad brandhout. Ik heb zelf een Ibanez GSR 200 gehad en dat is om te beginnen prima spul.

Ik zou geen zaken doen bij een zaak die beginners Stagg rommen aan wil smeren.

Kijk es 2e hands. Dan kan je een veel betere bas kopen voor het budget. Wat is eigenlijk het budget?

sickpunk
14 november 2006, 20:17
ik zou inderdaad eerder voor ibanez gaan dan voor stagg...

Mr. Me
14 november 2006, 20:26
Stagg is inderdaad brandhout.

compleet mee eens, alle staggs die ik bespeelt heb waren waardeloos qoeie merkbeginners bassen van de zelfde prijsklasse zijn naar mijn smaak van squier en yamaha. Of zoek inderdaad een 2e hands voor het zelfde geld. enige is dat je dan graag iemand mee neemt die er verstand van heeft om te kijken of de 2ehands bas geen gebreken vertoont.

o en over ibanez, ben erg blij met mijn 2ehands ibanez soundgear

sickpunk
14 november 2006, 20:29
mijn volgende bass(over 2 weken) wordt ook een ibanez... een btb555mp :D
toch ben ik bang dta me fender me favoriete bass blijft, maar de ibanez is 5 snarig, dus die wordt vats wel gebruikt ;)

sinneD
14 november 2006, 20:33
ik zou is kijken naar de Squier vintage series, lijkt me best leuk voor het geld (250 euro) :)

MaxR
14 november 2006, 20:34
zeg hem dat hij een Squier Jazz Bass koopt.

sinneD
14 november 2006, 20:38
zeg hem dat hij een Squier Jazz Bass koopt.

maar dan wel de vintage jazz bass, die's stuk beter dan de normale squier jazz bass :)

musicmaestro
15 november 2006, 07:02
ik sluit me helemaal bij Sinned en MaxR

guitartub
15 november 2006, 07:26
Ook leuke beginnersbassen: OLP
(Maar laat die Stagg asjeblief links liggen!)

schwalbe
15 november 2006, 09:40
Cort, Ibanez en Yamaha maken de beste beginnersbassen. De beste beginnersbas die ik ooit testte kwam van Cort, de action bas... de GB serie van Cort ziet er ook geweldig uit (maar is iets duurder, en ik heb hem nog niet aan de tand gevoeld).
http://www.cort.co.kr/english/products/common/list.asp?category=Basses

B-bass
15 november 2006, 11:33
stag is brandhout, nee het is geen brandhout het is te min voor brandhout. de producenten van deze ''instrumenten'' zouden moeten worden vervolgd

vox
15 november 2006, 13:12
stag is brandhout, nee het is geen brandhout het is te min voor brandhout. de producenten van deze ''instrumenten'' zouden moeten worden vervolgd

dat dacht ik dus ook al en zei ik ook al tegen die gast, maar wat ik dan niet snap is dat ze stagg aanraden..

bedankt voor de antwoorden.

sickpunk
15 november 2006, 15:17
waarschijnlijk maken ze daar een hoger winst percentage op

olaf reijnders
15 november 2006, 15:20
Of ze moeten van de grote voorraad af.

sjoerd5
15 november 2006, 15:33
Mijn oom is pas begonnen met bassen.
Hij heeft een Cort Action Bas prima ding

olaf reijnders
15 november 2006, 15:42
Cort, Yamaha en Ibanez is prima spul.

sickpunk
15 november 2006, 15:49
Of ze moeten van de grote voorraad af.

dat zou inderdaad ook kunnen... zolang et maar neit is "hij is beter dan de ibanez" :P

vox
15 november 2006, 19:36
Stagg is rommel, niet doen. Ibanez is opzich een aardig merk, maar over die GSR 180/190 hoor ik ook niet al te positieve dingen. Kijk eens in de beginnersbasgitaren-sticky.

maar altijd nog beter dan de stagg ;)

huskey
15 november 2006, 23:03
maar altijd nog beter dan de stagg ;)
Uhu, stukken beter.

vox
15 november 2006, 23:20
en toch snap ik het niet helemaal als stagg slecht wil je het toch ook niet verkopen als muzikanten onder elkaar..

maarja dat is met richwood ook zo, moet je ook een goede treffen..
ik zal het hem even laten lezen

olaf reijnders
16 november 2006, 00:01
Richwood is gemiddeld een stuk beter dan Stagg. Een nieuwe Richwood moet vaak afgesteld worden, maar daarna heb je gewoon een redelijke bas. Van Stagg kan je dit niet zeggen.

Check de Yamaha BB414. Daar zit een ontzettend lekker geluid in. Hoe hij speelt weet ik niet omdat ik nog geen linkshandige exemplaren ben tegen gekomen, maar de eigenaren die ik ken op de basgitaarforum zijn er zeer lovend over. Ze kosten maar €339,- bij de Musicstore in Köln.
http://www.yamaha.ca/content/guitar/products/electricbasses/BB414/images/highres/BB414-2.jpg

vox
16 november 2006, 00:52
Richwood is gemiddeld een stuk beter dan Stagg. Een nieuwe Richwood moet vaak afgesteld worden, maar daarna heb je gewoon een redelijke bas. Van Stagg kan je dit niet zeggen.

Check de Yamaha BB414. Daar zit een ontzettend lekker geluid in. Hoe hij speelt weet ik niet omdat ik nog geen linkshandige exemplaren ben tegen gekomen, maar de eigenaren die ik ken op de basgitaarforum zijn er zeer lovend over. Ze kosten maar €339,- bij de Musicstore in Köln.
http://www.yamaha.ca/content/guitar/products/electricbasses/BB414/images/highres/BB414-2.jpg

over dat richwood vaker afgesteld moet worden als ie nieuw is, geldt dit alleen voor bassen van van richwood of ook voor gitaren?

olaf reijnders
16 november 2006, 01:08
Er is een rage geweest op de basgitaarforum om Richwood p bassen te upgraden en daar bleek de fabrieksafstelling matig tot slecht. Ik neem aan dat de afstelling van gitaren even slecht is. Let wel, je kan ook een dealer treffen die alles nog even afstellen, maar dat wordt steeds minder.

Overigens schijnt de vintage serie in kwaliteit een stuk beter te zijn dan de 'gewone' Richwoods.

vox
18 november 2006, 14:48
mijn richwood werd netjes nagelopen en afgesteld.. maar even on topic hij heeft de ibanez gekocht..