PDA

View Full Version : een vraag...



mdog
14 november 2006, 19:13
heej
ik ben net een nieuw lid van dit forum, en k heb het nog niet kunnen vinden, dus bij deze
ik ben nu net een paar jaar bezig met gitaar spelen ( zo oud ben k nog niet ;) ) en k wil wat meer dingen erbij gaan kopen voor me elektrische gitaar.
ik had in een folder een behringer effectpedaal gezien ( mijn gitaar en versterker zijn ook van behringer ) maar, mijn vraag is dus hoe je dat moet aansluiten. want ik weet niet hoe dat moet..
graag niet uitlachen, k hoop dat jullie me helpen

thanks
cheers
mdog

AgileGhost
14 november 2006, 19:15
Dat is heel makkelijk. De kabel die normaal tussen je gitaar en je versterker loopt, sluit je aan op je versterker en de linkerinput van het pedaal. Vervolgens sluit je een andere kabel aan tussen de rechterinput van het pedaal en je gitaar.

Eventueel nog een adaptor aansluiten... en klaar!

Dirkdewaard
14 november 2006, 19:16
Goed idee.

Nu heb je: Gitaar->snoer->versterker
dan heb je: Gitaar->snoer->effect->snoer->versterker

vergeet geen extra snoer te kopen en een 9 volt bat.

succes!

(edit: shit net te laat.)

AgileGhost
14 november 2006, 19:17
beat you to it :)

mdog
14 november 2006, 19:20
bedankt mensen,
ik ben namelijk 13, en k heb al wel ervaring, dus ik wil het zo snel mogelijk leren ;)
bedankt nog een keer

Dirkdewaard
14 november 2006, 19:27
welke behringer effectpedaal zit je naar te kijken?

Ik ben een grote voorstander van deze pedaaltjes, volgens mij zijn ze 20 euro ofzo? geniaal! Als je ze stuk trapt koop je gewoon een nieuwe!

Rude Perception
14 november 2006, 19:30
welke behringer effectpedaal zit je naar te kijken?

Ik ben een grote voorstander van deze pedaaltjes, volgens mij zijn ze 20 euro ofzo? geniaal! Als je ze stuk trapt koop je gewoon een nieuwe!

Ik ben er geen voorstander van. Het geluid is zo slecht, dat het niets toevoegt (misschien wel op een behringer versterker;), maar dan zou ik me op andere dingen richten dan op pedalen om m'n geluid te verbeteren.)

FruscianteFan
14 november 2006, 19:34
Ik ben er geen voorstander van. Het geluid is zo slecht, dat het niets toevoegt (misschien wel op een behringer versterker;), maar dan zou ik me op andere dingen richten dan op pedalen om m'n geluid te verbeteren.)Niet van álle Behringer pedalen. De drie die ik nu heb, doen hun werk goed. Ik speel dan niet over een buizenversterker, maar troep is het zeker niet.

AgileGhost
14 november 2006, 19:34
Je kan inderdaad beter een tweedehands boss (40 euro ofzo) kopen. Gaan langer mee en zijn beter.

The Underdog
14 november 2006, 19:36
Je kan inderdaad beter een tweedehands boss (40 euro ofzo) kopen. Gaan langer mee en zijn beter.
Behalve de distrtions/overdrives dan. Klinken nergens naar.

Rude Perception
14 november 2006, 19:36
Ik heb het over die van 20 euro. Ik heb een overdrive/distortion en die octave gehoord. Vooral de octave was niets, de overdrive was niet barslecht, maar koop een 2de-hands boss en je bent 100X verder.

Luke-wannabe
14 november 2006, 19:37
Klopt. Ik heb zelf ook 2 Behringer pedaaltjes. En het zijn leuke dingen. Het geluid is opzich goed, maar ze ruizen als een madderfakker als je ze inschakelt.

Rude Perception
14 november 2006, 19:38
mod, deze mag naar effectenpedalen trouwens.

AgileGhost
14 november 2006, 19:41
Behalve de distrtions/overdrives dan. Klinken nergens naar.

Ik ben zowiezo geen voorstander van distortion-pedalen. Geef mij maar een mooie mesa- of h&k-distortion.

Dirkdewaard
14 november 2006, 19:42
Ik heb het niet over het geluid. Toen ik begon kon ik geen Boss effect betalen en bijna niet 2dehands krijgen. Nu loop je een winkel binnen, koopt een Strat pakket en een effect pedaal voor 100 euro. Super om mee te beginnen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een hekel aan Stagg en whatever andere merken (uit japan, korea, china) maar de drempel is gewoon laag om te beginnen met gitaarspelen, dat zal ik aanmoedigen.

wietse
14 november 2006, 20:38
Als je ze stuk trapt koop je gewoon een nieuwe!

en dat is niet zo moeilijk, dingen geven mij nou niet echt een gevoel van degelijkheid, ik kan er in iedergeval niet zonder schade m'n volle gewicht op zetten (per ongeluk) en bij een boss kan dit wel, en heb je meer kans dat je zere poten erdoor hebt dan dat het pedaal stuk gaat.

koennie
15 november 2006, 00:31
behringer had ook de tuner van boss geript, maar die zie ik nergens te koop. zijn ze nog bezig met die rechtszaak ofzo?

caliban
15 november 2006, 02:12
Ik ben zowiezo geen voorstander van distortion-pedalen. Geef mij maar een mooie mesa- of h&k-distortion.
Groot gelijk (alleen heb ik het niet zo op h&k, mesa daarentegen)

Harry
15 november 2006, 09:08
welkom hier, en succes.


Het zou trouwens fijn zijn als je je vraag in de topictitel zou omschrijven. Titels als 'een vraag' o.i.d. zijn alleen maar irritant.

bert k
15 november 2006, 10:04
En in het juiste subforum. Ik verplaats dit naar Effecten.

mdog
15 november 2006, 17:36
ik had hem gezien in een foldertje van een of ander muziek winkel in rotterdam-zuid ,, dat ding kost ongeveer 20 euro. en k heb een buizenversterker, dus raden jullie me aan om hem te kopen, of te zoeken naar een beter ?

Rude Perception
15 november 2006, 17:41
ik had hem gezien in een foldertje van een of ander muziek winkel in rotterdam-zuid ,, dat ding kost ongeveer 20 euro. en k heb een buizenversterker, dus raden jullie me aan om hem te kopen, of te zoeken naar een beter ?

Behringer heeft geen buizenversterkers (iig niet naar mijn weten, kan het me ook niet voorstellen, want behringer houdt zich bezig met modulatie en digitale technieken.)
Als je een buizenversterker hebt, dan heb je zo'n goede distortion/overdrive dat een behringer pedaaltje niets toevoegt.

Rude Perception
15 november 2006, 17:41
ik had hem gezien in een foldertje van een of ander muziek winkel in rotterdam-zuid ,, dat ding kost ongeveer 20 euro. en k heb een buizenversterker, dus raden jullie me aan om hem te kopen, of te zoeken naar een beter ?

Behringer heeft geen buizenversterkers (iig niet naar mijn weten, kan het me ook niet voorstellen, want behringer houdt zich bezig met modulatie en digitale technieken.)
Als je een buizenversterker hebt, dan heb je zo'n goede distortion/overdrive dat een behringer pedaaltje niets toevoegt.

Dirk_Hendrik
15 november 2006, 18:15
En in het juiste subforum. Ik verplaats dit naar Effecten.

Prachtig. Twee keer verplaatst.

Er is een onbehouwen groot behringer topic in deze rubriek waar alle pro's en cons van de pedalen alswel de twijfelachtige marketing van Behringer besproken worden. Met dat topic is het gelukt om alle prietpraat over die dingen in 1 topic te houden. Zoek em op, kick em omhoog, whatever.