PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe



Vojnar
14 november 2006, 18:28
hoi,

ik heb vandaag een Fender amp gekocht, de Hot Rod Deluxe (buizenversterker).
Alleen valt me 1 ding op:

mijn volume is al GIGANTISCH hard als het knoppie pas op 1 staat...

komt dit omdat ik een actieve set op mn gitaar heb? de EMG 81/SA/85...

of doe ik iets verkeerd...

grt,
Edwin

Chris Winsemius
14 november 2006, 18:39
Is normaal, zelfs met zwakkere elementen...

tomazz
14 november 2006, 18:40
denk niet dat dat de oorzaak is je versterker gaat gewoon loeihard.hoeveel watt is dat zo'n hot rod 40 ofzo ?tis een buizenamp é

Johnny Ramone
14 november 2006, 18:41
Zou daaraan kunnen liggen, ik weet het eigenlijk niet....

Ze zijn wel ontzettend (snel) te hard, er bestaan voldoende mods voor de Hot Rod Deluxe om alle problemen op te lossen, ja dat betekent dat dit nog niet het laatste probleem is waar je tegen aan zou kunnen lopen. Ondanks dat hij soms technisch labiel is, heeft hij een prachtig geluid, 1 van de mooiste Fender sounds die ik ken.

Hier een site waar je 1 en ander probleem kunt vinden:

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/

Veel plezier ermee!

robostrat
14 november 2006, 18:58
mocht je geluid nog steeds te hard blijven, kun je altijd nog overwegen om er een "powerbrake" tussen te zetten ;)

kan je ook nog een beetje scheuren op huiskamerniveau :D :D

Vojnar
14 november 2006, 19:01
bedankt voor de hulp allemaal... :)

Vojnar
14 november 2006, 20:04
Zou daaraan kunnen liggen, ik weet het eigenlijk niet....

Ze zijn wel ontzettend (snel) te hard, er bestaan voldoende mods voor de Hot Rod Deluxe om alle problemen op te lossen, ja dat betekent dat dit nog niet het laatste probleem is waar je tegen aan zou kunnen lopen. Ondanks dat hij soms technisch labiel is, heeft hij een prachtig geluid, 1 van de mooiste Fender sounds die ik ken.

Hier een site waar je 1 en ander probleem kunt vinden:

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/

Veel plezier ermee!


site werkt niet echt lekker
wat zijn de andere "problemen" die ik zou kunnen krijgen met deze amp?

Kim Wilson
14 november 2006, 20:46
Ik heb ook deze versterker, en ik vind ook dat ie erg hard gaat. Dat betekent ook dat je niet gauw tekort hebt.

Ik vind het voor het geld best aardige versterkers. Problemen heb ik er nog niet mee gehad. Wel heb ik de buizen al vervangen, omdat ik de originele buizen niet warm genoeg kreeg. Maar daar kan de amp op zich niks aan doen. Wat wel een zwak punt is, is de speaker. Daar zou je een andere in kunnen doen. De originele speaker is erg dood en plat.

De effecten op deze amp verdienen wel wat aandacht. De drive is op zich redelijk bruikbaar, maar let wel op dat je de drive niet te hoog zet. Ook de reverb is niet echt van de subtiele, wees daar ook voorzichtig mee.

Door zijn goeie clean is het wel een mooie basis voor pedalen. Ik heb er een Bluesdriver van Boss voor liggen, dat werkt mooi voor wat bluesy dingen. Hoe dat gaat met EMG's weet ik trouwens niet. Maar je kunt er allerhande effecten voor leggen, het gaat lang goed.

Succes met je amp. :)

Helter Skelter
14 november 2006, 21:43
hoi,

ik heb vandaag een Fender amp gekocht, de Hot Rod Deluxe (buizenversterker).
Alleen valt me 1 ding op:

mijn volume is al GIGANTISCH hard als het knoppie pas op 1 staat...

komt dit omdat ik een actieve set op mn gitaar heb? de EMG 81/SA/85...

of doe ik iets verkeerd...

grt,
Edwin

je doet niets verkeerd

Fender gebruikt lineare in plaats van logaritmische pots waardoor je al heel snel heel veel volume hebt (al bij standje 1 inderdaad) Dit is vooral lastig als je met relatief lage volumes wil spelen.


Ik heb mij ooit laten vertellen dat het gebruik van lineare pots een verkooptruc is om bij het uittesten van de amp in een winkel de illusie te wekken dat de amp veel power heeft :eek:

Ricis
14 november 2006, 23:27
ik heb er toevallig vandaag ook 1 gekocht :D maar wat is precies een powerbrake? wel nieuwsgierig naar :)

Helter Skelter
14 november 2006, 23:41
ik heb er toevallig vandaag ook 1 gekocht :D maar wat is precies een powerbrake? wel nieuwsgierig naar :)


Volgens velen klinkt een buizenversterker het best bij hoge volumes. Dit is vaak niet erg praktisch vandaar dat ze de powerbrake hebben uitgevonden. De powerbrake wordt tussen de amp en de speaker geplaatst en temt het volumeniveau terwijl wel de karakteristieken van een vol opengedraaide buizenamp behouden blijven. Je hebt ook verschillende powerbrakes:

- Koch Loadbox (volume is niet instelbaar)
- Marshall Powerbrake (volume wel instelbaar maar niet traploos wel keuze in Ohmage)
- Weber Mass (maakt gebruik van een intern speakertje, volume is traploos instelbaar en ook verschillende Ohmages)
- THD Hotplate (ken ik verder niet maar de ohmages zijn niet instelbaar volgens mij)

er zijn uiteraard meer varianten maar die ken ik al helemaal niet, de marshall en de Weber wel want die heb ik zelf gehad

Overigens zijn de Powerbrakes niet de heilige graal, het geluid wordt altijd aangetast (de Weber en de THD hebben weliswaar een treblebooster aan boord) maar ik ben het er wel mee eens dat een vol opengedraaide buizenbak met een Powerbrake altijd beter klinkt dan een buizenbak op laag volume

guitarnijboer
14 november 2006, 23:48
je doet niets verkeerd

Fender gebruikt lineare in plaats van logaritmische pots waardoor je al heel snel heel veel volume hebt (al bij standje 1 inderdaad) Dit is vooral lastig als je met relatief lage volumes wil spelen.


Ik heb mij ooit laten vertellen dat het gebruik van lineare pots een verkooptruc is om bij het uittesten van de amp in een winkel de illusie te wekken dat de amp veel power heeft :eek:

Ik ken nog een fabrikant die hetzelfde geintje toepaste.... Maar dat was volgens mij meer een centen kwestie. (de fabrikant gebruikte ook veel traVo's :D )

Toch gaan die volume potmeters van Fender wel door voor logaritmische volgens mij, alleen denk ik dat de goedkope taiwaneese logaritmische schaal een andere verdeling heeft als de onze.......

coony
15 november 2006, 08:34
Hi!

FYI; 'k Heb momenteel een Marshall Powerbrake te koop op 2dehands.be:

http://muziek.2dehands.be/markt/muz_access/gitaarversterker/16956008-marshall-powerbrake-pb100.html?per=100&qq=powerbrake

Werkt en klinkt perfect!

Groeten,
Koen

Vojnar
15 november 2006, 23:32
Ik heb ook deze versterker, en ik vind ook dat ie erg hard gaat. Dat betekent ook dat je niet gauw tekort hebt.

Ik vind het voor het geld best aardige versterkers. Problemen heb ik er nog niet mee gehad. Wel heb ik de buizen al vervangen, omdat ik de originele buizen niet warm genoeg kreeg. Maar daar kan de amp op zich niks aan doen. Wat wel een zwak punt is, is de speaker. Daar zou je een andere in kunnen doen. De originele speaker is erg dood en plat.

De effecten op deze amp verdienen wel wat aandacht. De drive is op zich redelijk bruikbaar, maar let wel op dat je de drive niet te hoog zet. Ook de reverb is niet echt van de subtiele, wees daar ook voorzichtig mee.

Door zijn goeie clean is het wel een mooie basis voor pedalen. Ik heb er een Bluesdriver van Boss voor liggen, dat werkt mooi voor wat bluesy dingen. Hoe dat gaat met EMG's weet ik trouwens niet. Maar je kunt er allerhande effecten voor leggen, het gaat lang goed.

Succes met je amp. :)

de Drive staat bij mij al tijdje voluit, wat is er mis mee om hem voluit te zetten?

Kim Wilson
16 november 2006, 08:29
Er is op zich niks mis mee, maar de drive vind ik niet echt mooi. Het is bruikbaarder als je niet teveel drive gebruikt. Maar je maakt er niks mee stuk, hoor.

Helter Skelter
16 november 2006, 12:57
ik heb ook al heel lang een Hotrodje en ik heb werkelijk geen flauw idee hoe de drive-kanalen klinken, ik heb zelfs geen flauw idee meer waar de footswitch is gebleven :confused:

Vojnar
16 november 2006, 17:49
Er is op zich niks mis mee, maar de drive vind ik niet echt mooi. Het is bruikbaarder als je niet teveel drive gebruikt. Maar je maakt er niks mee stuk, hoor.

nee ik begrijp wel dat er niks kapot gaat hoor :)
maar je zei het alsof jij er iets VRESELIJKS MEE HAD MEEGEMAAKT...!!
duss :)