PDA

View Full Version : Hoeveel pedalen true by pass



strat58
14 november 2006, 17:12
Hoi nu ik al mijn pedalen heb vervangen voor true by pass pedalen komt er een nieuw probleem om de hoek kijken nml als je geen buffer gebruikt verlies van signaal. Nu heb ik in mijn wah een buffer (maar alleen als de wah aanstaat) zitten ben alleen benieuwd wanneer (na hoeveel pedalen)krijg je signaal verlies.
Area 51 Wah-Blues Pro-Chrunch Box-CS9-Korg DT10-Voodoo 1 alles op netvoeding.
Peace Strat 58

the feable
14 november 2006, 17:17
Een goede buffer aanschaffen! MXR/Bradshaw, Masotti, skydstrup oid, en de rest TBen.

Bij elk pedaal treedt signaal verlies op. De vraag is misschien na hoeveel pedalen de optelsom van het signaalverlies zo groot is dat het storend is. En dat bepaal je zelf.

B_2_the_a
14 november 2006, 17:44
true bypass is nooit 100 % true bypass, je hebt altijd verlies

maar het is al een stuk minder dan via tone suck cities...


Ik heb zelf op m'n pedalbaord maar 1 pedaal dat niet tb is (wasabi chorus/trem) maar daarvan merk je weinig... sowiezo een input en output buffer, is nooit wat mis mee (behalve als sommige pedalen er slecht op reageren)...

Test gewoon even, wat het geluidsverschil is tussen gitaar ==> amp of gitaar ==> pedalboard met alle effecten uit ===> amp

is dat het geklooi waard? dan ga je zelf een buffer maken of ergens 1 kopen...

Speeddemon
14 november 2006, 18:41
true bypass is nooit 100 % true bypass, je hebt altijd verlies...
:???:

Als je een kabel gebruikt, heb je ook verlies, maar misschien weet je nog een 'true-ere' bypass-manier? :dontgeti:

BLOK182
14 november 2006, 18:55
Ik heb zelf ook een non-truebypass pedaal (Korg DT10 tuner), en merk het niet tussen mijn gebufferde wah en true-bypass Blues Pro. Maar het is dan ook een vrij korte keten.