PDA

View Full Version : Waar kan ik bleu print vinden over flying V



black_crow
15 december 2002, 15:17
Ik wil een jimi hendrix flyining V black bouwen .Die hij is tussen 69en 71 nabouwen .
Aleen ik weet niet wat voor hout En moeten en wat voor tremelo systeem hij gebruikt .
Weet iemand waar ik dan kan vinden ?
Als vast bedankt .

Guns nī Roses
15 december 2002, 16:44
Volgens mij gebruikte Jimi Hendrix alleen maar Stratocasters... (maar misschien heb ik het mis...)

Negative K3 fan
15 december 2002, 16:51
Op 2002-12-15 15:44, schreef Guns nī Roses:
Volgens mij gebruikte Jimi Hendrix alleen maar Stratocasters... (maar misschien heb ik het mis...)


je hebt het mis :smile: hij gebruikte ook een soort groen achtige flying V en hij is met heel veel andere gitaren gesignaleerd.

black_crow
15 december 2002, 16:51
inderdaad je heb het mis :smile:

hoofd
15 december 2002, 16:52
Ik heb ook ooit ergens een foto gezien van Hendrix met een Les Paul...

michielv
15 december 2002, 17:01
Hendrix speelde voor zover ik weet op een zwarte Flying V, linkshandig.

Dit was verder een standaard V, dus Korina hout (lijkt me, anders misschien mahonie maar dat denk ik niet), de tremolo (vibrola?) die Gibson op SG's etc. ook monteerde.

Volgens mij is er ooit een reissue geweest,
kijk eens op gibson.com?

sash
15 december 2002, 17:41
Hendrix speelde voornamelijk op strats, maar ik heb zelfs een foto van em dat ie op een jaguar speelt.

Ditmar
15 december 2002, 17:44
In de nieuwe Music Maker staat een klein stukje over z'n Flying V's, er is ook ooit een Gibson Jimi Hendrix signature Flying V uitgebracht, maar die is vrij moeilijk te vinden geloof ik. Ik geloof trouwens dat het de gewone '61 Flying V was, linkshandig, en dan met een rechtshandig gemonteerde tremolo.

black_crow
15 december 2002, 18:48
Op 2002-12-15 16:44, schreef Ditmar:
In de nieuwe Music Maker staat een klein stukje over z'n Flying V's, er is ook ooit een Gibson Jimi Hendrix signature Flying V uitgebracht, maar die is vrij moeilijk te vinden geloof ik. Ik geloof trouwens dat het de gewone '61 Flying V was, linkshandig, en dan met een rechtshandig gemonteerde tremolo.
Ja volgens mij is dat ook een gewone links handige tremelo maar ik wil weten hoe die inelkaar zit . En ik wil weten waar de rest van de gitaar inelkaar zit ?

black_crow
15 december 2002, 18:49
sorry ik ben een beetje stoned :smile: