PDA

View Full Version : raam open?



Ic3gl0vE
15 december 2002, 14:13
Het is koud... dat wisten jullie al, nu vraag ik me af of het slecht voor mijn gitaren is als ik mijn raam open zet zodat m'n kamer een beetje kan luchten. Of is het juist goed voor het hout?

Shredhead
15 december 2002, 14:36
Te grote temperatuurverschillen zijn nooit goed voor hout (ervanuitgaande dat je een houten gitaar hebt).

Ik zet zelf ook wel vaker een raam open, maar nooit te lang. Als een gitaar met deze temperaturen in je auto in de kofferbak ligt onderweg naar een gig van 2 uur, zit ie ook lekker in de kou. Een gitaar kan op zich wel wat hebben hoor :wink:

Braindead
15 december 2002, 17:52
Luchten van je kamer is ook goed tegen vocht en schimmels , in combinatie met stoken.
Het lijkt me wel erg ranzig om je kamer nooit meer te luchten omdat er gitaren staan.
Ik denk dat je gewoon beter meerdere keren snel kunt luchten bijv ff 2 ramen tegen mekaar open en dat dan niet te lang zodat de temperatuur niet in een keer tien graden of meer zakt.

tenminste zo doe ik dat meestal

BLOK182
15 december 2002, 19:40
Of zet je gitaren voor een dagje ergens anders, en dan in je eigen kamer vol de ramen open.

skabouter
17 december 2002, 12:24
ik heb een hele aparte kamer voor mijn gitaren met aan zeer apart eigen eco-systeem !

ik doe alles voor mijn kindjes........

:wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2002-12-17 12:27 ]</font>

maarten
17 december 2002, 13:08
ja maar als je de hele tijd de ramen dicht laat en lekker zit te stoken dan drogen ze uit...

Shredhead
17 december 2002, 13:51
niet te vergeten de dooie lucht die er dan in diekamer komt te hangen!