PDA

View Full Version : vox wah upgraden of RMC wah



Ché
14 november 2006, 12:19
Hoi,

Ik kan een vox wah v847 voor 75€ krijgen, kan ik deze upgraden naar een goed klinkende 'vintage' wah of ga ik beter onmiddelijk naar een RMC picture wah (die behoorlijk duur zijn)?

Ik speel met Strat op super reverb en een booster en ts9 ertussen.

Alvast bedankt!

strat58
14 november 2006, 12:28
Hoi ik heb mijn vox laten upgraden met een Area 51 vintage Italian wak kit+ buffer amp(voor de Fuzz). Mijn Vox klinkt nu super echt het oude wah wah geluid en doordat hij true by-pass is geen verlies van signaal meer :)
Google maar eens want er is een importeur in NL.
Peace Strat58

Ash ketchum
14 november 2006, 12:29
Als je de transistors vervangt met BC109B's klinkt het al een stuk meer vintage, die dingen kosten toch maar een paar dubbeltjes.
In de topic staan ook enige handige mods. Deze site heb ik gebruikt voor mijn mods;
http://fuzzcentral.ssguitar.com/axiswah.php

Ché
14 november 2006, 12:46
dat soort dingen wil ik dus horen :-)

bedankt voor de reacties alvast!

Albert
14 november 2006, 15:06
Ik zou zeggen: upgraden.
RMCs betaal je veel geld voor: klinken ook prima hoor. Maar met een beetje handigheid kun je dat kwaliteisniveau ook halen, dunkt me. (en voor veel minder geld)

maestro_nl
14 november 2006, 21:52
Ook een RMC of Fulltone kun je upgraden met een 'betere' wah...

BamBuFan1
14 november 2006, 22:30
Als je de transistors vervangt met BC109B's klinkt het al een stuk meer vintage, die dingen kosten toch maar een paar dubbeltjes.
In de topic staan ook enige handige mods. Deze site heb ik gebruikt voor mijn mods;
http://fuzzcentral.ssguitar.com/axiswah.php

Helemaal mee eens; zelfs mijn cry baby werd er een bruikbare wah van!

Ché
16 november 2006, 23:19
het is een vox wah geworden voor 70€, leek me wel een goede prijs...
welke transistors zaten er oorspronkelijk in een vox? ook die BC109B?

greetz

DREAMMACHINE
17 november 2006, 09:03
nette prijs, als tie nog ok is dan.

Ché
17 november 2006, 15:05
Als je de transistors vervangt met BC109B's klinkt het al een stuk meer vintage, die dingen kosten toch maar een paar dubbeltjes.
In de topic staan ook enige handige mods. Deze site heb ik gebruikt voor mijn mods;
http://fuzzcentral.ssguitar.com/axiswah.php

Moeten die BC109B's getest worden op gain alvorens te kopen? Heb je enig idee waar ik zulke transistors kan krijgen?

thanks!

pmp_gj
17 november 2006, 15:22
Ik zag dat je bij Newtone bc107 kan kopen.
Verder kan je een byoc fuzzface kit kopen hier zitten bc 108 transistors in
deze in de wah stoppen en de mee geleverde germanium transistors in de fuzz.

Ik weet niet echt wat het verschil is tussen bc 107,108 en 109 maar ik ben wel benieuwd of iemand anders dat weet.

Duane
17 november 2006, 16:59
Dacht dat de BC109's de meeste gain hadden.

Nitefly7
12 oktober 2007, 15:35
Hoi,

Ik kan een vox wah v847 voor 75€ krijgen, kan ik deze upgraden naar een goed klinkende 'vintage' wah of ga ik beter onmiddelijk naar een RMC picture wah (die behoorlijk duur zijn)?

Ik speel met Strat op super reverb en een booster en ts9 ertussen.

Alvast bedankt!

even ter interesse, hoe duur vind jij (en mede-forummers) 'duur' ?