PDA

View Full Version : ruis door effectenpedalen - help



Jurjan
14 november 2006, 12:16
Misschien dat iemand mij hier wat tips kan geven betreft het oplossen van ruis door mn effecten.

Ik gebruik:
EHX Small Stone
Line6 Echo Park
Korg DT-10

Een vriend van mij heeft laatst uit een demo bak van Boss een voeding gesloopt waarmee je meerdere effecten van stroom kan voorzien. Ik heb het idee dat het door dit bakje komt. Als ik een losse adapter op de Line6 heb en de Korg en EHX voorzie van een batterij dan is er duidelijk minder ruis (of helemaal geen ruis). Kan het komen door de polariteit verkeerd te hebben of andere factoren?

Bedankt!!

hagfan
14 november 2006, 12:46
het kan ook aan de volgorde van je pedalen liggen en ook aan de patch kabels die je gebruikt.
gebruik liever goed spul kost wat meer maar heb je ook.
deze patch kabels kun je zelf maken het makkelijkste zijn de pluggen en kabels van george L. eenvoudig te monteren en geen gesoldeer gewoon opschroeven.
er zijn prima adapters op de markt.
met een one spot adapter ben je waarschijnlijk overal van af. kost 25 euro en je kunt ze bijna overal krijgen.je kunt er 5 pedalen aanhangen.
ook heb je nog echte units die zijn duur maar werken ook prima.

Dirk_Hendrik
14 november 2006, 14:08
Ruis (sssssss) of brom (zoeoeoeoeoem).???

Hector_Tsolodimos
14 november 2006, 15:20
ik ruik ongeaarde stopcontacten..

Dirk_Hendrik
14 november 2006, 15:21
ik ruik ongeaarde stopcontacten..


Ik niet. Ik ruik alléén misbruik van het woord ruis ;)

yhcmarc
15 november 2006, 10:32
ongeaarde stopcontacten op je adapter van je effecten maakt niets uit aangezien die stekkers (bijna) nooit geaard zijn. Aarding op de amp zou idd uit kunnen maken. Maaruh, Jurjan, marc van omission hier, drop anders ff een lijntje op msn en dan hebben we het er nog wel over ;) .. de EHX heeft idd een voeding met een omgekeerde polariteit (positieve tip itt de "boss" standaard van een negatieve tip) en ik weet niet wat de voeding uit die boss bak is, maar met een adapter + daisychain is het ongetwijfeld een aardeloop + brom en geen ruis ;). Is het wel ruis uit een der pedalen, kan een andere voeding of tb loopbox een oplossing bieden.