PDA

View Full Version : Beginner op leeftijd



Tonnis
14 november 2006, 12:00
Leuk forum! Ik lees het al een tijdje, en heb me nu geregistreerd om zelf ook af en toe te kunnen posten.

Ongeveer een jaar geleden begonnen, op mijn 49e. Ik luister mijn leven lang al naar muziek, maar heb het nooit aangedurfd om zelf een instrument te proberen. Maar het valt mee. Ik ben geen groot talent, maar stug dooroefenen werpt resultaten af, merk ik.

Mijn hobbies lopen meestal uit de hand, zo ook deze. Ik heb inmiddels drie gitaren (London City strat, Gibson SG special faded en Seagull S6 akoestische), en idem versterkers (Microcube, Vox AD30VT, Ibanez Valbee). Allemaal kleintjes, ik speel alleen thuis.

Ik probeer van alles te spelen, jaren 60 pop, jaren 70 rock, Amerikaanse rootsmuziek, blues. Favoriete elektrische gitarist: Neil Young (;-)).

Bijkomend voordeel van zelf een instrument leren spelen is dat ik met andere oren naar al mijn oude muziek ben gaan luisteren.

Vreindelijke groet,

Ton

Harry
14 november 2006, 12:04
leuk!! Welkom en succes!

piezo
14 november 2006, 12:11
Geweldig. *Groot ontzag*
Wees welkom hier.

nandito
14 november 2006, 14:27
Begonnen toen ik 50 werd. Altijd een muziekfreak geweest.
Gaan werken op 18 en dan nog 20 jaar bijberoep gehad. En dan is het vat af en wil je dat labeur niet meer. Hobby's: nooit tijd voor gehad. Toch is er al die jaren één ding gebleven: de liefde voor muziek.
En dan heb je wat tijd over en dan wil je de nieuwe Hendrix worden. Een mens moet toch eigenlijk wel een hobby hebben.
Hoe het lukt?
Het lijkt er niet op, maar ik amuseer me rot!
En net zoals ik dat vroeger had met gereedschap, heb ik dat nu weer met gitaarspul.
Het is toch ook allemaal zo leuk!
En vermits ik geen andere ondeugden heb, is mijn vrouw het er wel mee eens.
Zij denkt waarschijnlijk: als hij zit te jengelen, zit hij toch al niet in de kroeg.
Daar heeft ze natuurlijk een punt.
De nieuwe Hendrix zal ik wel niet worden, maar zoals ik al zei: " ik amuseer me rot"

Washburn WD 40 S
Ibanez AW 200 CE
Aria Pe Anniversary
Fender Strat (Japan)
Marlboro (amp uit de jaren lang geleden)
Roland cube 30
Fender Twin reverb

robostrat
14 november 2006, 15:37
Yeah ....Hallo en welkom hier op dit amusante forum ..

Keep on playing !