PDA

View Full Version : boss MD-2 Mega Distortion



@iro
15 december 2002, 14:01
M'n broer heeft die dus net gekocht voor z'n bas en dat ding is echt goed, normaal is hij voor gitaar maar voor bass is hij ook erg geschikt, natuurlijk heb ik er al evenveel met m'n gitaar overgespeelt als hij met z'n bas.

Ik vond dat jullie dit moesten weten.

Negative K3 fan
15 december 2002, 14:32
Das toch een nu-metal distortion?

edit: en bij een bas moet je geen distortion hebbenm maar fuzz.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2002-12-15 14:32 ]</font>

flearulez
15 december 2002, 15:04
neej hoor boss bass overdrive is rete vet, daar gaan je balletjes van mapperen als die die lekker over een bassstack gooit.
Of zijn jullie anti bassisten met effecten???

Negative K3 fan
15 december 2002, 15:40
ik ben gewoon anti bassist, maar kijk een distortion met een bas maakt hem heel rommelig enzo klinken, terwijl jke er met een fuzz zon uber geile vierkante golf uit pompt. Dat klinkt pas echt goed.

Dirk_Hendrik
16 december 2002, 09:48
Op 2002-12-15 15:04, schreef flearulez:
neej hoor boss bass overdrive is rete vet, daar gaan je balletjes van mapperen als die die lekker over een bassstack gooit.
Of zijn jullie anti bassisten met effecten???


Nee hoor. Een bassist met een mooie Chrus is fijn. Een bassist met een envelope filter is super.

Ik vind alléén bassisten die met distortion spelen niet te harden. Nooit niet.

basswasp
16 december 2002, 13:45
Huh wat? Bassist mag geen distortion? Da's toch mooi!

Red Hot Chili Peppers, Rage Against The Machine, Cliff Burton :smile:

flearulez
16 december 2002, 17:40
hell yeah, wel met smaak te doseren natuurlijk

RadiuS
16 december 2002, 21:29
en chris squire van Yes, hoe vinden jullie zijn geluid? Ik vind t een geweldige bassist zoals ie altijd tegen alle melodie van t nummer ingaat en zn eigen gang gaat. Dat heeft Flea ook, alle bassisten moeten zo origineel zijn vind ik! Myung van Dream Theater kan bv extreem ziekelijk goed spelen alleen t klinkt soms gewoon niet boeiend omdat ie als een lammetje achter petrucci zn gitaarloopjes aan waggelt.

oeps, beetje afgedwaald naar offtopic terrein, naja maar oversturing van de bas vind ik bij squire wel mooi :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: RadiuS op 2002-12-16 21:30 ]</font>

Stitch
18 december 2002, 11:44
ontopic dan maar weer, ben nml wel geinteresseerd in de md. Alleen op de website kan je geen soundfiles van de md vinden. Mensen met ervaring met dit pedaaltje? (soundfiles?)

GibsUn
8 februari 2008, 11:33
Dit is wel een heel oud topic maar een nieuw openen is niet nodig hé?

het zit zo, de distortion van mijn roland cube (20x) valt nogal tege en daarom wil ik eens rond zien voor een pedaaltje, maar de wereld der pedalen is nogal groot daarom ga ik straks ff naar de winkel om het een en het ander te testen, maar wat zijn zon aanraders op vlak van distortion? het moet van stevige rock (AC/DC, deep purple) tot metal kunnen (Metallica, Maiden etc)

De meesten hier hebben het niet zo voor distortion pedaaltjes heb ik gemerkt, daarom ben ik nu aan het sparen voor een JVM400 maar dat is pas voor binnen een dikke 6maanden waarschijnlijk, in tussentijd zou ik wel graag verder kunnen.

Is er een strakke sound te halen uit zon pedaaltjes in combinatie met een cube? ik speel met een gibson lp studio maar dat doet er niet zo zeer toe denkik?

ikzat zelf te denken aan een BOSS pedaal (MD-2, mss die metal serie?) of anders MXR en dergelijke, zelf keniker niet veel van daarom ga ik sebiet teste maar jullie kunnen altyd wat info geven over welke ik best eens kan uitproberen etc,

alvast bedankt!

edit: ik heb opdit forum al het een en ander gelezen maar de meningen zijn over het algemeen nogal verdeelt heb ik de indruk..

Nielsje
8 februari 2008, 11:45
edit: ik heb opdit forum al het een en ander gelezen maar de meningen zijn over het algemeen nogal verdeelt heb ik de indruk..

Precies, en wat kan je daaruit opmaken?
Iedereen heeft een eigen smaak. Probleem is dat op een kleinere transistor bak verschillende drives niet zo verschillend uit de verf komen als op bijvoorbeeld een buizenbak, maar dat is mijn mening.
Ik zou zeggen, ga gewoon alles lekker proberen, want iedereen heeft hier toch een verschillende mening..

Als je denkt dat je gitaar geen invloed heeft op je sound, moet je toch eens wat verschillende gitaren proberen..

Wat is sebiet teste? (doe wat aan je spelling bedoel ik daarmee..)
Als je toch voor een JVM gaat (hoe weet je dat zo zeker?) Dan zijn pedalen niet echt noodzakelijk (gezien de muziek die je wil spelen). Maar ik zou geen metal pedaal aanraden voor AC/DC, Iron Maiden en/of metallica. Ligt er een beetje aan welke nummers je wil spelen. Zoals je (hopelijk) zelf wel weet, is de sound van Metallica aardig veranderd in 25 jaar, dat is niet echt op te vangen in 1 pedaal.

GibsUn
8 februari 2008, 11:54
sorry voor de spelling :) , ik kom uit Antwerpen en ik typ meestal zoals ik praat :D

Ik weet dat ik zelf moet gaan uitproberen, maar tussen die hele waslijst aan verschillende pedalen moeten toch enkele aanraders zitten? Wat Metallica betreft ben ik meer een Fan van het werk tot en met The Black Album.
Uiteraard kan ik met zon goedkope transistor die sound niet evenaren..

En ik besef ook dat een gitaar invloed heeft op het geluid, uiteraard.
Maar als we over een degelijke gitaar spreken heeft het pedaaltje meestal wel dezelfde invloed op ieder vandie gitaren? Als ik nu met een strat of een LP speel, het geluid zal in beide gevallen op dezelfde mannier BEINVLOED worden. grotendeels.

En zoals ik al zij is het mijn bedoeling een buizenbak aanteschaffen, maar daarvoor moet ik nat. eerst geld hebben :)

En waarom de JVM? ik heb het gevoel dat dat de meest veelzijdige amp is binnen mijn budget. Ik heb ook aan ENGL, vox(dat is weg gevallen), etc gedacht. Maar ik ga beginnen met een Marshall :) daar is overigens ookwel die sound uit te halen niet?

Nielsje
8 februari 2008, 11:57
Nou ja, niet helemaal. Het gaat gewoon om de combinatie. gitaar + amp + eventueel pedaal bepalen je geluid. En sommige pedalen/versterker combinaties reageren nou eenmaal anders op verschillende gitaren.

Voor AC/DC spul kan je het beste gewoon een goeie overdrive proberen,
Iron Maiden en Metallica kan met een ietwat gescoopte disortion, of gewoon dezelfde goeie overdrive en 7- bands EQ. Kom je een aardig eindje hoor..

M Kactus
8 februari 2008, 13:13
Ik weet dat ik zelf moet gaan uitproberen, maar tussen die hele waslijst aan verschillende pedalen moeten toch enkele aanraders zitten?

Als je binnenkort een andere amp gaat kopen, is het misschien veiliger om je nieuwe pedaaltje daar ook even kort op te testen ? Hoewel het waarschijnlijk nog niet vaststaat welke amp je gaat kopen.
Als ik jou was, zou ik geen metal-overdrive kopen. Ik zou eerder kijken in de richting van een Marshall bluesbreakerII. En als dat niet heftig genoeg gaat een Distortus Maximus, waar je naar verluidt (ik heb hem nog niet getest) ook een zachtere overdrive uit kan halen. Of eentje waar ik een enorme gas voor heb tegenworodig: de Blackstar HT Dist.

Het zijn maar voorbeeldjes, maar je moet toch ergens beginnen met het testen, en deze mag je dan toch niet overslaan. (wat is je budget trouwens?)

GibsUn
8 februari 2008, 15:27
Ik zit rond de 100 euro, wil ook nog een WAH gaan kopen en daarvoor heb ik ook zon 100 euro over. Maar voor 100E zal ik wel een passend pedaaltje vinden denkik.

daarnet de MD-2 gaan testen, Ik vond hem eerlijk gezegd afschuwelijk..
veel te veel gain, zelfs als ik deze helemaal dicht draai, je kan er zeker geen vintage distortion uit krijgen (daar dient ie ook niet voor) maar METAL? vergeet het.. De man in de winkel was BTW nogal onbehulpzaam.. ik zij dat ik het een en het ander wilde teste en hij vroeg ja wat wil je kopen? ik ga niet al die pedalen eruit nemen...
toen had ik al zoiets van.. ja ikzal wel ergens anders gaan zien. uiteindelijk dan maar de MD-2 gekozen.. die zet hij dan voor zon vieze fender champman d8 ik.. het was een hell.
heb hem over een cube gespeeld.. ietsje beter, wat je beter kan noemen. de standaard distortion van zon cube klinkt als muziek in de oren na dat pedaaltje.


hij vond het best wel meevallen..

ik weet niet of dit aan de versterker ligt ofzo, maar er moet iets verkeerd geweest zijn, want het klonk afgreiselijk..

M Kactus
8 februari 2008, 15:37
Ik zit rond de 100 euro, wil ook nog een WAH gaan kopen en daarvoor heb ik ook zon 100 euro over. Maar voor 100E zal ik wel een passend pedaaltje vinden denkik.

Dat hangt er helemaal vanaf, want in mijn vorigee lijstje kan je er nu al twee schrappen :): De Krank (189€) en de Blackstar (140€)... Toch kan ik je aanraden om die pedaaltjes ook te testen. Stel dat die wel "het" geluid leveren, dan kan je beter iets meer geven/langer sparen.

Er moet niet per se iets mis zijn met de opstelling om een kutgeluid uit een pedaaltje te krijgen. Je hebt hem toch op de cleane stand van de versterker geprobeerd ? Voor de rest komt het gewoon neer op draaien aan de knopjes en het karakter van het pedaal.

In welke winkel ben je geweest ? Je schreef dat je in Antwerpen woont. De Muziek&Visie is een erg leuke winkel, met (te?) behulpzame verkopers.

GibsUn
8 februari 2008, 15:45
neen, de muziek en visie is geweldig :) maar ik woon niet in de stad antwerpe, ik woon in edegem. En de dichtstbijzijnde winkel voor mij is in borsbeek, music shop puissance, denkik..

ik had vandaag graag nog naar de M&V gegaan, maar het zal er niet meer van komen , morgen mss. :)

ik had hem wel degelijk op clean staan.. het is gewoon een kut pedaal denk ik.

EuroCinema
8 februari 2008, 21:13
ik had hem wel degelijk op clean staan.. het is gewoon een kut pedaal denk ik.

:roll: Gast, je wilt de sound van een marshall stack uit een COSM transistor-ampje met een 8 inch speaker halen. Doe vooral je best, maar als het k*t klinkt, geef dan niet het pedaal de schuld. Dat arme ding heeft er ook niet om gevraagd om daarop aangesloten te worden.

Einzeln
8 februari 2008, 21:27
Ik denk dat je geen pedaal voor zulke geluiden zou moeten willen als je een modeling amp hebt. Gebruik je amp. En start pas je speurtocht als je een andere versterker hebt gekocht.

M Kactus
8 februari 2008, 21:38
:roll: Gast, je wilt de sound van een marshall stack uit een COSM transistor-ampje met een 8 inch speaker halen. Doe vooral je best, maar als het k*t klinkt, geef dan niet het pedaal de schuld. Dat arme ding heeft er ook niet om gevraagd om daarop aangesloten te worden.

Dat kan je best vinden, en dat kan ook best de waarheid zijn, maar nóg beter voor zijn ontwikkeling als gitarist dan dat aannemen van een hoop mensen op een forum is dat zelf gaan testen, niet ?

EuroCinema
8 februari 2008, 22:13
:???: Hij heeft het getest en vond het niet goed klinken. Ik uit mijn twijfels bij de conclusie die hij aan de testresultaten verbindt (pedaal = slecht).

Mitch
8 februari 2008, 23:40
Oei, is dat zelfs een 8 inch speakertje ? Sja, dat gaat nooit bijzonder worden. Als je wat lekkerder wil crunchen kun je misschien eens kijken naar een Boss OD3 of iets dergelijks, dat klinkt nog wel op een transistor versterker.

drap
9 februari 2008, 01:08
Of een Digitech DF-7. Van overdrive, naar distortion, naar fuzz http://img180.imageshack.us/img180/5051/whistling34xy.gif

EuroCinema
9 februari 2008, 11:46
Oh, zit er fuzz in die Digitech? vertel eens? :cheerup:

Mitch
9 februari 2008, 13:22
Must....resist....abuse....of....powers....


http://www3.sympatico.ca/lily.ye/DragonBallZ-GohanSS2.jpg

Anti
11 februari 2008, 20:03
Naar mijn mening is de Md-2 een verschrikkelijk slecht klinkende pedaal. Veel te veel gain zonder enige vorm van definitie of kleur en als je de gain terug schroeft krijg je een lelijke schelle knetterende brei.
Ik heb er één liggen die ik eigenlijk maar eens moest verkopen maar ik zou hem aan niemand aanraden...goed voor de vuilbak dus.