PDA

View Full Version : Verkoop Dr.Jekyll and Hyde



strat58
14 november 2006, 11:41
Hoi ik heb hem dus te koop aamgeboden op marktplaats, heb ook een koper alleen deze heeft het geld op een verkeerd rekeningnummer overgemaakt (toegeven mijn fout). Hoe kan deze persoon zijn geld terugkrijgen van de eigenaar van het verkeerde rekeningnummer. Hier baal ik echt van en om deze reden ga ik alleen nog maar iets verkopen onder rembours.
Weet iemand hier een oplossing voor ?
Peace Strat58

Albert
14 november 2006, 12:08
Ik denk dat de koper het beste contact op kan nemen met zijn bank en kan vragen of deze een vriendelijke verzoek willen doen naar de andere rekeninghouder tot terugstorting van het bedrag.

Vervelend voor je. Rembours is echter ook niet alles (zeker als verkoper niet, duurt toch soms wel een poos voor je je geld hebt,laat staan de hogere kosten op het relatief lage bedrag van een pedaaltje). Succes er mee!

marc_o
14 november 2006, 13:59
Koper kan naar de bank en de betaling terugvorderen, geen enkel probleem, heeft hier geloof ik 2 weken de tijd voor.

Debaser
14 november 2006, 14:07
Marc, ik dacht dat dat alleen bij machtigingen zo was.

heb zelf dat ook ooit eens gehad nl. en het kon niet terug geboekt worden.

bel je bank, ga er langs en leg het uit.
je hebt ook kans dat de koper dat moet doen.

de naam en rekening nummer komen nl niet overeen met wat hij heeft ingevoerd. dus misschien is het daarom duidelijk dat het om een vergissing gaat.

- neem evt mailtjes mee, als je naar de bank gaat.

Dirk_Hendrik
14 november 2006, 14:12
Koper kan naar de bank en de betaling terugvorderen, geen enkel probleem, heeft hier geloof ik 2 weken de tijd voor.


Dit hoor je vrij vaak. Jammergenoeg lukt het niet.

strat58
14 november 2006, 15:44
Dit hoor je vrij vaak. Jammergenoeg lukt het niet.

Maar de koper kan toch zien op afschrift dat de naam en plaats toch totaal niet overeenkomt met mijn naam en adres. Dat kan de Giro in dit geval toch ook zien, dan moet de ontvanger toch het geld terug storten of kan de giro in dit geval terug vordering eisen. Ik heb het pedaal niet opgestuurd want ik zat op geld te wachten dat op giro zou binnenkomen. Kan toch niet zo zijn dat de ontvanger dat geld gewoon kan houden ?
Peace Strat58

ponq
14 november 2006, 16:15
Ik heb dit zelf (als 'slachtoffer') een paar maand geleden meegemaakt. Twas wel mijn fout, maar goed.

Via internetbankieren naar een fout postbanknr. Postbank controlleert zelf de nummers met de naam, indien er geen match is krijg je t geld terug (duurde wel een paar weken, 6 meen ik). Omdat ik zelf de opdracht heb gegeven, en omdat het via internetbankieren is gegaan kon mijn eigen bank (rabo) niks doen.

Je kan vrij weinig doen om dit proces te versnellen. Als het van bankrekening naar bankrekening is, kun je, als opdrachtgever, je bank vragen te achterhalen wie er bij het nummer hoort. Je kan ze dan een verzoek laten sturen.

In hoeverre je zelf de gegevens van de 'ontvanger' te horen krijgt weet ik niet, maar reken daar niet op ivm privacy wetgeving.

strat58
14 november 2006, 18:33
Maar de koper kan toch zien op afschrift dat de naam en plaats toch totaal niet overeenkomt met mijn naam en adres. Dat kan de Giro in dit geval toch ook zien, dan moet de ontvanger toch het geld terug storten of kan de giro in dit geval terug vordering eisen. Ik heb het pedaal niet opgestuurd want ik zat op geld te wachten dat op giro zou binnenkomen. Kan toch niet zo zijn dat de ontvanger dat geld gewoon kan houden ?
Peace Strat58

Hoi de koper heeft zijn geld terug er was dus iets fout gegaan met het rekening nummer en mijn naam gelukkig nu slaap ik een stuk rustiger even zonder gekheid ik vond het echt balen en zit toch te denken aan rembours voortaan. Dank je wel voor jullie hulp en support.
Peace Strat58

ponq
14 november 2006, 19:10
tof dat het goed is gekomen!

Rembours zitten wel extra kosten aan die niet nodig zijn als je ff extra oplet.

marc_o
14 november 2006, 21:43
Marc, ik dacht dat dat alleen bij machtigingen zo was.

heb zelf dat ook ooit eens gehad nl. en het kon niet terug geboekt worden.

bel je bank, ga er langs en leg het uit.
je hebt ook kans dat de koper dat moet doen.

de naam en rekening nummer komen nl niet overeen met wat hij heeft ingevoerd. dus misschien is het daarom duidelijk dat het om een vergissing gaat.

- neem evt mailtjes mee, als je naar de bank gaat.


Klopt, daar heb je gelijk in..sorry voor het misverstand, maar ik zie ook dat het ondertussen in orde is.