PDA

View Full Version : wat aan te schaffen ??



zenabi
14 november 2006, 11:38
Ik kan in een coverband spelen ,maar ik kan het geluid niet krijgen zoals ik het wil .Er wordt Anouk - Skunk - CCR - Goldenearing gespeeld
Ik heb een Ibanez gitaar met dimarzio elementen een H&K vortex met behringer 4x12 kast.
Het liefst zou ik een paar pedalen of multipedaal hebben waarbij ik met één druk op de knop de gepastte sound zou hebben .Kan dit ??

arjanb01
14 november 2006, 11:49
Ik kan in een coverband spelen ,maar ik kan het geluid niet krijgen zoals ik het wil .Er wordt Anouk - Skunk - CCR - Goldenearing gespeeld
Ik heb een Ibanez gitaar met dimarzio elementen een H&K vortex met behringer 4x12 kast.
Het liefst zou ik een paar pedalen of multipedaal hebben waarbij ik met één druk op de knop de gepastte sound zou hebben .Kan dit ??

ik zou, als je geld hebt, een andere amp nemen. Voor datgene wat jij speelt zou ik een marshall jcm 800 of 900 nemen. Verschil is dat de 800 eenkanaals is, dus puur op rock gericht. Met de 900 heb je een tweede kanaal (clean) erbij.
Gooi dat Behringer spul eruit en koop deze set, zonder effecten da's rock n'roll ! O ja en een fatsoenlijke speakerkast, als je een 4x12 wilt hebben zou ik ff harm pm-en die heeft nog een kitty hawk 4x12 kast met greenbacks, schijnen erg lekker te klinken voor rockwerk !

zenabi
14 november 2006, 11:57
om gelijk alles om te ruilen vindt ik nogal drastisch ,is dit niet anders te doen?
met zo'n marshall zit ik toch nog met maar 2 verschillende sounds ?

arjanb01
14 november 2006, 11:59
om gelijk alles om te ruilen vindt ik nogal drastisch ,is dit niet anders te doen?
met zo'n marshall zit ik toch nog met maar 2 verschillende sounds ?

ach, chorusje en flangertje en wah pedaaltje erbij en gaan. Voor rockmuziek heb je echt niet meer nodig, ik speel zelfs alleen maar met 2 kanalen en een wah pedaaltje, that's it...

hagfan
14 november 2006, 12:57
je zou een paar pedalen kunnen aanschaffen en daar mee gaan werken
je kunt ook kiezen voor een multi fx waar je zelf je geluiden mee kunt maken.
maar uit ervaring kun je beter goede pedalen gebruiken.
maar vergeet nooit als je amp niet optimaal is dan krijg je nooit het geluid wat je zoekt ook niet met goede pedalen of een multi fx.

kortom het zit gewoon in de kombinatie van je spullen.

zenabi
14 november 2006, 13:22
je zou een paar pedalen kunnen aanschaffen en daar mee gaan werken
je kunt ook kiezen voor een multi fx waar je zelf je geluiden mee kunt maken.
maar uit ervaring kun je beter goede pedalen gebruiken.
maar vergeet nooit als je amp niet optimaal is dan krijg je nooit het geluid wat je zoekt ook niet met goede pedalen of een multi fx.

kortom het zit gewoon in de kombinatie van je spullen.


Ja dat is duidelijk maar, is mijn basis dan verkeerd of kan hier wel verder méé

arjanb01
14 november 2006, 14:18
Ja dat is duidelijk maar, is mijn basis dan verkeerd of kan hier wel verder méé

ik zeg echt nee... ga voor een goeie rock buizenbak met een wahpedaaltje, chorusje en flangertje, ben je klaar. (dus wat ik al aangaf de jcm 800/900).

zenabi
14 november 2006, 15:00
ik zou, als je geld hebt, een andere amp ............... !


wel wat geld voor over maar een ander amp gaat mij eerst nog te ver ,
ga eerst wel wat met pedalen proberen