PDA

View Full Version : Volume pedaal probleem



future2future
14 november 2006, 11:37
Ik heb een probleempje met mijn volume pedaal. Het zit zo: Als ik hem gebruik om mijn volume aan te passen dan heb je een hele tijd geen geluid en dan komt opeens alles. Heel vervelend om zo je volume vast te stellen, het zou geleidelijk moeten gaan. Weet iemand wat ik hier aan zou kunnen doen?

Het is een Boss FV-500L btw en ik gebruik hem met een G-Major

evertz
19 november 2006, 21:07
Gebruik je hem direct op de G-major? Dus via midi? Of heb je hem tussen je gitaar en versterker hangen?
Als ie via midi gaat dan kun je op de G-major de procentuele waarden instellen van de ´gevoeligheid´. Ik heb nu de G-major even niet ´bij de hand´, maar ik check morgen of het klopt wat ik nu schrijf, Ik dacht dat je eerst onder ´mod´ moet instellen dat je een pedaal gebruikt voor je volume (ofwel inlevel of outlevel; ik heb hem voor de inputlevels, omdat ik op deze manier nog een boost kan installeren in mijn patch levels, die werkt nl. alleen op de outlevels). Dan ´enter´, en je komt vanzelf in de percentage instellingen. Ik heb daar voor min: 85%, tussen: 95%, max:100%. Vervolgens ´midi/util´ en daar de calibratie optie kiezen. Wijst zich vervolgens ook vanzelf.
Overigens gebruik ik zelf ook een boss pedaal via deze midi optie. En op dat pedaal zit een knop om je minimale geluidsniveau te regelen. Deze knop heb ik op stand 6 staan.
Bij mij is de pedaalgevoeligheid nu optimaal.