PDA

View Full Version : potmeters



sinneD
14 november 2006, 10:02
Ik weet niet zeker of ik hier goed zit maar dit leek me de beste keuze.

Ik was vanmiddag even in de stad geweest bij wat electronica winkels om te kijken naar een potmeter met zo'n buitenring en een binnenkant (1 van de verkopers vertelde me dat dit met een dubbele schacht was ofzo).

Hebben jullie hier enig idee waar ik zo'n soort potmeter zou kunnen krijgen, volgens 1 van de verkopers zijn deze dingen niet makkelijk te verkrijgen, eerder via via met een custom order of iets in die geest.

Helemaal vergeten, waar heb ik dit voor nodig. Ik wil een mastervolume laten bijzetten in de versterker maar er is geen ruimte meer in frontpaneel voor extra potmeter. Dus ik zat te denken, om dan bijv bij de presence control zo'n dubbele potmeter te instaleren zodat ik niet hoef te zagen in me versterker.

B_2_the_a
14 november 2006, 15:25
google even:
- banzai
- musikding
- newline



EDIT: hoort meer thuis in het werkbank subforum

sinneD
14 november 2006, 17:19
heel leuk en aardig met je google even, maar dat is niet wat ik zoek ...

ik zoek de volgende potmeter:
2X 1 mega Ohm log

en dus met een binnenkant en buitenring zoals je op bijv bepaalde ibanez effectpedaaltjes hebt en bij actieve basgitaren dat je zo'n "dubbele" potmeter hebt die buitenring treblecontrol is en binnenkant basscontrol

B_2_the_a
14 november 2006, 17:39
Als je dat even gedaan had, kwam je erachter dat dat allemaal online shops zijn met dat soort spul...

sinneD
14 november 2006, 17:45
maar er zit niet tussen wat ik zoek zeg ik toch :D

B_2_the_a
14 november 2006, 17:47
hmm

die gasten hebben een hoop
valt me tegen van ze !!

excuses