PDA

View Full Version : Metal muff problemen!



Lennert
13 november 2006, 22:54
Hey mensen!

Ik zit met n probleem, ik heb 2 weken geleden een metal muff gekocht, en ben over het geluid vooralsnog wel te spreken, maar het ding (of iets anders) is niet goed..

De eerste dag heb ik er de hele dag op kunnen spelen zonder problemen, volgende dag plug ik m in, niks, led brand wel, geen geluid... heb vanalles geprobeerd, kabels omgewisseld (1 ervan was een stereo kabel) maar het hielp niets.

Dus eerstvolgende vrijdag naar feedback teruggegaan, daar zeiden ze dat het toch echt aan die stereo kabel moest liggen dus heb ter plekke een nieuwe kabel gekocht, thuis uitgeprobeerd en hoera! hij deed het weer..

Maargoed dat was het dus niet, want na een paar uur spelen begint ineens m'n geluid dunner te worden en uiteindelijk houdt ie er weer helemaal mee op. Als ik over de buffer speel heb ik wel geluid maar licht vervormd (wat niet zo was tijdens de periode dat het pedaal werkte).

Volgende dag deed ie het weer, maar weer maar voor een bepaalde tijd.. ik snap er niks van, en als ik nu naar feedback ga vertellen ze me waarschijnlijk opnieuw dat het ding gewoon werkt, aangezien ie meestal werkt als ik m inplug, al is t maar voor n poos..

Dus, wat nu gedaan? iemand een idee wat het kan zijn? Heb hem onderhuids al onderzocht, maar niks gevonden wat betreft beschadigingen of nét tegen elkaar leunende pootjes van componenten oid.. heb op het moment geen multimeter dus heb nog niks doorgemeten verder.

Hoop dat iemand me wat tips kan geven hierop!

voor als het wat uitmaakt, de rest van de setup is:

peavey bandit 112 (ik ontdek net dat het stopcontact niet geaard is, geen
beste boel, maar het kan dit niet verklaren lijkt me..)
-2 mono instrumenten kabels
-Epi LP.

Daniël_san
14 november 2006, 19:25
Laat hun hem daar terplekke testen. Of ze zoeken het probleem en reparen het evt of ze geven je een nieuwe mee.

B_2_the_a
14 november 2006, 19:26
kom vrijdagavond of zaterdag en ik kijk wel ff voor je :P

Aimé
14 november 2006, 20:03
Uh? Speel je met adaptor of met de batterij? :s want wat jij verteld lijkt precies op een lege-batterij-probleem hoor..

B_2_the_a
14 november 2006, 20:29
inderdaad,

zou best kunnen hoor met een nieuw pedaal (heb het vaak meegemaakt met boss)

Lennert
15 november 2006, 20:28
Nou, ik speel inderdaad met batterij, alleen is de batterij nieuw (die erin zat was leeg toen ik m in de winkel wilde uitproberen) en ik heb er dus alles bij elkaar pas 3 dagen mee gespeeld ofzo, zó snel gaan ze toch niet leeg?

Maargoed ik zal de proef op de som nemen en er een andere in stoppen :)

Jullie horen het! en bedankt voor de reacties!

Lennert
15 november 2006, 20:40
Noujah heb de batterij er even uitgehad, en daar is niks mis mee, hardstikke vol.. :( maarja kon ook haast niet anders..

En als k m nu inplug doet ie het ook gewoon.. maar telkens als ik er dus wat langer op speel (meestal ging het sowieso langer dan n uur goed) dan ebt uiteindelijk het geluid langzaam weg, terwijl het ledje niet afzwakt ofzo.

B_2_the_a
15 november 2006, 20:58
kom overmorgen 's avonds of zaterdag ff langs :)

Lennert
15 november 2006, 21:08
kom overmorgen 's avonds of zaterdag ff langs :)

Bedankt voor t aanbod!, maar vlaardingen is voor mij echt behoorlijk ver! Dus als ik zou willen langskomen heb ik daar best wel wat tijd voor nodig, en dat ga ik deze week niet meer redden helaas..

B_2_the_a
15 november 2006, 21:55
Ik heb het over feedback ;) (rotterdam dan)

Anders moet je even vragen als je het bij een ander filiaal doet of ze naar reparatie van feedback rotterdam kunnen bellen (vragen naar robert), dan zal ik ze wel uitleggen dat er gewoon een nieuwe moet komen :)

Als dan het probleem nog blijft moeten we verder zoeken,

je hebt sowiezo recht op een nieuwe als deze niet naar behoren is.


edit: sowezio als het apparaat nog geen maand oud is, dan kan deze zo vervangen worden volgens ons regelement

Lennert
15 november 2006, 22:11
Allright bedankt!! :) Dan probeer ik zo snel mogelijk langs een feedback te gaan! Ik heb hem in Eindhoven gekocht, ik weet niet of rotterdam qua reistijd veel scheelt vanaf m'n werk dat bekijk ik nog even :)

Ik heb hem 27 oktober gekocht dus nog geen maand oud inderdaad

Komt het toch nog allemaal goed ^^

schizo910
15 november 2006, 22:23
EHX is goed spul, maar ik heb me laten vertellen dat er wel eens wat maandagochtend modelletjes tussen kunnen zitten. In vergelijking met andere merken gaan er redleijk wat terug naar EHX vanuit de winkel. I.d.d. gewoon inruilen voor een nieuwe. Ik heb er ook een en die van mij geeft geen problemen, heerlijk pedaal!

B_2_the_a
15 november 2006, 22:31
@lennert

Per post kan ook, hoe? pm me even

jimihattricks
16 november 2006, 09:43
probeer m s met een adapter, zou heel goed kunnen dat t probleem dan is opgelost..

Lennert
18 november 2006, 12:19
Mjah het lag wel aan de batterij... de batterij was niet echt leeg, maar bij n bepaalt voltage kapt ie er gewoon mee(batterij had nog 6 volt, vandaar dat de led nog wel brand e.d.), dus heb er nu inderdaad maar n adapter bij gekocht want anders schiet het niet op :) Die batterijtjes zijn dus wél binnen n paar uur spelen leeg (lees 5 uur) En dat zou n duur geintje worden..

B_2_the_a
18 november 2006, 12:49
tjaah dat kan ook :P

Speeddemon
18 november 2006, 14:59
de batterij was niet echt leeg,... ...(batterij had nog 6 volt, ..
:o

6 volt... niet echt leeg?!
Bush... niet echt miliebewust? :dance:

Ik flikker 9V blokken weg zodra ze onder de 8,3V duiken. Je verliest er headroom mee, en in chorussen ofzo krijg je er ook nog eens lelijke vervorming bij.

Aimé
18 november 2006, 16:00
Dat je er niet opkomt dat het aan de batterij zou kunnen liggen, vreemd..najah is het allemaal in orde ;)

B_2_the_a
18 november 2006, 16:35
heb er zelf NOOIT last van

lang leve adapters

Lennert
18 november 2006, 18:02
Dat je er niet opkomt dat het aan de batterij zou kunnen liggen, vreemd..najah is het allemaal in orde ;)

Mjah daar heb ik wel aan gedacht hoor, verschillende keren ;-)

Maar ten eerste was ik onder de verkeerde veronderstelling dat die dingen langer meegaan dan n dag, en ik had de batterij dus gechecked op de "ouwerwetse manier" tegen m'n tong houwe... :-D
Maarja bij zo'n pedaal komt dat dus iets nauwer.. en bovendien vond ik het erg vreemd dat ik er dan telkens dus wel dat uur of iets langer mee kon spelen.. en dat vind ik nog steeds vreemd ;-)

My bad!!!


(en dan te bedenken dat ik over 1,5 jaar als ingenieur de arbeidsmarkt op moet :x )

Aimé
19 november 2006, 17:06
Haha ja, ik begrijp het hoor :) ik weet nog dat ik, toen ik begon met gitaarspelen, een verschrikkelijk vreemd geluid had uit men gitaar, en het kwam maar niet goed en ik had geen flauw idee aan wat het lag (ze was ontstemd)

Anyway, ik heb massa's batterijen verspild aan die dingen, nu vliegt elk pedaal aan de adaptor :)