PDA

View Full Version : Zoom 505 II Guitar



Hector_Tsolodimos
13 november 2006, 22:00
Oke, mensen
het is bijna sint
cadeau-time dus

ik wilde: een little big muff (yeahhh)
máár: toen kwam ik opeens deze tegen:
http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_16_G_0_GIT0000929-000/0/0/0/detail/musicstore.html

pluspunten:
+ goedkoop (kan dus nog wat erbij vragen)
+ je kunt er vast heeeerlijk mee kloten
+ hij schijnt ook (en ook wat ik er van gehoord heb) goed te klinken
+ ik kan er ´versterkt´ (door koptelefoon) mee spelen, zodra ik mijn gitaar inplug, en er een koptelefoon op aangesloten heb, handig, voor vakantie, studentenkamers, school
+ voor voor jams @ my home: ik kan mijn eigen effectenbak gebruiken, en de andere(n) wat raggen over de zoom
+ er zit delay op (wat ik wilde hebben, omdat ik binnenkort don´t forget me van de Peppers ga coveren)
+ bypass tuner (ik heb nu zo´n onhandig-voor-optredens kleine Yamaha tuner)


maar, over dat delay.. is dat een beetje goed af te stellen
en hoe denken jullie over dit model?

MaxR
13 november 2006, 22:22
tegenwerpingen

-geen ehx mojo
-plastic
-hoorde van iemand op ander forum dat ie m vrij snel kapot had..

maar, zelf geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt me dat dit t niet erg lang houdt...

mss komt dat ook omdat ik net zelf een LBM heb besteld, yeahhh :P

Hector_Tsolodimos
13 november 2006, 22:25
tegenwerpingen

-geen ehx mojo
-plastic
-hoorde van iemand op ander forum dat ie m vrij snel kapot had..

maar, zelf geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt me dat dit t niet erg lang houdt...

mss komt dat ook omdat ik net zelf een LBM heb besteld, yeahhh :P
haha, oke
bedankt (je moet natuurlijk wel kritisch zijn:D, ik haal geen rommel in huis)
nog meer mensen die er iets over kwijt willen?

Chroxy
13 november 2006, 22:55
Ik heb een Zoom 505 1 gehad..

Ruis, ruis ruis! Hij leek me leuk voor sommige freak settings, maar de ruis stoorde ik me gigantisch aan. Wat ook een nadeel is bij de 1 (k neem an dat de 2 dat ook heeft). Je kan settings kiezen, en dan vaak maar 1 parameter aanpassen. Dus delay met ene bepaalde feedback.. kun je alleen de tijd van instellen etc.. Klote omdat je dus niet precies kan instellen wat jij wil.

rjong999
13 november 2006, 23:33
Ik heb de 505 II gehad. Ik had 'm gekocht voor als ik onderweg ben (werk veel in het buitenland). Ik heb 'm na 3 dagen ingeruild voor een G2.1u.

De 505 II is echt volledig achterhaald: platte geluiden, veel ruis, lange schakeltijden. Ik zou 't niet doe, het is echt een tegenvaller.

De G2.1u is trouwens wel een hit: ik prik 'm zo in mijn laptop (USB) en kan met Cubase Lite (zit er ook bij) direct aan de slag. En de kwaliteit van de effecten in de G2.1u is echt goed, ook handig te bedienen enzo.

Hector_Tsolodimos
14 november 2006, 13:39
hmm.. niet al te positief allemaal..
toch bedankt!