PDA

View Full Version : Stom...



Nocki
13 november 2006, 20:46
Hoi allemaal,

Vandaag heb ik eindelijk de tijd gehad om nog eens wat te "rommelen" met mn spulletjes. ik heb een Ysplit kabeltje gemaakt van 1xmono naar 2x mono.

A gaat naar de fx-unit en terug naar de mixer.
B gaat naar de mixer

elk kanaal afzonderlijk klinkt gewoon zoals het hoort. maar als ik beide opendraai dan wordt het geluid neuzig. en dacht ik een fase probleem. dus heb verder lopen rommelen en kwam ik er achter dat de mixer alleen wat doet met het signaal wat komt van 1 draad. het signaal op de andere draad doet ie niks mee. en ik weet al zo weinig van dit soort dingen...

kan iemand mij vertellen wat er mis is en wat ik anders kan doen?
de bedoeling is dus mn signaal spliten bij de send van mn top en dan later het droog en fx signaal weer samen voegen.

ik ben heel erg benieuwd...

Nocki
14 november 2006, 10:21
ben weer wat verder. het schijnt te maken te hebben met impedanties. er zal een blender gemaakt moeten worden met buffers.

boss
14 november 2006, 17:33
Hey Nocki, ik heb je verhaal nu al een keer of 5 doorgelezen maar begrijp eigenlijk niet wat je nu precies probeert te doen.
Zal wel aan mij liggen... :-)
Niet dat ik je een oplossing kan aandragen, maar ik probeer wel te begrijpen wat je doet.
Wie weet komt het mij ooit van pas. Dus misschien kan je mij (en misschien nog wat anderen) nog even verduidelijken wat je nu precies wil doen met die splitter??

Nocki
14 november 2006, 17:40
ok :)

er komt een signaal uit de fxsend van de top.

normaal gaat dat door AD/DA convertors in de fxunit die zorgen dat het geluid minder wordt.
Nu wil ik dat signaal splitsen.


Roadster Send ---<=========== 1, 2

1x FX unit --------> Mixer \_______________ fx return
1x ----------------> Mixer /

dit is dus wat ik wil. maar dat lukt niet.
want het geluid wordt neuzig en dun.

B_2_the_a
14 november 2006, 17:49
zoals ik al tegen nocki heb gezegd (meld het nog even hier voor andere geintresseerde)

het geluid is zo neuzig door impendance problemen...

een manier om dit op te lossen is een blend looper... hiermee kan je (!actief!) blenden tussen dry/wet

Dat wilde ons aller nocki bereiken maar dan met een mixertje



EDIT: na nader onderzoek blijkt een fase inverter nog ook wel handig te zijn :)

boss
14 november 2006, 18:18
Aha, juist. Want de loops van de Roadking zijn enkel serieel.
Dus wat je eigenlijk wil is dit:
http://www.bargeconcepts.com/vfb1.html
Toch???

B_2_the_a
14 november 2006, 18:20
maar dan zonder feedback functie en met phase inverter

SimonS
14 november 2006, 18:20
google eens op "Splitter-Blend", een schema van www.runoffgroove.com (http://www.runoffgroove.com) daarmee zou het moeten lukken