PDA

View Full Version : Pickup Booster Pedal



tijs12
13 november 2006, 19:06
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/0_0_G_0_GIT0005266-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Zou ik dit kunnen gebruiken om mijn sound vetter te maken en iets meer sustain? speel nu in een wat hardcore bandje maar heb niet zo veel geld over en ben niet van plan mijn telecaster aan te passen . Zou dit een oplossing kunnen zijn om toch de sound iets beter te maken .

Axelll
13 november 2006, 19:16
Verkeerde subforum tijsje.

Hector_Tsolodimos
13 november 2006, 20:47
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/0_0_G_0_GIT0005266-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Zou ik dit kunnen gebruiken om mijn sound vetter te maken en iets meer sustain? speel nu in een wat hardcore bandje maar heb niet zo veel geld over en ben niet van plan mijn telecaster aan te passen . Zou dit een oplossing kunnen zijn om toch de sound iets beter te maken .
om te beginnen (zoals gezegd) hoort dit onderwerp hier TOTAAL niet thuis
en even een vlugge antwoord (ik heb em ook, de Pickup Booster)
wat bedoel je, met je sound iets beter maken?
dit doet de PB van SD met je sound:
boosten (meer dB)
eventueel (mits je dat wilt) je sound vetter maken (scheelt behoorlijk veel)
en eehm tja
het is wel zo dat je single coils meer scheuren.. tenmiste.. zo lijkt het (het zijn en het blijven natuurlijk SC.. en geen HB)

Butcher
13 november 2006, 21:47
Ik raad een Boss GE7 Equalizer aan. Een pickup booster zoals de Seymour Duncan of een cleanboost zoals de Keeley Katana of een Z-Vex Super Hard-on boosten alle frequenties. Met een equalizer kun je:
-Alleen de frequenties boosten die je wil.
-de EQ van je gitaar veranderen
-de EQ van je pedalboard veranderen
-een gitaar inpluggen en de level van al je pedalen zetten. Dan plug je een tweede gitaar in, en dan zet je de levels van de EQ zodat je pedalen goed klinken bij allebei de gitaren
-de EQ na een overdrive pedaal zetten om de tone van dat pedaal te kleuren
-Je kunt de equalizer in de effects-loop van je versterker zetten en je hebt meer tone controle over je amp.

BLOK182
13 november 2006, 21:55
Nadeel vd Boss: geen true bypass, en misschien mis je persoonlijk wat kleuring (lees: karakter) wat een booster kan toevoegen aan je sound.

Butcher
13 november 2006, 22:45
Nadeel vd Boss: geen true bypass, en misschien mis je persoonlijk wat kleuring (lees: karakter) wat een booster kan toevoegen aan je sound.

Het punt van een equalizer is nou net om karakter toe te voegen. Met een cleanboost heb je het karakter van dat pedaal, that's it. Met een equalizer heb je zelf controle over hoe het pedaal klinkt. True bypass is verder geen probleem als je live speelt. Dat gaat pas uitmaken in de studio, en is geen reden om een pedaal niet te kopen.

rickert
13 november 2006, 23:16
Het punt van een equalizer is nou net om karakter toe te voegen. Met een cleanboost heb je het karakter van dat pedaal, that's it. Met een equalizer heb je zelf controle over hoe het pedaal klinkt. True bypass is verder geen probleem als je live speelt. Dat gaat pas uitmaken in de studio, en is geen reden om een pedaal niet te kopen.

Mijn wah was niet true bypass, maar hell yeah dat ik dat live ook hoorde hoor!

Harry
13 november 2006, 23:39
er zijn zat profs die met pedalen spelen die niet true bypass zijn, dus in de meeste gevallen zal het wel meevallen....

Butcher
14 november 2006, 01:38
Mijn wah was niet true bypass, maar hell yeah dat ik dat live ook hoorde hoor!

met uitzondering van een wah. I stand corrected.

FruscianteFan
14 november 2006, 08:59
met uitzondering van een wah. I stand corrected.Alleen gaat het hier niet om een wah.