PDA

View Full Version : Volume pedaal



Jay75
13 november 2006, 17:32
Ik hoef m niet in combi met Wah,
welke zijn okay en worden vaak aangeboden?

En wat is een gangbare 2e handse prijs voor een niet te moeilijk betrouwbaar volume pedaal.

Tis alleen maar om mn solo's wat meer eruit te laten springen.

Jay

DREAMMACHINE
13 november 2006, 18:20
ernie ball, in stereo of mono uitvoering.

check wel de uitvoering voor passieve input.

is meestal 2e hands voor mono uitvoering tegen de 100E, afhankelijk van de staat. Heb hem zelf ook gehad, weggedaan wegens overbodig, maar nogsteeds spijt van. Zeer degelijk gebouwd en werkt perfect.

B_2_the_a
13 november 2006, 18:29
wrm pas je je wah niet aan dat dat een volume pedaal is als die uit staat?


Maar je zoekt een volume pedaal om je solo's meer op te laten vallen...... kan je dan niet beter een clean boost pakken?

future2future
13 november 2006, 18:47
Boss FV-500, helemaal aluminium, onwijs solide gebouwd, nu bij feedback in de aanbieding voor 89.

Jay75
13 november 2006, 20:41
Er staat ook een toffe Morley te koop, veldhoven bij mij in de buurt, op Marktplaats, is dat ook een optie?

70 euro zgan=optie?

Clean boost, zoals een Tubescreamer? Of bedoel je dat niet?

jero
13 november 2006, 21:16
Maar je zoekt een volume pedaal om je solo's meer op te laten vallen...... kan je dan niet beter een clean boost pakken?

inderdaad. een cleanboost geeft een volumeboost waardoor je versterker wat meer volume, gain, sustain en compressie genereert (e.e.a. afhankelijk van je versterker), dat komt prima van pas in solo's. Werkt een stuk beter dan je volume afknijpen als je slag speelt.

B_2_the_a
13 november 2006, 21:18
aanrader: Super Hard On

Jay75
13 november 2006, 21:23
Ja maar die is wel meer dan 150 euro
dat is wel even slikken natuurlijk,

Goedkopere opties?

ateng
14 november 2006, 11:00
inderdaad. een cleanboost geeft een volumeboost waardoor je versterker wat meer volume, gain, sustain en compressie genereert (e.e.a. afhankelijk van je versterker), dat komt prima van pas in solo's. Werkt een stuk beter dan je volume afknijpen als je slag speelt.
Als je je drive uit je versterker haalt werkt dit niet. Je krijgt meer gain dan meer volume. Je kleurt ook nog je sound, tenminste als je dat niet erg vind, maar je clean blijft niet mooi clean.
Een betere manier is een equalizer, GE-7 ofzo, in je fx-loop plaatsen (of achter je overdrive pedaal als je alleen clean gebruikt) om je totaal geluid meer voume te geven inplaats van je ingangsingaal te boosten. Alle frequenties op neutraal zetten en met de level van je equalizer je gewenste solovolume instellen and that's it. Wil je soleren hoef je alleen maar je pedaal in te trappen en als je je solo meer door de mix wil laten prikken dan pep je het middengebied meer op.

B_2_the_a
14 november 2006, 11:12
Als je je drive uit je versterker haalt werkt dit niet. Je krijgt meer gain dan meer volume. Je kleurt ook nog je sound, tenminste als je dat niet erg vind, maar je clean blijft niet mooi clean.
Een betere manier is een equalizer, GE-7 ofzo, in je fx-loop plaatsen (of achter je overdrive pedaal als je alleen clean gebruikt) om je totaal geluid meer voume te geven inplaats van je ingangsingaal te boosten. Alle frequenties op neutraal zetten en met de level van je equalizer je gewenste solovolume instellen and that's it. Wil je soleren hoef je alleen maar je pedaal in te trappen en als je je solo meer door de mix wil laten prikken dan pep je het middengebied meer op.


oftewel: een GOEDE clean boost ;)

Als je een booster in de fx loop zet krijg je een volume boost, oversturing zit in je voor versterking dus......

Jay75
14 november 2006, 12:25
Ik gebruik geen effecten maar alleen de trap van mijn versterker om de buizen te laten scheuren.

Is een EQ dan een goede optie ja? Het is inderdaad om 'm lekkerder uit de mix te laten knallen, speel AC/DC achtig, dus niet veel overdrive erop, maar zeker niet clean,(dus niet als de echte Angus :P )

ateng
17 november 2006, 20:39
oftewel: een GOEDE clean boost ;)

Als je een booster in de fx loop zet krijg je een volume boost, oversturing zit in je voor versterking dus......

Als je het in de loop plaats wel maar dat werd niet aangegeven namelijk. Maar dan toch geef ik mijn voorkeur aan een eq dan een cleanboost in de loop omdat een cleanboost beperkt is qua afstellen.

Oversturing zit inderdaad in je voorversterking maar overstuurt alleen maar meer als je cleanboost voor je versterker plaats en omdat het niet werd aangegeven waar de cleanboost geplaats wordt geef ik dit aan.