PDA

View Full Version : What The Fuck!!?



<_-Tijs-_>
13 november 2006, 16:57
Hallo, een kameraad van mij heeft iets nieuws uitgevonden :???:
zoiets had ik echt nog nooit eerder gehoord, tot voor kort.

Als hij ging benden op de 17e en 18e fret dan ging de toon eerst omlaag, als die dan ietsje verder ging met benden dan ging de toon stijl omlaag :nervous:
en bij de rest van de frets gebeurde niet zoeits dergelijks

wtf is dit? iemand een idee?

Negative K3 fan
13 november 2006, 16:59
als je het eens iets duidelijker verwoordt?

Nickname
13 november 2006, 17:00
ik heb geen idee.. kan je misschien een soundclip posten zodat we het allemaal kunnen horen? :)

Herman
13 november 2006, 17:00
hmmm..eerste ingeving was frets die aanlopen misschien. Maar dan zou de toon geloof ik juist omhoog moeten gaan (weet ik niet zeker). Goed is het in ieder geval niet. Anders gewoon brugzadeltje ff omhoog proberen te draaien, kijken of het helpt?

a darker shade of grey
13 november 2006, 17:04
hele slechte tremolo?

vulvasonic
13 november 2006, 17:08
There's a big difference between kneeling down and bending over...... :???:

Realeigo
13 november 2006, 17:11
Heeft de gitaar een tromolo? Zo ja, let dan ff op de tremolo wat die gaat doen als je bend..

Mitch
13 november 2006, 17:15
Dat kun je hebben met een slecht afgestelde hals, dan wel slecht afgewerkte fretten.

<_-Tijs-_>
13 november 2006, 17:16
Heeft de gitaar een tromolo? Zo ja, let dan ff op de tremolo wat die gaat doen als je bend..

behringer starters setje is het.

<_-Tijs-_>
13 november 2006, 17:18
ik heb geen idee.. kan je misschien een soundclip posten zodat we het allemaal kunnen horen? :)

ik heb het spul niet hier, is van een kameraad, hij liet horen.
ik zo: what the fuck
hij: ja is nie zo goed he :confused:

Realeigo
13 november 2006, 17:24
aha, nou mijn idee is dus dat bij het opduwen van de snaar dus op een gegeven monent iets van je gitaar gaat meegeven waardoor de snaar dus weer korter word..dus ff voorzichtig die bend spelen en alles ff controleren of het niet opeens scheeftrekt ofzo...

jero
13 november 2006, 17:25
ik heb het spul niet hier, is van een kameraad, hij liet horen.
ik zo: what the fuck
hij: ja is nie zo goed he :confused:

jij zo: wtf, ik ga dat gewoon eens op gitaarnet vragen....

omdat het alleen gebeurt bij de 17de en 18de fret denk ik eerder aan een probleem met je frets dan met je tremolo

sickpunk
13 november 2006, 17:27
hmm goedkoop behringer setje... en hij word lager als de snaar spanning omhoog gaat... doorslippende tuners maybe??

Nickname
13 november 2006, 17:31
hmm goedkoop behringer setje... en hij word lager als de snaar spanning omhoog gaat... doorslippende tuners maybe??

Dan zou het op alle frets voor moeten komen.. maar wat kan er mis zijn met die bepaalde frets? (17 en 18 )

sickpunk
13 november 2006, 17:51
weet ik veel slechte fretjob... of het zit ook op andere fretten, maar is het hierduidelijker?

het is natuurlijk wel heel erg apart als het alleen op 17 en 18 zit en helemaal nergens anders... dan kan je nml alles uitsluiten en het op de fretten gooien. maar als het aan puur de fretten ligt, hbe je er ook last van als je normaal speelt... en niet als je de spanning verhoogd, daarom is het uberhaubt apart dat met benden de toom omlaag gaat, aangezien de snaar spanning omhoog gaat... iets geeft er dus mee, dus of tuners of brug...

G.G.
13 november 2006, 18:05
Ongelijke fretten. je drukt 17 in, maar hij loopt aan op 18, bij een bend verschuif je de snaar naar een ander punt, waar die 18e fret misschien wel op een normale hoogte zit en heeft de snaar weer vrij spel en daar hoor je weer de opgedrukte 17e fret.

Kijk eens of hij niet ergens aanloopt (ik gok erop de de 18e fret een beetje uit het gootje/fretsleufje staat.) Lijkt me een aanstamp/vlakklusje.

Gearjunkie
13 november 2006, 19:38
startersset--> slechte speeltechniek?? -->floating tremolo

theorie: je denkt een toon te gaan benden op de 2e snaar, slaat per abuis de 3e snaar aan, hoort dus een G, bent de 2e snaar waardoor de tremolo naar boven komt en je een F# hoort.

Noid
13 november 2006, 20:03
startersset--> slechte speeltechniek?? -->floating tremolo

theorie: je denkt een toon te gaan benden op de 2e snaar, slaat per abuis de 3e snaar aan, hoort dus een G, bent de 2e snaar waardoor de tremolo naar boven komt en je een F# hoort.
Lijkt me dan eerder een truc uit het toverdoosje van Vai of zo, want hoe voorkom je dan dat je die 3e snaar "mute" als je de B snaar bend?

Ik denk dat de oplossing door G.G. is aangedragen: de 18e fret ligt daar te hoog.

Axelll
13 november 2006, 21:41
What the fuck yo?

Hardcore for live michael!

<_-Tijs-_>
14 november 2006, 10:46
What the fuck yo?

Hardcore for live michael!

intressante bijdrage aan dit topic! :seriousf:

bert k
14 november 2006, 11:51
Wat ook kan, is dat de snaar heel slecht om het mechaniek gewonden was. Als je dan heel ver bend, schiet de snaar gewoon los...

Stratman70
14 november 2006, 12:00
Is het niet gewoon zo dat hij de snaar eerst omlaagdrukt (dus richting hoge E snaar), dan pas aanslaat en dan omhoogdrukt (richting lage E snaar)? Dan krijg je namelijk precies dat effect zoals jij het beschrijft: een toon die eerst omlaag gaat, maar tijdens dezelfde beweging dus ook weer omhoog gaat in klank.

jemke
14 november 2006, 12:12
There's a big difference between kneeling down and bending over...... :???:

Zappa Rules!

vulvasonic
14 november 2006, 12:43
Zappa Rules!

Och, je bent wat je is! :D

AgileGhost
14 november 2006, 17:24
moet je maar geen Stagg spelen :seriousf:

<_-Tijs-_>
15 november 2006, 10:26
moet je maar geen Stagg spelen :seriousf:

BEHRINGER en het is niet van mij.
mijn keuze is nooit stagg of behringer geweest. ik haat stagg, behringer ben ik ook geen grote fan van. behringer is niet mega slecht maar doe mij maar Squire, Epiphone en Gibson gitaren.

almarvk
15 november 2006, 10:35
... maar doe mij maar Squire, Epiphone en Gibson gitaren.

Geweldig! :seriousf: :seriousf:

iwamoto
15 november 2006, 11:06
Geweldig! :seriousf: :seriousf:
valt dit onder leedvermaak? :seriousf:

almarvk
15 november 2006, 11:25
Zo zou je het prima kunnen omschrijven :seriousf:

iwamoto
15 november 2006, 11:41
Zo zou je het prima kunnen omschrijven :seriousf:
net als " ik heb een stagg gekocht, de verkoper zei dat ie goed was, want deze is niet van hout, maar van triplex gemaakt" wie zei dat toen ook al weer? :seriousf: t was n blauw ding, en hij was van n meisje, die m kon ruilen, maar dat liever niet deed....

<_-Tijs-_>
15 november 2006, 13:46
net als " ik heb een stagg gekocht, de verkoper zei dat ie goed was, want deze is niet van hout, maar van triplex gemaakt" wie zei dat toen ook al weer? :seriousf: t was n blauw ding, en hij was van n meisje, die m kon ruilen, maar dat liever niet deed....

gitaar van triplex :???:
leuk voor een metal band die zonder al teveel moeite z'n gitaar wil kapot slaan.

almarvk
15 november 2006, 13:52
leuk voor een metal band die zonder al teveel moeite z'n gitaar wil kapot slaan.

:seriousf: :seriousf: Je uitspraken worden steeds leuker! :seriousf: :seriousf:

<_-Tijs-_>
18 november 2006, 19:51
:seriousf: :seriousf: Je uitspraken worden steeds leuker! :seriousf: :seriousf:

Lachen is gezond!

Lennert
18 november 2006, 21:21
Maar hij heeft meer verstand van hout dan jullie, er worden geen gitaren van triplex gemaakt, wel van multiplex..

<_-Tijs-_>
18 november 2006, 23:24
Maar hij heeft meer verstand van hout dan jullie, er worden geen gitaren van triplex gemaakt, wel van multiplex..

Slimmerd!
wie is "hij"?

jimihattricks
19 november 2006, 16:57
Slimmerd!
wie is "hij"?

LOL

:cheerup:

Lennert
20 november 2006, 08:51
Slimmerd!
wie is "hij"?

Die gozer die beweerde dat een gitaar die van triplex gemaakt is waarschijnlijk makkelijk stuk te slaan is, dat ben ik wel met m eens. Een gitaar van multiplex krijg je niet zomaar stuk denk ik..

<_-Tijs-_>
20 november 2006, 17:59
Die gozer die beweerde dat een gitaar die van triplex gemaakt is waarschijnlijk makkelijk stuk te slaan is, dat ben ik wel met m eens. Een gitaar van multiplex krijg je niet zomaar stuk denk ik..

OOOOH.. die gozer die dat beweerde ben ik :p

Heb je dat wel eens geprobeerd trouwens?