PDA

View Full Version : Rare brom met volumeknop???



Nickname
13 november 2006, 16:24
Hallo,

Aangezien ik geen geaard stopcontact heb, heb ik als ik niks speel altijd een bepaalde mate brom (50 Hz van stopcontact). Op zich vind ik dit niet erg omdat het toch maar voor thuis om te oefenen is.

Maar wat ik nou erg vreemd is, is dat het volume van de brom toeneemt (factor 2 a 3) als ik mijn volumepot iets dicht draai. :???: Heeft iemand enig idee hoe dat komt?

Alvast bedankt! :)

Zino Z
13 november 2006, 16:29
jah ik heb precies hetzelfde probleem, als de volumeknop vol openstaat hoor je bij mij niks, maar als ie op minder staat hoor je ook gebrom/gezoem.

Nickname
13 november 2006, 16:32
jah ik heb precies hetzelfde probleem, als de volumeknop vol openstaat hoor je bij mij niks, maar als ie op minder staat hoor je ook gebrom/gezoem.

Dus ik ben niet de enige.. dat scheelt alweer.. heeft iemand enig idee hoe dit komt (of op te lossen valt?) Want als ik speel raak ik per ongeluk wel eens mijn volume knop aan en daarbij draai ik em dan ietsje dicht. Als je dan op een gegeven moment even niet speelt dan zit ik met een flinke brom opeens :(

Nickname
13 november 2006, 22:52
Is hier echt niemand die het weet :???:

no 1 hops
14 november 2006, 07:51
waarschijnlijk weet piezo het wel, maar naar mijn idee gaat het erom dat als je de volume pot dicht draait je het signaal voor een gedeelte aftapt naar de massa>aarde.
trouwens geen geaard stopcontact?
wat dacht je van even uitproberen in de keuken?
massa stopcontacten ;-)

Nickname
14 november 2006, 14:37
waarschijnlijk weet piezo het wel, maar naar mijn idee gaat het erom dat als je de volume pot dicht draait je het signaal voor een gedeelte aftapt naar de massa>aarde.
trouwens geen geaard stopcontact?
wat dacht je van even uitproberen in de keuken?
massa stopcontacten ;-)

Ik woon in een studentenhuis en ik kan helaas niet zomaar in de keuken mn spulletjes opzetten :) maar dat gedeeltelijk naar de aarde aftappen klinkt logisch

Luigi
14 november 2006, 18:51
waarschijnlijk is een van de aarde-verbindingen in je electronica niet in orde. Soldeer alles gewoon ff opnieuw?

Antoon
15 november 2006, 22:59
Je kunt ook een 250k pot gebruiken ipv (waarschijnlijk) een 500k of 1M. Ben je er ook vanaf (kost je wel wat hoog)