PDA

View Full Version : vibrosonic reverb -twin reverb



martijnvandalen
13 november 2006, 15:50
Hoi, ik heb eeb vibrosonic reverb uit '68 heb ik me laten vertellen.
er zat 1 speaker in en een goede vriend van me die helaas is overleden heeft hem omgebouwd naar een twin reverb. hij heeft er 2 x 12" speakers ingezet van Eminence. Nu krijg ik er toch het geluid niet uit dat ik zoek.
Nu de vragen:
Hoe weet ik nu of de buizen nog goed zijn of niet.
Wat doet de vertsterker als de buizen verrot zijn.
Wat is Blackfacen ?
er kunnen ook buizen uit worden gehaald om hem meer te oversturen, hoe werkt dit.

Je kunt ook meerdere modificaties doen met het verwisselen van buizen ??
Ik zoek een handleiding, wat doet elk kanaal (+6db) en wat doet de trekknop ?

wie kan me helpen ??

Martyn

Chris Winsemius
13 november 2006, 16:21
Hoi, ik heb eeb vibrosonic reverb uit '68 heb ik me laten vertellen.
er zat 1 speaker in en een goede vriend van me die helaas is overleden heeft hem omgebouwd naar een twin reverb. hij heeft er 2 x 12" speakers ingezet van Eminence. Nu krijg ik er toch het geluid niet uit dat ik zoek.
Nu de vragen:
Hoe weet ik nu of de buizen nog goed zijn of niet.
Wat doet de vertsterker als de buizen verrot zijn.
Wat is Blackfacen ?
er kunnen ook buizen uit worden gehaald om hem meer te oversturen, hoe werkt dit.
Je kunt ook meerdere modificaties doen met het verwisselen van buizen ??
Ik zoek een handleiding, wat doet elk kanaal (+6db) en wat doet de trekknop ?
wie kan me helpen ??
Martyn

Handleiding is zeer moeilijk te verkrijgen....
Als je beduidend minder hoog en laag hoort dan zijn de eindbuizen aan het slijten.
De ingangen met aanduiding "2" hebben minder ingangsgevoeligheid.

Blackfacen is het modificeren van silverface Fenders voor 'n blackface sound (strakker laag, warmer hoog bij oversturing). Bij pre '77 Fenders goed te doen.

Linker-kanaal: clean, rechter-kanaal: met reverb en tremelo; ietsje meer gain en helderheid.

Trekknop: vervorming maar niet echt lekker :)

PM me indien nodig.

Hamvraag: welk geluid zoek je?

Mr.Jay
13 november 2006, 22:55
Hoi, ik heb eeb vibrosonic reverb uit '68 heb ik me laten vertellen.
er zat 1 speaker in en een goede vriend van me die helaas is overleden heeft hem omgebouwd naar een twin reverb. hij heeft er 2 x 12" speakers ingezet van Eminence. Nu krijg ik er toch het geluid niet uit dat ik zoek.
Martyn

Als je 2 stuks EMi's erin hebt van 8 ohm p.stuk is jouw uitgangstrafo ( die is 8 ohm ) niet passend meer.
Áls dat zo is, krijg je ook een heel ander geluid en vermogen dan gewend uit een Twin. Er zouden 2 speakers van 16 ohm p.st. in moeten, óf een andere uitgangstrafo.

JaY

PeeVee
14 november 2006, 00:32
What Jay said...