PDA

View Full Version : Ruis door midi floorboard?



Veekeren
13 november 2006, 10:07
Ik heb eigenlijk schandalig veel last van ruis, alleen weet ik niet zeker waar het nou aan ligt. Mijn setup is:

-Marshall 30th anniv. top
-Gmajor
-FBC1010 floorboard

Het ligt volgens mij niet aan de aarding want 1 hij heeft het in meerdere ruimtes en 2 de andere gitarist heeft er geen last van (zelfde top, geen midi effecten). Aan de gitaar ligt het ook niet, meerdere geprobeerd.

Als ik via het expressiepedaal van mn FBC1010 en de Gmajor het volume dicht schroef, gaat de ruis weg... Iemand een idee wat het probleem kan zijn, en waar de oplossing ligt?

ateng
13 november 2006, 10:40
Als je alleen over je versterker speelt dan?

En is het brom of ruis?

rjong999
13 november 2006, 11:16
Als je het midi-stekkertje er uit trekt of het midi-board uitschakelt, wordt de ruis dan minder ? Zonee: niet de schuld van het midiboard.

mesadude
13 november 2006, 12:14
tuurlijk is je ruis weg als je je volume dichtzet :)

hoe kan ruis nu aan een midi-board liggen..
door't midi-board komt helemaal geen signaal..
da's puur een controller en heeft dus niks te zien met sound of ruis of whatsoever..
een ander toetsenboard gaat de prestaties van je pc toch ook niet beinvloeden..

vester86
13 november 2006, 13:10
tuurlijk is je ruis weg als je je volume dichtzet :)

hoe kan ruis nu aan een midi-board liggen..
door't midi-board komt helemaal geen signaal..
da's puur een controller en heeft dus niks te zien met sound of ruis of whatsoever..
een ander toetsenboard gaat de prestaties van je pc toch ook niet beinvloeden..

Natuurlijk komt er wel signaal door, hoe wil je anders schakelen? Het is alleen geen AUDIO signaal maar een MIDI signaal. Maar als die vlak bij audiokabels ligt (niet goed afgeschermd) dan kan dat gerust tot storing leiden.

Als je extra knoppen op je toetsenbord hebt gaan de prestaties van de CPU misschien niet omhoog, maar wel de efficiëntie van het werken mét de PC

Magic Bean
13 november 2006, 13:50
Als je de brug van je gitaar aanraakt heb je dan nog steeds ruis?
Waarschijnlijk zit je met een aarding probleem. Heb je bij de G-major signaal en voeding gescheiden? Dus geen gekruiste of bijeengebonden kabels?

ateng
17 november 2006, 10:35
Als je de brug van je gitaar aanraakt heb je dan nog steeds ruis?
Waarschijnlijk zit je met een aarding probleem. Heb je bij de G-major signaal en voeding gescheiden? Dus geen gekruiste of bijeengebonden kabels?
Je bedoelt brom en geen ruis.

mesadude
17 november 2006, 10:49
Natuurlijk komt er wel signaal door, hoe wil je anders schakelen? Het is alleen geen AUDIO signaal maar een MIDI signaal. Maar als die vlak bij audiokabels ligt (niet goed afgeschermd) dan kan dat gerust tot storing leiden


door die kabel komt énkel ff een code als je switcht hoor.. verder zit er absoluut niks in die kabel. daarvan zal je storing absoluut niet komen..
is véél te miniem om voor interferentie met je audio te zorgen..

maar doe de simpele test..
trek je floorboard uit en switch manueel.. nog steeds last? dan ligt't niet aan de midi.

e!
24 november 2006, 00:57
door die kabel komt énkel ff een code als je switcht hoor.. verder zit er absoluut niks in die kabel. daarvan zal je storing absoluut niet komen..
is véél te miniem om voor interferentie met je audio te zorgen..

maar doe de simpele test..
trek je floorboard uit en switch manueel.. nog steeds last? dan ligt't niet aan de midi.
Yup. De kans dat je floorboard hiervoor zorgt is nihil.

mesadude
24 november 2006, 03:29
Als je extra knoppen op je toetsenbord hebt gaan de prestaties van de CPU misschien niet omhoog, maar wel de efficiëntie van het werken mét de PC

het doet idd niks aan de prestaties, en dus evenmin aan de sound..
't is een handigheidje.. een efficientie-bevorderend iets, geen sound-beinvloedend iets.