PDA

View Full Version : Peppers



Gitaargek
13 november 2006, 08:09
Ik zat van het weekend weer is wat platen te luisteren van de Red Hots. Het blijft echt fantastische muziek. Soms heb ik geen idee waar het nummer over gaat zoals "Wet Sand" maar op de ene of andere manier geloof ik gewoon wat Anthony Kiedis zingt.
Maar goed, de vraag.

John Frusciante, ik vind het een fantastische gitarist die met heel veel gevoel speelt. Onder welke categorie kan je John Frusciante plaatsen. Is het een slaggitarist of slag en solo gitarist. Ik denk dat hij meer een slaggitarist en wel 1 van de betere op aarde.
Wat vinden jullie daarvan?

heavy-metal-thunder
13 november 2006, 08:35
Ik denk dat hij gewoon gitarist is, net zoals je naar de winkel gaat en gewoon een gitaar koopt, en niet zegt "geef me maar een sologitaar, want ik heb al een slaggitaar".

Gitaargek
13 november 2006, 08:39
Ik denk dat hij gewoon gitarist is, net zoals je naar de winkel gaat en gewoon een gitaar koopt, en niet zegt "geef me maar een sologitaar, want ik heb al een slaggitaar".
Kijk dat schiet op. Ik vraag gewoon welke categorie gitarist hij is. Een Steve Vai is een solo gitarist waar of niet? Keith Richards is een slaggitarist. Ik ben benieuwd naar Frusciante. Hoe word hij gezien.

<_-Tijs-_>
13 november 2006, 08:39
Ik denk dat hij gewoon gitarist is, net zoals je naar de winkel gaat en gewoon een gitaar koopt, en niet zegt "geef me maar een sologitaar, want ik heb al een slaggitaar".

Ligt eraan waar je voor komt.
maar ik zal nooit zeggen: geef me maar een ..gitaar, ik zoek namelijk zelf uit ;)

hoofd
13 november 2006, 09:01
Keith Richards is een slaggitarist

Oh?? Wie is het dan die de solo's bij de Stones speelt.. :???:


Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het een totaal zinloze vraag, en een vraag die niet te beantwoorden is. Sjonnie-boy is de enige (= solo ;)) gitarist bij de Peppers, en speelt daarom slag en solo en achtergrondgitaar. Dat maakt hem een 'allround'gitarist, savvie?

Gitaargek
13 november 2006, 09:08
slotje .

Mitch
13 november 2006, 13:57
Na een uur al vragen om een slotje op je eigen topic ? Long toes and a narrow mind :seriousf:

Anyway, ik denk dat hoofd de spijker op zijn kop slaat: John is de enige gitarist in de band, dan ben je dus per definitie beide. Neem Jimmy Page van de oude Led Zep. Was ook de enige gitarist in zijn band en deed zowel slag als solo. Als je dan per se wil vergelijken zou je Page meer een solo gitarist kunnen noemen en Frusciante een slaggitarist.
Frusciante is de laatste tijd sowieso heel breed muzikaal geïnteresseerd geraakt, is ook gek op oude synths e.d. en is ook meer geïnteresseerd in theorie, akkoordenprogressies etc.

Luke-wannabe
14 november 2006, 00:58
Kijk dat schiet op. Ik vraag gewoon welke categorie gitarist hij is. Een Steve Vai is een solo gitarist waar of niet? Keith Richards is een slaggitarist. Ik ben benieuwd naar Frusciante. Hoe word hij gezien.
Ik hou nooit zo van dat ge-'Jij bent een slag gitarist en jij een solo gitarist..'
Je bent toch gewoon gitarist of niet. Het is niet zo dat Kirk Hammett geen slag speelt in Metallica, maar hij speelt wel de solo's. Dus dan is hij een slag én solo gitarist.
Gewoon spelen, klaar :blast: