PDA

View Full Version : Hulp bij Ibanez S470 herstemmen (vanwege tremolo)



Fukusuke
12 november 2006, 23:16
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een Ibanez S470, echt een pracht ding. Hiervoor heb ik een Les Paul gehad welke, geen gebruik maakte van locknuts én een tremolo. Nu is het zo dat ik zonder er echt bij na te denken de locknuts heb los gemaakt en de kopjes iets los gedraaid zodat de spanning op de snaren iets zou afnemen zodat ik makkelijker de neck kon schoonmaken. Nu is het alleen zo dat m'n tremolo is teruggeschoten en nu ik alles opnieuw probeer te stemmen gaat alles echt verkeerd. Als ik de éne snaar goed stem en daarna de ander, is de ander helemaal onstemt. De ene snaar staat strakker als de ander en dit is best wel klote. Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik vraag hier hulp. Voor alles een eerste keer lijkt me zo en de volgende keer mooi één voor één cleanen. :P

MvG

Tho
12 november 2006, 23:31
De zoekfunctie al gebruikt?
Je moet een 9 volt batterijtje tussen de brug en de body zetten zodat de brug de goeie hoogte krijgt. Dan ben je al een heel eind.

Anders Destium
12 november 2006, 23:48
Er zijn al veel topics over geweest, maar een tutorial (http://www.ibanezrules.com/tech/setup/tuning.htm)is natuurlijk altijd handig.


Succes! Een zwevende trem is een ramp om te stemmen, maar als hij gestemd is dan blijft hij gestemd. Dat is met de meeste andere bruggen wel anders.

Fukusuke
13 november 2006, 12:00
In ieder geval bedankt voor de hulp!
Ik heb er een logitech G7 batterijtje tussen gestopt zodat de tremolo recht zo blijven staan en niet steeds een andere angle innemen. Toen was het een kwestie van tijd voordat alles weer op op stemming was! :D

almarvk
13 november 2006, 12:10
Lijkt me niet geweldig voor een batterij, pak dan een aantal viltjes oid.

Zino Z
13 november 2006, 16:31
ik gebruik altijd een menghoutje van de verf, werkt perfect en je hoeft niet al die viljes weg te halen....

Anders Destium
13 november 2006, 18:07
Ik gebruik altijd (een stapel) bierviltjes. Dan kan er verder ook niets beschadigen!

Soulflyhigh
13 november 2006, 20:38
Lijkt me niet geweldig voor een batterij, pak dan een aantal viltjes oid.
Ik doe het ook altijd met een een batterij'tje maar dan wel helemaal ingetaped zodat er niets kan beschadigen