PDA

View Full Version : Ibanez Sandgrip Wizard plectrums



Mauser
12 november 2006, 21:20
Ik heb het echt helemaal gehad, met ALLE plectrums!!

Ik heb wel eens bij een winkel in Polen Ibanez plectrums met sandgrip gekocht, en vind dit echt heerlijke plectrums. Maar helaas, ik ben ze hier in Nederland gewoon nog nooit tegengekomen, in geen enkele muziekzaak.

Mijn vraag is nu... weet iemand toch een winkel, bijvoorbeeld buiten mijn regio, waar ze deze plectrums wel verkopen?

Voor het gemak maar een plaatje erbij:

http://www.ibanez.co.jp/world/products/accessories/page/picks_sand_grip_wizard.html

DarknessAwaits
12 november 2006, 22:16
Ik kan je niet verder helpen, maar ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in de plectrums. Speel nu al weer een tijdje met 'Dava Control', maar ik merk dat dat het ook niet helemaal is qua comfort.

't Blijft lastig...

piezo
12 november 2006, 22:33
Recept

Men neme:
- 1 plectrum naar keuze
- 1 afgestreken theelepel matig fijn zand
- 1 flacon of tube secondenlijm
- een ....

Moet ik echt verder gaan? :nervous:

Mauser
13 november 2006, 09:05
Haha ;) Maar het gaat mij niet alleen om het sandgrip zelf, maar ook de vorm van het plectrum.

Vroeger speelde ik altijd op die Dunlop Jazz II dingen, maar die vind ik gewoon te klein, en die standaard Dunlop van 1 mm vind ik stukken beter, maar ik vind die van Ibanez gewoon perfect qua grootte.

Dick Wolkendeck
13 november 2006, 10:19
"And it makes easy to play the sophisticated tune." Leuk dat Engels van die Japanners. :seriousf:

nr9
13 november 2006, 10:30
Ik speel soms ook met deze plectrums, ze zijn in ieder geval te halen bij Nederland Muziek in Almere.

Mauser
13 november 2006, 11:13
Ik speel soms ook met deze plectrums, ze zijn in ieder geval te halen bij Nederland Muziek in Almere.

Ah, kijk! Hardstikke bedankt, zal wel contact opnemen met ze :)

Spitfire
13 november 2006, 12:55
ik speel nu op Techra plectrums (0,75mm). het logo van techra zit daarbij in relief op beide kanten gedrukt waardoor je dus ook meer grip hebt
http://www.techra.it/immagini/plettri.jpg

Mauser
13 november 2006, 13:17
0,75 vind ik te dun, maar ik neem aan dat ze ook in 1.0 te krijgen zijn. Maar volgens mij is dat die standaard grootte, en ik heb liever toch iets kleiners..

Brammibal
13 november 2006, 23:11
ik speel ook altijd op die jazz dingen, maar die kleintjes flikkeren elke keer maar weer uit mijn hand. die 1 mm zijn dan perfect, maar iets te dun.

Fukusuke
14 november 2006, 16:29
eBay (http://cgi.ebay.com/1-x-6-pack-ibanez-sand-grip-guitar-picks-medium_W0QQitemZ260042777558QQihZ016QQcategoryZ208 32QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem#ebayphotoh osting)? :dance:

The Mess
20 november 2006, 22:08
Ja die dingen zijn geweldig.
Ik heb er laatst een paar van die bassist van mij gekregen.
Grip gaat eraf en je geeft ze weg; zonder zweet ik ze tijdens een gig zeker uit m'n handen, maar toch zijn het geweldig :)
Niet alléén door de grip.

Anyway, ik geloof dat die kerel ze ergens uit Zweden had gehaald :D

DarknessAwaits
22 november 2006, 19:19
Ik heb een setje meebesteld met m'n EMG uit Duitsland. Ik moet zeggen dat ik ze écht niet lekker vind spelen. De vorm/maat is gewoon niet lekker, dat grip gebeuren werkt overigens wel goed.

Naja, weer 7 euro weggegooid (ze verkochten ze niet per stuk)... voor 6 plectrums :confused:

Noid
23 november 2006, 23:01
Bij Meibergen muziek in Deventer verkopen ze die dingen ook. Ik vind ze niet prettig spelen en als je ze tijdens het spelen in je mond doet lijkt het net alsof je een hap zand neemt ...

AlterEgo
26 november 2006, 14:11
Tip: Wegens picks (http://www.wegenpicks.com/). Speel er al tijden mee, de mijne is 3.5 mm dik.

Timotio
26 november 2006, 17:40
0,75 vind ik te dun, maar ik neem aan dat ze ook in 1.0 te krijgen zijn. Maar volgens mij is dat die standaard grootte, en ik heb liever toch iets kleiners..

ik speel zelf best veel met 0,88 misschien is dat een tussenweg?

De Beer
4 december 2006, 16:44
Jup die sand grip (heavy) dingen zijn momenteel ook mijn favourite, lekker klein spits puntje, komen geen haaltjes in, maar ze slijten wel. Maar daar heb ik me al bij neergelegd toen ik nog met oranje tortexen speelde.
en dat grip spul werkt wel, als het is versleten zit er bij mij toch al geen puntje meer aan.

Ik haal ze gewoon hier om de hoek, City Music in Alphen aan den Rijn
6 in 1 doosje.

Mauser
8 december 2006, 15:40
Ik heb ze tijdje terug uit bij Nederland muziek in Almere besteld :)

En inderdaad, ze slijten redelijk snel, maar dat heb ik er wel voor over ;)

Rembull1980
9 juli 2010, 13:34
Ik speel al een tijdje op deze plectrums en die van Dunlop tortex. Het verschil zit hem het meest in het geluid.
Daarnaast is de punt natuurlijk lekker voor de licks en precisie werkjes, maar daardoor slijten ze snel.

De Ibanez zijn goed voor solos en het snelle werk. De Tortex vind ik het meest geschikt voor het zware slaggitaar/ritme werk. Aangezien het geluid met Ibanez scherper en (veel) helderder klinkt dan met de Tortex.

Let op: Dit is bij mij het geval. Ieder kan het anders ervaren.

Gespeeld op een Les Paul met burstbuckers.