PDA

View Full Version : stagg ovation kopietje



B_2_the_a
12 november 2006, 17:09
Ey mensen

als live (semi) akoustische gitaar ben ik van plan een stagg ovation kopietje te kopen...

Heeft iemand ervaring met een van deze gitaren?


(ik ga wel voor de zwarte)


greetz,
Robert

Herman
12 november 2006, 17:40
Ik denk dat je beter naar andere gitaren kunt gaan kijken...Stagg staat bekend als brandhout. Maar wat precies wel, weet ik niet. Ben nog geen acoutsiche speler...Maar geloof dat seagull wel te pruimen is. Of beetje een budget (tot 250euro ongeveer?) is Yamaha ook altijd wel te pruimen, en dacht dat de Ibanezjes ook nog wel prima gitaarjtes waren dan.

sjoerd5
12 november 2006, 18:13
Ik denk dat je beter naar andere gitaren kunt gaan kijken...Stagg staat bekend als brandhout. Maar wat precies wel, weet ik niet. Ben nog geen acoutsiche speler...Maar geloof dat seagull wel te pruimen is. Of beetje een budget (tot 250euro ongeveer?) is Yamaha ook altijd wel te pruimen, en dacht dat de Ibanezjes ook nog wel prima gitaarjtes waren dan.

Jah +1 voor een beetje goeie stagg moet je zo ontzettent veel geluk hebben.

hendrix2
12 november 2006, 18:46
Ach, al die boelshit over stagg altijd. De meeste mensen zeggen hier de slechtste dingen over stagg en hebben er amper één in hun handen gehad.
De elektrische gitaren van stagg hebben inderdaad niet de beste reputatie. Alhoewel ik op enkele zeer degelijke strats an Stagg gespeeld heb.
De akoestische gitaren blijken het iets beter te doen dan hun elektrische broertjes. Ik heb zelf ervaring met enkele akoestische en die bevielen me redelijk goed (gezien hun prijs).
Met het ovation model heb ik geen ervaring, maar ik denk dat het het proberen waard is. Maak gewoon dat je ze even goed kan uit testen. Als het echt niets waard is, kun je altijd nog naar iets anders zoeken.
Maar in ieder geval, mijn ervaringen met Stagg zijn niet echt ZO slecht als iedereen hier beweert. En ik heb er al wat in mijn handen gehad :D

B_2_the_a
12 november 2006, 19:17
tjah wat het is

ben ze op m'n werk aantal x tegengekomen en ik kan daar uitgebreid meerdere testen.... maar toch, m'n budget is niet groot en ik wil gewoon een gitaar die on stage redelijk klinkt en niet rondzingt..

kom je snel op zoiets

B_2_the_a
12 november 2006, 19:44
p.s.

hij zal niet over aparte d.i. of wat dan ook gaan.. maar via m'n pedalboard (msischien met een acoustic d.i. maar niet appart kanaal op het mengpaneel)

Pais
12 november 2006, 20:40
Ga je er echt mee op de planken staan?
Dat vind ik getuige van karakter :D

B_2_the_a
12 november 2006, 21:36
explain

10 tekens

Pais
12 november 2006, 21:58
explain

10 tekens

Elektroakkoestische steelsting voor onder de €200,- ... ik heb geen ervaringen met stagg maar voor die prijs heb ik er heel weinig vertrouwen in, meer niet.
Ik heb zelf ook geen duur spul, maar die van mij zijn en blijven studiegitaren. Als ik zou optreden, zou ik iets met wat meer klasse regelen.

B_2_the_a
13 november 2006, 11:00
tjah

het gaat maar om 1 of 2 nummers per optreden :)

en het gaat via m'n pedalboard en niet via apparte d.i.

daarnaast is de akoustiek in cafe's altijd kut



dus waarom een hele dure gitaar?

gertdm
13 november 2006, 11:03
Ik zou zeggen: ga wat gitaren uitproberen. Ook die iets boven je budget.

Vervolgens kun je evt gericht tweedehands gaan zoeken. Dan heb je voor je 250 denk ik meer kwaliteit.

Stagg ken ik ook wel en is een instapper, hoe dan ook, waarbij je ook wat geluk moet hebben en evt zelf de nodige modificaties aan kunt doen. Maar dan wordt hij ongemerkt toch weer duurder. En dan nog blijft het een goedkopere gitaar.

Wat ik ook denk is dat, gezien de mogelijkheden tot versterking die je noemt, je een gitaar moet kopen die niet te diep is qua klankkast en niet te groot qua body. Dat voorkomt feedback.
Denk bv aan Yamaha APX, Washburn etc en gitaren die daarop lijken. Er is genoeg in dat segment.

Kijk ook eens even in het topic gitaren tot 500,-

B_2_the_a
13 november 2006, 11:53
ik had zelf vroeger een washburn, massieve top, semi akoustisch, etc..

dezer is echterbij een van m'n vorige optreden gestolen..

daarom wil ik ook niet meer dan 200 euro er in steken aangezien er in omgeving rotterdam ngo al wel eens wat wordt gejat als je ff bent pissen ofzo

MonkeyFace
18 november 2006, 12:52
dan kun je beter zorgen dat er als jij gaat pissen iemand goed op je spullen let ;) Maar voor weinig geld heb je een (tweedehands, *hint*) Ovation Celebrity Dlx, waar gewoon amerikaanse electronica in zit. Prima gitaren, zolang je ze inplugt.

B_2_the_a
18 november 2006, 12:55
heb ondertussen al iets :P
crafter godin kopietje :)

Flipkoos
18 november 2006, 16:42
heb ondertussen al iets :P
crafter godin kopietje :)

Foto's? Ik ken ze niet...

B_2_the_a
18 november 2006, 18:31
mijn exemplaar staat nu ff in de studio van een maat van me :

http://www.crafterguitars.com/gallery_acoustic/gallery_images/ct_120_n_large.jpg