PDA

View Full Version : humbucker vraag # 6.054.459



bartow
12 november 2006, 14:26
ik heb hier lopen struinen over verschillende pick up topics maar kom niet echt tot een bevredigend antwoord.

mijn proleem:
na het stuk gaan van mijn fender usa strat (origineel) bridge humbucker heb ik er een gibson 498t in gezet. een beetje fishy is ie wel aangezien ik dat ding 2de hands via ebay heb gescoord en er nergens gibson in staat gestanst.
maar goed, ik vind hem veels te iel klinken, dat vond ik soms ook al een beetje van mn fender humbucker, maar deze is nog ieller. ik snap dat brugelementen kwa karakter wat scheller zijn maar dit kan beter.
wat ik dus graag wil is een warmer en voller geluid uit mn brug krijgen.

ik heb aardig wat pickups online beluisterd van verschillende producenten maar geloof niet dat die samples objectief zijn en b. ik dezelde geluiden uit mn strat krijg.

wat is nou volgens de kenners een humbucker met een vol/warm geluid maar ook nog een degelijke outpout?
ik speel in een ska-meets-reggae/surf/punkrock/metal/delaatstetijdergveelmetsynthsexpirimenteerende band. :)

zou bijvoorbeeld zon p90 'mean' van gfs iets kunnen zijn?

ik ben benieuwd naar jullie meningen...

Eko
12 november 2006, 14:44
Volgens mij zoek je het geluid van een HB op de neckpositie. dat krijg je niet uit een brugelement.

bartow
12 november 2006, 14:54
wellicht heb je gelijk, ik had laatst de '72 Telecaster Deluxe van mijn huisgenoot geleend (oke, niet een strat) en zon HB op neck positie klonk inderdaad enigzins naar wat ik zoek, echter mistte dan weer net dat duwende directe wat een brug HB wel weer heeft. wellicht zoek ik het beste van 2 werelden dan...?

maar ik weet zeker dat mn huidige HB dikker kan.

Lucluc
12 november 2006, 16:05
zou bijvoorbeeld zon p90 'mean' van gfs iets kunnen zijn?

Bedoel je de Dream 90?


maar ik weet zeker dat mn huidige HB dikker kan

Dan moet je zeker niet de Dream 90 nemen, want dat is een single coil en bepaald niet dik klinkend. Wat het dan wel moet zijn weet ik ook niet, sorry.

Squier4ever
12 november 2006, 16:19
Dan moet je zeker niet de Dream 90 nemen, want dat is een single coil en bepaald niet dik klinkend. Wat het dan wel moet zijn weet ik ook niet, sorry.

Ik heb net een Dream 90 in de brug van mijn strat gezet en ik vind het toch een erg dikke sound, ik denk zeker dat de ts er iets mee kan....

bartow
12 november 2006, 16:27
@lucluc ik bedoel de mean http://store.guitarfetish.com/me90tralp90p.html is volgens mij nog niet zolang uit en is volgens gfs voller en hebben een hogere output dan de dream.

squier4ever, ik neem aan dat je een HB hebt vervangen in je brug. kun je een kleine vergelijking maken tussen de 2?

alvast bedankt

Squier4ever
12 november 2006, 16:30
mja de hum was niet mijn ding in een strat, klonk op zich goed maar veel feedback enzo, was een goedkoop ding.
wilde echter terug naar singlecoil met toch de dikte en strakheid van een hum --> Dream 90. De mean leek mij iets te mean. de dream heeft lekker veel output, volle klank imo en kan toch ook clean lekker vol...
de dream 90 klinkt imo zelfs voller dan een seymour duncan pearly gates, die ik in de brug van me les paul heb zitten...

heb je trouwens ook een fatsoenlijke amp, dit doet ook een hoop met je sound. een lekkere buizenbak maakt je sound veel voller

bartow
12 november 2006, 18:44
nou klinkt toch wel naar wat ik zoek. hoe lang duurde het voordat het element binnen was, of heb je hem ergens in nederland weten te vinden? thanks voor de input.

ik heb trouwens een twintone waar ik doorgaans erg tevreden mee ben. klinkt zeker stukje voller dan mn oude transistor bakjes.

hassent
12 november 2006, 19:05
Ik zou gaan voor een Fat Paf van GFS. Kost 3x niks en klinkt als een klok. Ook als singcoil voldoet ie prima.

G.G.
12 november 2006, 19:08
nou klinkt toch wel naar wat ik zoek. hoe lang duurde het voordat het element binnen was, of heb je hem ergens in nederland weten te vinden? thanks voor de input.

GFS vind je niet in NL, je kan het alleen bij GFS bestellen. Mijn ervaring is dat het met een dag of 5 in huis is. (met paypal)

vester86
12 november 2006, 19:18
ik zou gaan voor een tonezone (is er ook in single coil formaat) of bijvoorbeeld een Steve's Special of Air Norton. allemaal elementen met een dik geluid en vrij veel bass, wat in een strat een erg leuke combi kan geven

Squier4ever
12 november 2006, 19:19
via de creditcard duurde het ongeveer 1,5 week....
fat paf is ook erg goed, heb ik in de neckpositie van mn LP zitten. je kunt ze ook allebei bestellen, kost toch geen zak en kun je experimenteren, krijg je denk ook wel weer verkocht als nodig

bartow
12 november 2006, 19:35
bedankt voor de reacties,
ik ga denk ik eerst voor de Hollandse optie (goedkoopste dus).
Dus gewoon de mean, dream en fat bestellen. komt volgens de currency converter op 88 euro's en n kwartje uit incl. verzendkosten! maar zal er niet van opkijken als paypal een wat minder gunstige koers hanteert.
als ik mij niet vergis krijg ik nog een aardig %je invoerbelasting erbij boven een bepaald bedrag. weet iemand hoeveel dat is?

Squier4ever
12 november 2006, 19:44
volgens mij nix :D:D
ik had 4 elementen + 2 rewiring kits voor 155 usd, oftewel zon 137€