PDA

View Full Version : Ken je deze amp?



Josdevos
15 december 2002, 00:30
Carlton Babbage Engeneering LTD
100 Watt lampencombo (1x12")
Vooraan staat er Pro Tube op?
2 kanaals, met 2 boosts op elk kanaal
Welk merk is dit, en waar zou ik er een footswitch voor kunnen kopen? Footswitch mono-jack werkt voor kanalen maar er is een aansluiting voorzien voor een speciale footswitch. (boosts veronderstel ik)
Hier staat een fototje bij: http://users.pandora.be/josdevos/Ibanez/

groetjes

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2002-12-15 15:49 ]</font>

Ic3gl0vE
15 december 2002, 16:12
zo te zien is het een carlton.. nooit van gehoord

misschien was het handiger geweest als je een foto van de voorkant had laten zien?

Josdevos
15 december 2002, 16:47
Zal er een bijzetten. Er staat normaal onder de sticker PRO TUBE in't wit, maar ik heb dat overplakt met een sticker.

http://users.pandora.be/josdevos/Ibanez/Ibanezkes-003.jpg

Rwin
15 december 2002, 19:03
dit is 100% zeker een:
London City
(Waarschijnlijk dit type: Hellraiser 100)

ik heb hem ook...

Die van mij is nieuw (ik heb hem 1x gebruikt) hij is nu 2 maanden oud maar ik heb ongeveer 1 week na aankoop een andere versterker gekregen die ik nu gebruik.

Bij mij zit er geen boost per kanaal op. maar wel 3 aparte kanelen. clean crunch en lead. aparte footswitch zit er ook bij maar die gebruikte ik niet want ik had andere 19" apparaten die ik gebruikte.

Rwin

ps hij is nog te koop..
:grin: voor als je een exacte back-up wilt :grin:

Candyman
15 december 2002, 19:04
Volgens mij is dit een Londen City Pro Tube.

Candyman
15 december 2002, 19:07
Hè, net te laat gereageerd.

Zelf heb ik in een ver verleden ook een Hellraiser gehad. Voor het geld was het een leuk ding, maar het probleem was dat ie elke keer uitviel.

Josdevos
15 december 2002, 19:38
De mijne viel ook regelmatig uit. Toen heb ik de lampen eens laten vervangen en alles nakijken, en nu speelt hij toch al een tijdje perfekt! Enig id waar ik zo'n footswitch kan vinden? (Dus niet de mono jack, maar die speciale)

Negative K3 fan
15 december 2002, 19:51
Op 2002-12-15 16:12, schreef Ic3gl0vE:
zo te zien is het een carlton..

NO SHIT!

Grandmaster J
15 december 2002, 20:19
Ik heb een mvb 300 van London City, weet iemand iets van deze versterker af? Heb hem bij een opheffingsuitverkoop gekocht en er geen info bij gekregen (is mijn eerste versterker dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal).

Robbert
15 december 2002, 20:22
Ik heb ook een Carlton versterker. Kijk maar eens op mijn site: http://www.scholte.tmfweb.nl. Bij mijn weten, heeft deze amp overigens niks te maken met London City.

De mijne is (ook) een leuke combo, 100 Wattjes, maar met transistoren voor versterker (ja, geen transistor eindversterker, want er zitten gewoon vier EL34 buizen in).

Ik heb nog contact gehad met iemand van Babbage engeneering. Die kon mij vertellen dat ze misschien de Carlton weer opnieuw gingen produceren. Ze waren nog op zoek naar iemand die er demo's mee kon geven door Nederland. Overigens nooit meer wat van gehoord.
Laatst was er iemand op zoek naar een contact adres. Dat had ik, maar nadat ik enkele CCtjes had ontvangen, bleek dat die contactpersoon schijnbaar nergens meer wat van af wist? Tja.. lekker vaag..

Een Duitse (www.e--team.de) site heeft nog een tijd Carlton Camel's verkocht. Volgens mij stond er laatst nog een thread over op Gitaarforum.

Met het beetje kennis wat ik heb van versterkers, en na het lezen van twee oude Gitarist artikelen, kom ik tot de conclusie dat het hele leuke versterkers zijn. Best wel een lekker clean zit erop, de reverb is lekker, maar niet te vet, en de Gain (in mijn geval) is super. Misschien zelfs teveel, maar ach.. dat maakt niet uit.
Die Duitse shop bood mij een leuke Mesa Boogie aan wanneer ik hem wilde inruilen. Ze hadden er toen zo'n 900 Mark voor over. Te weinig naar mijn mening, maar dat terzijde.

Ik heb hem een jaar of twee geleden bij (ga ik weer) Robberts in Hilverum laten repareren. Ik had iets stoms gedaan, maar ik ga niet vertellen wat. Ik weet dat ze lang geleden daar wel vaker Carltons hebben gezien. Stom genoeg heb ik niet naar hun mening gevraagd.. maar dat kan nog wel.

Helaas heb ik ook het euvel dat het geluid wegvalt. Na wederom contact gehad te hebben met Robberts, raadden zij mij aan om eens naar het effectsloop te kijken. Deze schijnt wel vaker problemen te geven. Heb ik nog niet laten doen. Meestal is een tik tegen de volume knop afdoende.

Bij Feedback in Rotterdam stond (of staat na twee jaar nog steeds) een Carlton High gain top te koop. Voor 650 Guldentjes. Zal me niet verbazen als je die gratis mag meenemen.

Rwin, die van jou kan nooit nieuw zijn, Carlton is zeker al een jaar of vijf discontinued... :wink:

Nou, ik hoop dat het genoeg info voor je is.. zo niet.. check dan Ebay.de soms even, daar wilt nog wel eens heel af en toe een Carlton voorbij komen. Zonde dat ze niet vaker te zien zijn.. maar dat kan ook weer heel positief zijn. De mijne verkoop ik iedergeval niet.

Zo.. nu eerst een bavaria. :grin:

Rwin
28 december 2002, 16:26
Op 2002-12-15 20:22, schreef Robbert:
Bij mijn weten, heeft deze amp overigens niks te maken met London City.

Rwin, die van jou kan nooit nieuw zijn, Carlton is zeker al een jaar of vijf discontinued...


Die van mij is 100% hetzelfde qua looks.
en die van mij is een London city.
Nieuw.
die van mij is geen CARLTON of whatever merk iedereen hier roept.

onder de sticker zit het merk london city bij mij. er zit bij mij geen sticker op nl. :grin:

Rwin
--->Amstel bier!

Ic3gl0vE
29 december 2002, 19:42
Misschien heeft london city carlton wel overgekocht en hebben ze alleen de naam van de modellen veranderd

Der Riffmeister
22 juli 2003, 11:18
Hallo,

ik heb een tijdje terug die bewuste Carlton v Joris gekocht, maar ik heb er nu toch ook problemen mee : volume valt weg, kraakt, klinkt dof, allemaal op het drive kanaal.
Soit, hij zou eens binnenmoeten voor reparaties, maar noch ik, noch den Jos heeft er een elektrisch schema van. Zou er mij iemand aan dat schema kunnen helpen?

mercikes!!

David