PDA

View Full Version : EBow



rjong999
12 november 2006, 12:54
Ik heb sinds een paar dagen een Ebow - geweldig apparaatje. Maar als ik 'm op het podium wil gebruiken zit ik steeds te hannesen met het oppakken en weer wegleggen, dat duurt me eigenlijk te lang. Daarom zat ik te denken om 'm bijvoorbeeld met een touwtje aan mijn rechterpols te hangen oid, dan kan ik 'm gewoon laten vallen en direct met plectrum doorspelen. Iemand anders ideeen, suggesties of ervaringen ?

the feable
12 november 2006, 13:00
Maak iets zodat je om op een mic stand kunt zetten/leggen/hangen. Dat doe ik ook met mijn plectra en slide. Dat touwtje komt een beetje debiel over denk ik!

Joey Handsome
12 november 2006, 13:07
Met dat touwtje sla je dat ding toch ook helemaal aan gort tegen je body?! Hoe wil je uberhaupt een touwtje aan dat ding bevestigen zodat ie er ook omheen blijft zitten. Lijkt me nogal lastig. Ik leg hem altijd op m'n versterker en dan grijp ik hem snel als ik hem nodig heb. Zo lang duurt dat toch niet?

Page
12 november 2006, 13:14
klitteband of velco en dan aan de achterkant van je gitaar wegstoppen ?

up-guitarman
12 november 2006, 13:16
Mja, ik heb ook een beetje dat probleem met mijn vioolboog. Ik moet die na de intro van het nr. waar ik die gebruik ook steeds gewoon wegzwieren ...

Touwtje rond de pols lijkt mij een fantastisch belachelijk idee om eerlijk te zijn ... Lijkt me echt niet praktisch spelen ... Kaan je nergens velcro aan dat ding kleven en die zo bevestigen op je mic statief of desnoods op je gitaar ???

Angel
12 november 2006, 14:39
Toen ik hem ooit live gebruik heb, had ik zo'n klein plaatje dat je aan je microfoonstaanderd kan vasthangen. Daarop kon ik heel snel de ebow leggen en terugnemen.

ruezzz
12 november 2006, 14:43
Clip aan je gitaarband?

jimihattricks
12 november 2006, 14:49
http://www.aampselectricguitarstore.com/images/fernandes_sustainer_kit.jpg?

:P

pippydude
12 november 2006, 22:04
Misschien een beetje off-topic, maar ik vraag me al een tijd af hoe je het nou uitspreekt. Is het nou ie-bauof ie-boo?

schizo910
12 november 2006, 23:12
Misschien een beetje off-topic, maar ik vraag me al een tijd af hoe je het nou uitspreekt. Is het nou ie-bauof ie-boo?

ie-boo

plus tien tekens