PDA

View Full Version : Nieuwe Rammstein Live DVD



armageddon
12 november 2006, 12:46
Toen ik terugkwam van vakantie werd ik verwelkomt door een mooie e-card:
http://www.vertigo.fm/_specials/rammstein_voelkerball/ecard_voelkerball_e.html

Eindelijk weer een nieuwe Live DVD van Rammstein sinds Live Aus Berlin (Lichtspielhaus was niet echt speciaal) en deze heet:
Völkerball!

En ze dumpen niet zomaar een dvd-tje op de markt, het gaat meteen weer, in Rammstein stijl, keihard zo groot en bombastisch mogelijk, namelijk om 4 concerten (Nimes, Moskou, London, Tokyo):

*Standard Edition: 2 Disc Set (1 DVD, 140 minutes Live Video + 1 CD, 75 minutes Live Audio).

*Special Edition: 3 Disc Set (1 DVD, 140 minutes Live Video + 1 DVD, 90 minutes Documentation, incl.: 'Anaconda in the Net' + 'Reise, Reise: The Making Of The Album' + 1 CD, 75 minutes Live Audio).

*Limited Edition: 190 Pages Tour-Photobook, incl. all 3 Disc contents of the Special Edition + the entire live-audio-recordings of the concerts (140 minutes) on an additional 4th Disc!

Ik ben happy :D

Bl44t44p
12 november 2006, 17:29
Ik ook happy, eindelijk komt ie dan na zo'n 1.5-2 jaar :). Denk dat ik voor die Special Edition ga.

armageddon
12 november 2006, 19:14
Volgens mij zijn wij de enige die happy zijn Blaataap :D
Ik heb in ieder geval al de versie met boek etc. besteld.

andy
16 november 2006, 12:05
Ik ook happy.
Ik ren vandaag nog naar de platenboer voor de special edition. :p

armageddon
17 november 2006, 11:05
Ik heb em! :D Hij is vet!

Alleen is de keyboard solo van Los echt afschuwelijk en is de gitaarsound ook niet je van het, maar verder is het spektakel :D

andy
18 november 2006, 16:41
Ik heb hem ook in huis.

Gaaf, nu kan ik goed zien wat ze op het podium precies uitspoken, dat was in Nijmegen anderhalf jaar geleden wat moeilijk, ook al stond ik redelijk dicht bij. :p

Ik heb nog maar een stukje gezien/gehoord, maar het blaast er weer lekker over heen. :blast:

sembo
18 november 2006, 22:16
jaaa

ik ga de dvd meteen downloaden !!

bedankt

armageddon
18 november 2006, 22:36
ik ga de dvd meteen downloaden !!


foei!!! :(

Bl44t44p
9 december 2006, 17:34
Met Sinterklaas is de Special Edition hier ook gearriveerd, tering shit hee, wat een DVD :D De show is echt geniaal, letterlijke muur van geluid en de bonus DVD is een leuke extra die ik nog moet gaan kijken :)

Absoluut het geld waard hoor!

JeroenZ
9 december 2006, 18:28
Sinds mutter vind ik rammstein stukker minder, mutter had nog coole songs maar de latere albums :(

Me_bigboy
9 december 2006, 19:23
ik heb hier de limited edition...zalige dvd!

en van die solo in het liedje Los, denk niet dat dat als solo bedoelt is maar gewoon eens zot zijn in de termen van Rammstein en gewoon da keyboard verkl*ten;)

verder is het gitaargeluid ietsje minder dan live aus berlin. maarja ze hebben ook een nieuwe setup sinds toen hé

armageddon
9 december 2006, 22:11
LAB is puur gespeeld op Sansamp PSA-1's :P

Terence
12 december 2006, 14:07
Krijg van die dvd direct weer zin om ze te zien. Als ze weer touren dan ga ik ze denk ik maar eens in Berlijn zien.

andy
30 december 2006, 02:32
Sinds mutter vind ik rammstein stukker minder, mutter had nog coole songs maar de latere albums :(

Mutter ist die Beste. :satisfie:

vinni
15 januari 2007, 20:04
Heb 'm ook sinds kort.

Wat alle mij supergetalenteerde gitaarspelende vriendjes er ook van vinden.....ik vind ze super. Maar dan als totaal product.

De DVD is wat minder strak geregisseerd als Live aus B.
Geluid is ook wat minder gepolijst. De toetsen maken zelfs foutjes die ze dr
in hebben laten zitten.

En die solo op Los....da's inderdaad niet als solo bedoeld.
Vind Los trouwens wel een heel apart nummer.....lees goed.....

Komen ze trouwens die jaar nog in de buurt?

Vinni

armageddon
15 januari 2007, 21:00
Ze touren niet meer momenteel. Ze gaan wellicht dit jaar weer opnemen, maar het vroegst komt er een tour volgend jaar.

Bl44t44p
15 januari 2007, 21:08
Opnemen?! Dus geen Rosenrot tour :confused:

armageddon
16 januari 2007, 15:06
Nope, bewust niet gedaan.
Rosenrot en Reise Reise zijn ook in de zelfde periode opgenomen, alleen verschillend uitgebracht om de fans in ieder geval nog een album te geven voordat ze een jaar uit elkaar zouden gaan. De bedoeling was dat sowieso Te Quiero Puta nog live gespeeld zou worden, maar toen werd Flake flink ziek...
Richard is dan met z'n eigen, imho nogal kutte, soloproject beziggeweest genaamd Emigrate en de rest is gaan reizen etc. Ik denk dat ze ergens deze tijd wel weer gaan jammen, verzinnen etc en dan waarschijnlijk na de zomer opnames en in januari 2008 tour of iets dergelijks.

Het is nooit echt een all-out-tour band geweest natuurlijk en 5 albums in 11 jaar is ook niet gigaveel.

Dus ergens in 2008 kunnen we weer naar een vette show met wss wel Rosenrot nummers. Alhoewel ik denk dat er maar weinig liedjes daarvan geschikt zijn live. Zerstoren, TQP en Mann Gegen Mann wellicht. Benzin werd natuurlijk al opgevoerd.

hendrix_appendix
21 januari 2007, 16:37
Zit net hun oude optredens te kijken van hun vorige DVD Lichtspielhaus. In vergelijking met wat ik van Volkerball gezien heb is dat wel ff wat veranderd zeg! Dr is ongeveer een ton vuurwerk bijgekomen;). Ik las dat er 13 vrachtwagens werden ingezet bij hun laatste tour om alles te transporteren.