PDA

View Full Version : Afstellen JS1000



Josdevos
14 december 2002, 23:35
Hallo,

vorige week koop van m'n leven gedaan. JS1000 Burnt Transparant Blue, 1 week oud, in nieuwstaat dus, onbespeeld voor €900. Persoon had zich bedacht en wilde toch liever een Gibson LP Standard.
Nu vind ik de action een beetje hoog. Is veel beter op m'n RG. Waar kan ik deze gitaar het beste laten afstellen in België, want ik wil hier echt geen prutser aal laten klooien.
Fotootjes:
http://users.pandora.be/josdevos/Ibanez/
Groetjes!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2002-12-14 23:37 ]</font>

Jeee
14 december 2002, 23:51
Waar woon je juist?
Ik doe mijn gitaren altijd binnen bij Leo Caerts (Leuven).
Alain Gouthier komt daar elke week de gitaren ophalen. Die weet een gitaar echt perfect af te stellen.

Het kost wel een 40-tal Euro.
Hij zet er wel gelijk nieuwe snaren op, en poetst alles mooi op zodat de hele gitaar blinkt als nieuw.

Josdevos
14 december 2002, 23:56
LOL. Ik woon in Leuven. Ik weet dat die technieker van Caerts goed is met Gibson, maar ik vind 40 euro toch wel een beetje duur. Gitaar is spiksplinternieuw, moet enkel deftig afgesteld worden. Wil er gerust een eindje voor rijden...

Jeee
15 december 2002, 00:00
In Mechelen heb je Musiccorner.

Die kerel kan het ook wel, maar heeft alleen niet zoveel feeling. Maar als je duidelijk zegt wat je wil, dan doet hij het goed. En als hij effe tijd heeft, stelt hij je gitaar af terwijl je wacht.
Hij vraagt er echt maar een habbekrats voor, ik heb mijn Ibanez EDR470 laten afstellen voor 1 Euro.

Josdevos
15 december 2002, 00:05
Ha. Ok. Als die echt goed is. Denk dat mijn RG daar ook afgesteld geweest is, en die is van action perfekt. Is die ook te vertrouwen met een duurdere gitaar?

Jeee
15 december 2002, 00:12
Sja, ik heb geen echt dure gitaar, dus ik weet het niet.
Hij heeft mijn vriend zijn Gibson SG Special toch heel goed afgesteld, maar da's nog altijd niet in de gewichtscategorie van de JS1000.
Hij weet in elk geval hoe een gitaar deftig af te stellen.

Josdevos
15 december 2002, 00:15
Ok. Bedankt. Heb die JS ook enkel maar omdat ze maar 900 euro was hoor. Was eigenlijk op zoek naar een goede S Prestige, maar met die JS was de keuze snel gemaakt, ook al is die nek iets dikker, maar dat hindert niet.
Bedankt, ik zal het eens proberen in Mechelen.

Jeee
15 december 2002, 00:32
Aja, om je een onnodige trip naar Mechelen te besparen :

Musiccorner is alleen open van woensdag tot zaterdag. En op de middag is hij gesloten.

Anders Destium
15 december 2002, 00:33
Koopje, iedereen moet eens een gelukje hebben met een bloedmooie gitaar :grin:

Heb je ervaring met het afstellen van je RG?
Dan kan je het voor 40 euro best zelf proberen lijkt me, er kan niet veel fout gaan (als je de snaren er op laat zitten). Gewoon de studs van je lo-pro omlaag zetten. Eerst met een inbus de kap, dan kan je daarna de brug verstellen. zie http://www.jemsite.com en dan FAQ

ik wil wel wat tips geven, maar dat gaat morgen worden (ik ga zo slapen)

Josdevos
15 december 2002, 00:33
Vriendin woont in Mechelen. :wink:
Bedankt alleszinds.

Jeee
23 januari 2003, 13:13
Josdevos, hoe is het afgelopen?
Is je JS1000 nu goed afgesteld?

skabouter
23 januari 2003, 13:15
gefeliciteerd met je aanschaf trouwens !!

ik vind dit axe zooo mooi, die trans blue !!

ben jaloers op je !

Shay
23 januari 2003, 13:26
neem een imbussleuteltje en probeer het zelf joh

Josdevos
23 januari 2003, 13:30
Ben ermee naar Gent gereden voor de afstelling. Perfekt en gratis gedaan. Snaren en al. Nu speelt echt terug als een droom....

Josdevos
23 januari 2003, 13:32
Waarom zou ik als ze het gratis doen. Als ik dan toch in de winkel ben, kan ik nog wat andere dingen proberen hé, en weeral wa uitgeven....

Jeee
23 januari 2003, 13:41
Welke winkel in Gent was dat? The Guitarshop ofzo?

Doen ze dat daar altijd gratis, of alleen omdat jij zo sympathiek bent? :grin:

Josdevos
23 januari 2003, 13:41
Hehe. Idd Guitarshop. Bwa, ken die gast al een beetje. Afstellen is altijd gratis. Snaren moet je enkel de eerste keer niet betalen...

Hitpoint
29 januari 2003, 13:03
Weet iemand waar ik mijn gitaar kan laten afstellen in omgeving Enschede?

Kunnen ze dat bij de American Guitar Store of bij Huigens in Hengelo (of zijn dat prutsers)?