PDA

View Full Version : Midi en Groove Tubes Trio



gn_mark
12 november 2006, 11:12
Ik heb zojuist in een Groove Tubes Trio preamp een midi board van GT geinstalleerd op de wijze waarop dat hoort.
Ik heb nl. van GT een aantal scans doorgestuurd gekregen van de orginele documentatie uit ~1990. Als iemand deze wilt hebben kan je ze krijgen.

Ik had 2 problemen. Als ik van kanaal wisselde branden de ledjes niet meer zo fel als van te voren. Na bestudering van het schema (heb ik ook) heb ik een aantal condensatoren verwijderd die over de ingangen zaten van de relais (cc'tjes zijn dimmers voor contactdender). Dit is dus opgelost. Ik vertel dit maar even voor het geval iemand dit probleem ook heeft.

Het 2e probleem is echter nog niet opgelost.
Misschien dat iemand weet wat te doen?

Ik krijg het midi board in de GT aangeleerd dat het de aansturing volgt vanuit mijn GXC groundcontrol en en audioswitcher.
Volgens de handleiding is dat dan voldoende echter als ik mijn GT uitzet en weer aanzet heeft het de instellingen niet opgeslagen.

Wie weet wat te doen?

Albert
12 november 2006, 16:48
batterij op?
Sorry, heb geen suggesties verder...... (totaal nutteloze bijdrage dus :))

morris
12 november 2006, 19:59
Ik ken de midi module niet, maar maakt het gebruik van een eeprom?

Morris

boss
14 november 2006, 17:35
Mark, gezien GT nogal behulpzaam was met het doorsturen van de scans, willen ze je misschien ook wel helpen met je probleem.
Ik zou als ik jou was een mailtje sturen naar hun. Niet geschoten is altijd mis.... toch??

maestro_nl
14 november 2006, 21:42
Dat is mijn ervaring ook dat ze erg behulpzaam zijn met scans.

gn_mark
16 november 2006, 11:40
Bedankt voor de opmerkingen/tips.

Aan een batterij heb ik gedacht. Helaas, niet aanwezig.
Groove Tubes stuurt idd. snel schema's op.
Op mijn vraag kreeg ik echter als antwoord.
"strange, we don't know"

Dus... ik ga nu zelf een converter maken om vanuit mijn G-major met 2 relais (4 mogelijkheden) 3 situaties (en dito ingangen) aan te sturen. Ik wil nl. hiervoor niet 3 switches op mijn GCX (mis)bruiken.

Voorals nog bedankt voor het meedenken.

gn_mark
16 november 2006, 11:41
Ik ken de midi module niet, maar maakt het gebruik van een eeprom?

Morris

Er zit inderdaad een EEprom in.
Waarschijnlijk om de instellingen te bewaren.
Werken deze niet meer na x-jaar?

morris
16 november 2006, 21:34
Er zit inderdaad een EEprom in.
Waarschijnlijk om de instellingen te bewaren.
Werken deze niet meer na x-jaar?

Mark, je hebt PM.